TOP 5

5 המדינות שבהן חיים מעל ל-90% מהמיליארדרים של יבשת אפריקה

פירמת הנלי ושות' (Henley & Partners) בשיתוף עם New World Wealth  מפרסמת את דו"ח העושר באפריקה. על פי הנתונים, בעשור הקרוב אוכלוסיית המיליונרים ביבשת צפויה לנזק ב-65%. ההון שצברו תושבי אפריקה לצורכי השקעה מסתכם ב-2.5 טריליון דולר

מערכת ice |  1
שטרות (צילום freepik)
נתוני דו"ח Henley & Partners, אשר בחן את העושר באפריקה, חושפים כי זינוק של 65% במספר המיליונרים בעשור הבא. על פי נתוני הדו"ח, ההון שצברו תושבי אפריקה לצורכי השקעה הסתכם ב-2.5 טריליון דולר.
הדו"ח שפרסמה פירמת הנלי ושות' (Henley & Partners) בשיתוף עם ,New World Wealth, עולה כי ביבשת חיים כיום כ-135,200 בעלי הון שברשותם הון נזיל מעל למיליון דולר, ביניהם 342 עם הון של 100 מיליון דולר ומעלה ו-21 מיליארדרים.
בנוסף לכך, ציינה פירמת הנלי ושות' כי ממצאי הדו"ח מראים שדרום אפריקה, מצרים, ניגריה, קניה ומרוקו, הן מדינות בהן חיים כ-56% מאותם מיליונרים ומעל ל-90% מהמיליארדרים של היבשת.
דן מרקוני, מנהל הנציגות הישראלית של Henley & Partners , התייחס לנתוני הדו"ח ואמר: "יהודי מדינות אפריקה מחפשים אלטרנטיבות למגורים ו / או תושבות במדינות אחרות".
עוד הוסיף מרקוני: "רבים מהם מעוניינים לעלות לישראל, במקביל הם בוחנים חלופות נוספות דרך תוכניות תושבות או אזרחות מבוססות השקעה. המוטיבציה של יהודי אפריקה היא בהכנה של תכנית חלופית ואפשרויות הגירה, וכן רצון ליהנות מדרכון נוסף וחזק יותר, שיאפשר כניסה למדינות נוספות בעולם".
לצד נתונים מפתיעים אלו, דומיניק וולק, מנהל תחום הלקוחות הפרטיים ב-Henley & Partners, מדגיש כי צמיחת העושר ביבשת נתקלת בלא מעט בעיות בדרך. "פיחות במטבעות ושוקי מניות עם ביצועים נמוכים, פגעו בעושר של אפריקה בהשוואה לעולם. הראנד הדרום אפריקאי ירד ב-43% מול הדולר בין 2023-2013, ולמרות שמדד המניות JSE, המהווה יותר ממחצית מאחזקות החברות הבורסאיות של אפריקה, עלה במונחי מטבע מקומי, הוא ירד ב-5% בהשוואה לדולר".
לטענת וולק, הנתונים השליליים הללו לא מסתיימים בכך: "המטבעות של ניגריה, מצרים, אנגולה וזמביה, רשמו במהלך העשור האחרון ביצועים גרועים וסבלו מפיחות דרמטי של למעלה מ-75%".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עניין של הוכחה!!!!!
    אנצי! 04/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מי שאומר שהוא נהיה בזכות עבודה קשה,תשאל אותו:עבודה קשה של מי-דון מרקיז!!!!
    סגור