טלוויזיה

חדשות 12 מציגים שליטה מוחלטת במסך: אלה הנתונים המפתיעים

המשדרים המיוחדים שבחרו אתמול בערוצי הברודקאסט, הביאו את נתוני הרייטינג לשקף תמונת מצב מעניינת על הערוצים בימים אלה, שבאופן מסוים יכולה לשפוך אור גם על השינויים שיכולים להגיע בהמשך, לאור השינויים בשוק
שירה יום טוב | 
חדשות 12 (צילום מסך קשת 12)
אמש צויין ברחבי ישראל השביעי באפריל שסימן תקופת זמן של חצי שנה מאז מתקפת השביעי באוקטובר, הטבח בקיבוצי העוטף ובנובה, חטיפתם של מאות אזרחי ישראל לרצועת עזה, וכמובן את תחילתה של מלחמת חרבות ברזל שמאז עדיין מתנהלת.
גם בטלוויזיה ציינו חצי שנה לשבת השחורה עם לוח שידורים מיוחד ברוב הערוצים, כשקשה להתעלם מהערוץ שהביא איתו הובלה מוחצת בפריים טיים כולו ולאורך שידורי החדשות המיוחדים שהגישו אמש לצופים, קשת 12 שסיים שלוש שעות של שידורי חדשות בפריים טיים עם 14.1%.
לא בכלל ערוצי הברודקאסט בחרו לשדר חדשות רצופות, מה שמעמיד את נתוני הרייטינג של חדשות 12 כחזקים אפילו יותר. בכאן 11 למשל שודר הסרט התיעודי "שש וחצי", ובעכשיו 14, שודרה כהרגלה, "הפטריוטים". קשת 12 ורשת 13 המשיכו עם מהדורת חדשות מיוחדת לרגל היום, והפער שנפתח בין הערוצים עומד על יותר מ-10 נקודות רייטינג, כשבגזרת קשת 12 מדובר בנתונים שמצליחים להחזיק את הפריים טיים. 
עכשיו 14 שהמשיכו בשגרת שידור רגילה, זכו בהתאם לשמור על הנתונים שלהם ואף התחזקו, מגמה צפויה מול שידורי חדשות ממושכים, וגם בקשת 12 וברשת 13 בסופו של דבר נרשמה ירידה ברצועת הפריים טיים.
 
לקשת 12 ורשת 13 ירדו שתי נקודות רייטינג עם המעבר לפריים טיים ששידר כאמור חדשות. מדובר באמת בשידורי חדשות ארוכים מהרגיל, ולמרות זאת, הנתון של קשת 12 ברצועת הפריים טיים עדיין היה תואם רצועה, וחזק באופן מפתיע. בזמן שבכאן 11 הגיעו לנתון מאוד נמוך בפריים טיים, דווקא עם תוכן שאינו חדשותי, וברשת 13 הציגו נתון שפל של 4.1%, עם מהדורת חדשות מיוחדת.
עבור רשת 13, למרות שנתוני הערוץ התמקמו בסף נמוך בחודשים האחרונים, מדובר בשיקוף לא פשוט של מצב הרייטינג, במיוחד מול קשת 12 שאמנם תמיד היתה חזקה יותר בנתוני חדשות, אך עד לפני שנה וחצי עוד נחשבה רשת 13 למהדורה חזקה מספיק כדי להציג מדי פעם נתונים מאיימים על קשת 12. 
בסופו של דבר, הבחירה בערוץ חדשות בערב שהנושא שלו מאוד חדשותי, משקפת תמונת אמון משמעותית מאוד בין הצופים שבבית למערך החדשות כולו שמופיע על המסך בערוץ בשעתיים, שלוש האלה שהוקצו לשידור. היכולת של קשת 12 לשמור על נתון חזק וצופים באופן דומה לחלק משידורי הפריים טיים הצבעוניים והשגרתיים בערוץ, לצד ההתחזקות של עכשיו 14 כמהדורה השניה של ישראל, בזמן שרשת 13 סופגת נתונים חלשים מאוד - כל אלו משקפים בצורה מאוד ברורה את פני הטלוויזיה המסחרית בישראל.
עבור קשת 12 מדובר כמובן בהצלחה אדירה, וגם עכשיו 14 יכולים להתפאר בנתונים שלהם. במקרה של רשת 13 מדובר בקריאת השכמה מצלצלת ובמגמה שבערוץ מנסים לשפר כבר תקופה ארוכה עם מינויים וגיוסים שונים. העובדה שבעכשיו 14 הצליחו בזמן הזה לשפר נתונים, רק מבהירה את העובדה שהקהל הישראלי מסוגל לגוון את הצפייה שלו ובוחר באופן מודע את הערוץ שבו הוא צופה. השוק נמצא כעת בתזוזות שלא היו הרבה שנים והנתונים של קשת מעידים שלערוצים יש לאן לשאוף, ויש שיטה לרכוש את אמונם של הצופים בחדשות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה