טלוויזיה

בהשקעות של מיליונים: קשת ורשת עומדות בהתחייבות כלפי הצופים?

הרשות השנייה לטלוויזיה וקולנוע פרסמה את דו"ח הרשות לשנת 2021, ובו בין היתר הוצגו היחסים בין התחייבויותיהם של ערוצי הברודקאסט להפקות בפועל. האם הערוצים עומדים בהתחייבות הפקות התוכן בסוגות השונות?
שירה יום טוב | 
קשת ורשת (צילום Magma Images, יחצ)
דו"ח השידורים של הרשות השנייה לטלוויזיה וקולנוע חושף את עמידתם של ערוצי הטלוויזיה הכפופים לפיקוח הרשות השנייה, מול ההתחייבויות שנדרשים לעמוד בהם, כאשר המשמעות היא מסחרית ותחרותית ומטרתה לקיים איזון בתוכן כדי לאפשר ביטוי ראוי לסוגות שונות וכן להעניק לקהל הצופים סוגי תוכן מאוזנים.
הכללים מחייבים את בעל הרישיון להפיק כל אחת מהשעות של תכניות הדרמה, תכניות התעודה והתכניות המיוחדות בתקציב מינימלי של 65% מהתקציב לשעה לסוגה, כך שסך ההוצאה לאותה הסוגה תעמוד בהיקף המחויב לסוגה המסוימת. לגבי סרטי התעודה מחויב בעל הרישיון להוציא הוצאה מינימלית שלא תפחת מ-80% מהתקציב לשעה לסוגה זו.
קשת שידרה בסך הכל כ-353 שעות סוגה עילית אל מול מחויבות של כ-336 שעות כאשר מחויבות זו היא לאחר הפחתה של 13 שעות ממכסת שעות הסוגה העילית, כקבוע בתוספת השנייה לחוק, של שעות סרטי קולנוע ישראליים שקשת השקיעה בהם. מתוך מחויבות זו, מחויבת קשת לשדר 180 שעות בחלוקה למכסות השונות. נוסף על כך, מחויבת קשת לשדר 156 שעות נוספות של תכניות מסוגה עילית. ביחס לשעות שידור ב-2021, קשת עמדה במחויבות לשידור שעות סוגה.
 
המחויבות של קשת לתכניות תעודה וסרטי תעודה עמדה על לפחות 48 שעות. מחויבות משותפת לדרמה, תכניות מיוחדות, תכניות תעודה וסרטי תעודה – על לפחות 112 שעות. מחויבות קשת בשנת 2021 להשקעה בהפקה ורכישה של תכניות סוגה עילית עמדה על סך של 135.5 מליון שקלים, כאשר לקשת הוכרה הוצאה בסך של כ143.8 מליון שקלים.
ברשת המצב פחות מזהיר כאשר רשת שידרה סך של כ-125 שעות סוגה עילית בזמן שהמחויבות שלה עומדת על כ-157 שעות, לאחר הפחתה של 12 שעות ממכסת שעות המחויבות לסוגה העילית, אותן השקיעו בסרטי קולנוע ישראליים. 
בסך הכל רשת מחויבת לשדר 157 שעות בחלוקה למכסות השונות. המחויבות המשותפת לתכניות תעודה וסרטי תעודה עומדת על לפחות 39 שעות, ומחויבות משותפת לדרמה, תכניות מיוחדות, תכניות תעודה וסרטי תעודה על לפחות 99 שעות
מחויבות רשת בשנת 2021 להשקעה בהפקה ורכישה של תכניות מסוגה עילית עמדה על סך של 64.91 מליון שקלים, כאשר לרשת הוכרה הוצאה בסך של כ-44.3 מליון שקלים, כאשר המשמעות היא שרשת לא עמדה בהתחייבותה ב-2021.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה