טלוויזיה

שינויים דרמטיים בחדשות 13: יצליחו לשקם את נתוני הרייטינג?

חברת חדשות 13 צפויה לעבור שינויים בהתאם לנתונים המסחריים שבחודשים האחרונים הולכים ומאבדים מחוזקם. זה קורה דווקא בתקופה בה נעשים לא מעט ניסיונות לגיוס מחודש של טאלנטים בערוץ. האם יצליחו לבנות מחדש אמון מול הצופים?
שירה יום טוב |  5
אודי סגל, נטעלי שם טוב ,הילה קורח (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, רוני מטס, חדשות 13)
רשת 13 בכלל וחדשות 13 בפרט עברו שנתיים לא פשוטות עם חילופי כוח אדם בצמרות הניהוליות. שינויים אלו הובילו גם לפרישה של לא מעט טאלנטים מהמסך, כשבמקביל נתוני הרייטינג מידרדרים לאיטם, עד למצב די קבוע של נתונים סביב 6 נקודות רייטינג בממוצע לערב שידורים (נתון שנתי).
צריך להגיד, שדווקא השנה, בשל המלחמה שמתנהלת כבר חצי שנה, הפוטנציאל של החדשות אמור להיות גבוה. מי שנהנה מהפוטנציאל הזה ומייציבות ואף צמיחה של צופים הם חדשות 12 ששולטת ברצועת המהדורה המרכזית, ואחריה עכשיו 14 שממקמת את עצמה כמהדורה השניה בישראל עם ממוצע אוברנייט שנתי של 7.1%.
בחודשים האחרונים ראינו לא מעט צעדים של חדשות 13 לחזק את מעמדה, אך למרות גיוסים מעניינים כמו שרון גל, נטעלי שם טוב, לוסי אהריש ושרון גל שעל הפרק, הבשורה עדיין לא הגיעה. נתוני החדשות והערב לא מצליחים להמריא, וכעת נראה שחברת חדשות 13 עומדת בפני שינוי מודל, כשמצד אחד הצורך לחזור להוביל יחד עם חדשות 12 ברצועות החדשות, ומצד שני, המחיר המסחרי של הירידה בנתונים כבר מורגש בערוץ.
לבעלי הערוץ, לן בלווטניק, כבר לא יהיה פשוט להתעלם מהמצב הקיים, ובשבוע שעבר נערכה פגישה עם מנהלי הערוץ, כשהמטרה היא שינוי המודל העסקי. אין ספק שהנתונים מעמידים את רשת 13 במקום בעייתי מבחינה מסחרית. ירידת הצופים העקבית לא תאפשר את אותן הכנסות מזמני אוויר ופרסום. יחד עם זאת, בחברה מנסים בכל זאת לשים דגש על טאלנטים, חדשים ואף ישנים ולהחזיר עטרה ליושנה, וזה אומר חוזים נאים, וכנראה מהשמנים בתעשייה, וגם סיכון משמעותי.
 
במצב הנוכחי חדשות 13 צריכה לבנות את עצמה כמעט מאפס כדי לייצר מחדש אמון בין הקהל למסך שהם מציעים על אנשי ההגשה והחדשות שבו. על פניו נראה שכניסתו של המנכ"ל המכהן אור צלקובניק לתפקיד, היא בחירה טובה לצורך כך, כשמאחוריו המינוף האדיר של רדיו 103FM לרדיו המסחרי האקטואלי החזק בישראל. ברקע מתרחשת הצמיחה של עכשיו 14, והתגבשותו של i24NEWS שצפוי להשיק את שידוריו בחודשים הקרובים, ומדובר בשני אתגרים שלא בטוח כמה היו צפויים אחרי שליטה מוחלטת של 12 (ו-2 לשעבר) ו-13 (10 לשעבר) במשך שנים.
אנחנו עדים בחודשים האחרונים למהלכים שונים שמנסים להוביל בחדשות 13, ונראה היה שהשינוי כבר אמור היה להיות ניכר. יחד עם זאת, תמונת המצב שמשתקפת בחודשים האחרונים, למרות ששמה את חדשות 13 באור לא מחמיא, יכולה להיות בסופו של דבר לצד תחזית הקיצוצים, תמריץ לפיצוח השיטה לחזור לימים החזקים של חדשות 13. 
לחדשות 13 יש מעטפת חזקה להצלחה, ערוץ מסחרי עם זכיינית תוכן חזקה, ולא מעט שמות חזקים בשוק. במיוחד כשניכר שהקהל בישראל יודע לבחור את הערוץ שלו גם בלי הפקות ענק בפריים טיים. כעת נשאר לראות לאן יובילו השינויים הבאים את החדשות והערוץ, ואם נראה שוב את הנתונים שידעו להפיק לפני שנה ושנתיים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    עובדה שערוץ 12 מוביל ברייטינג
    לא קשור לפוליטיקה 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צלקובניק, קבל טיפ באהבה- צריך שם משהו שאי אפשר לקבל בערוץ 12, ואין כזה בינתיים.
    סגור
  • 3.
    ערוץ 13
    עדה פוקר 04/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נטע-לי כוכב עולה.
    סגור
  • 2.
    רוצים רייטינג? תפנו לקהל הימיני
    ציי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    דרוקרהשמאלני מוריד רייטינג?
    סגור
  • 1.
    ושום מילה על פוליטיקה
    מעריץ של יחזקאלי 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בתור מי שהיה צופה אדוק של ערוץ 13 ונטש בגלל הצביעות הפוליטית שהביא את הצופים לבחילה, איך אפשר לכתוב כתבה שלמה בלי להתייחס לקו שלקחו בערוץ להיות חיקוי של "אל ג'זירה" הישראלית? איך אפשר לשקם את האמון עם מנחים שהדעה שלהם על הצופים כבר ידועה. עדיף לסגור ולפתוח מחדש בשם אחר.
    סגור
  • צודק הדרוקרים "הרגו את הערוץ"
    לבדני 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צביקה יחזקאלי וחזי סימן טוב הם המגישים האמינים הילה קורח לא הוסיפה כלום להפך לא צריך "מפורסמים" להקריא חדשות צריך "אמינות" השופרות של הפרקליטות ב .רא והגליכמן והדרוקר גרמו לנזקים שקשה לתקן - תלי מורנו עושנ את זה בערוץ 11 בימים שהיא מקריינת אני משתדל לא להקשיב לה. דוגמא קטנה ,כשיש הפגנה של השמאל היא מעבירה את השדור למקום ההפגנה כשההפגנה היא של צד ימין יש איזכור קצר וזהו.
    סגור