תיירות

הנתונים נחשפים: זו תפוסת החדרים בבתי המלון מאז ה-7 לאוקטובר

באוקטובר-דצמבר 2023 מספר הלינות של תושבים מפונים במלונות תיירות היה כ- 1.4 מיליון בממוצע לחודש והם היוו כ-85% מסך הלינות של מפונים בכלל שירותי האירוח הכוללים מלונות תיירות, מלונות אחרים, אירוח כפרי בקיבוצים, אכסניות נוער ובתי ספר שדה ולא כולל צימרים ודירות נופש 
מערכת ice | 
מלון דן אילת (צילום סיון פרג')
עם פרוץ מלחמת חרבות הברזל ב-7 באוקטובר, ענף המלונאות בארץ נדרש להסתגל לשינויים משמעותיים ששינו את פניי התיירות בארץ. מלונות באזורי סיכון נסגרו. מלונות אחרים התבקשו לתת מענה לתוכנית הממשלתית של פינוי אזרחים מאזורי סיכון בדרום ובצפון, ולספק להם שירותי לינה ואירוח.
לפי נתונים עונתיות, לינות התיירים בשלושת החודשים האחרונים הגיעו ל-0.1 מיליון לינות בממוצע לחודש, 0.6 בשלושת החודשים הקודמים. עקב המלחמה, החל מחודש אוקטובר 2023 נרשמו ירידות חדות במספר לינות התיירים, ואופי לינות הישראלים השתנה. בשל כך ובשל המצב המתמשך לא חושבו אומדני מגמה, ונתוני העונתיות חושבו רק עבור תיירים. 
 
עד 26.12.23 דווח על כ-135.5 אלף איש שפונו ושנקלטו ברשויות מקומיות. 63% מהם נקלטו בשירותי אירוח, רובם במלונות תיירות. באוקטובר-דצמבר 2023 מספר הלינות של תושבים מפונים במלונות תיירות היה כ- 1.4 מיליון בממוצע לחודש. והם היוו כ-85% מסך הלינות של מפונים בכלל שירותי האירוח הכוללים מלונות תיירות, מלונות אחרים, אירוח כפרי בקיבוצים, אכסניות נוער ובתי ספר שדה ולא כולל צימרים ודירות נופש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה