טלוויזיה

שי אביטל נעלם: תחקיר הצינור לא ישודר וזו הסיבה

אחרי שבמהלך השבוע הצינור הבטיחו לשדר את התחקיר המלא על שי אביטל וראיון איתו - הוחלט שלא לשדר את התחקיר ולדחות אותו 
מערכת ice |  14
הצינור שי אביטל (צילום צילום מסך הצינור)
שבוע שלם שבו גיא לרר והצינור מקדמים את שידור התחקיר המלא על שי אביטל הכולל בתוכו ראיון עם שי אביטל בעצמו, כמה שעות לפני השידור ומסתבר שהתחקיר לא ישודר הערב (חמישי) וככל הנראה שידורו יידחה לשבוע הבא - הסיבה לכך היא פריצת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והמשך יום השידורים המיוחד וסיקור האירועים. 
הצינור גם שיחררו את הפוסט של כתב "הצינור", אמיר שואן, שכתב ברשתות החברתיות: "שלושה חודשים אני מתכתב עם שי אביטל. ללא ספק הקשר המוזר ביותר שהיה לי בחיים. מצד אחד, מדובר באחד האנשים הנוראיים ביותר, שלא רק שהטריד ופגע לכאורה בעשרות נשים לאורך שנים ארוכות אלא גם מתכחש למעשיו בצורה כמעט מוחלטת. מצד שני, השאיפה של כל עיתונאי היא להביא את הצד השני, ובמקרה הזה, לא שמעתי אותו. האיש פשוט ברח מהארץ כמה שעות אחרי שהתקשרתי אליו לבקשת תגובה, ערב פרסום התחקיר".
 
שואן המשיך: "בהתכתבויות בינינו, ביקשתי שיתראיין ממקום מחבואו. אביטל, באופן מפתיע, לא סירב באופן מיידי. הוא הרגיש שראיון בצינור יכול לעשות טוב להוריו שנשארו בארץ וכואבים את הבושה הגדולה סביב מעשיו של בנם. שלושה חודשים שאנחנו מנסים לסכם את התנאים לראיון הזה, כמעט כל שבוע אביטל התחיל בכך שהוא אומר שהוא מעוניין, אבל אז נרתע וחושש לקבוע איך ומתי כי מבין שאין לי שום כוונה לוותר על השאלות הקשות. במקביל, ערוץ אינטרנט בשם אונליין טי וי שמנוהל על ידי רונן פייגנבוים והכתבת הראשית בו היא חן עשור, טוו קשר עם אביטל, נסעו לבקרו באירופה מספר פעמים וראיינו אותו. אביטל, אישר להם להשתמש דווקא בראיון שביצעו בזום, ראיון בו לא רק שלא נשאל שאלה אחת קשה אלא ה'עיתונאים' לא טרחו לשוחח עם אף אחת מהמתלוננות. לטענתם, כיוון שהמתלוננות לא שיתפו פעולה. באונליין טיוי האמינו לשי אביטל. כמה האמינו? קבלו סיפור".
שואן חשף את הסיפור: "תחקיר של אדם שפיר ושלי חושף, שבחודשים האחרונים אונליין טיוי לא הסתפקו בקשר עם שי אביטל אלא הלכה למעשה הופעלו על ידו. זה התחיל מלמעלה מעשרים סרטונים שהופקו על ידי אביטל ושווקו בפנינו על ידי אונליין טיוי כאילו היו אמת לאמיתה. בסרטונים נותן אביטל 'ראיות' לפיהן גרסאותיהן של המתלוננות סותרות את המציאות: איך יתכן שנפגעת שהוא הטריד פונה אליו כעבור מספר שנים? למה נפגעת טענה שהם נפגשו בערב בעוד הם בכלל נפגשו בצהריים? ועוד ועוד ניסיונות נואשים להטיל דופי בחבורה האמיצה של הנפגעות ששברו את חומות השתיקה. דברים שכבר בגזר דינו של משה קצב ואף לפני כן הובהרו היטב על ידי בתי המשפט: מתלוננות לא תמיד זוכרות היטב את כל הפרטים, פוסט טראומה קוראים לזה, לעיתים, הן פונות לתוקף שלהן אפילו אחרי המעשים הנוראיים שהוא עשה. אבל המעשים של החבורה העליזה, שי אביטל ואון ליין טיוי, לא נעצרו כאן. הסרטונים היו רק הקדימון לסיפור הבא".
לדבריו של שואן: "און ליין טיוי, בידיעתו ובעידודו של אביטל, שתלו תחקירנית שתנסה לגלות חורים בעדויותיהן של המתלוננות. התחקירנית יצרה קשר עם עורך דין שמייצג חלק מהמתלוננות ואמרה לו שהיא מעוניינת להגיש תלונה במשטרה אבל חוששת. עורך הדין, הפנה אותה למתלוננת אמיתית שתחזק אותה. לפני הפגישה, עורך הדין הנחה את התחקירנית המתחזה שלא לדבר עם המתלוננת על המקרה עצמו אלא רק לשאוב ממנה כוח ולהבין מה התהליך שהיא עומדת לעבור במשטרה".
עוד המשיך: "התחקירנית, שוחחה עם המתלוננת. מכאן הסיפור מתפצל לשניים. באונליין טיוי, טענו בפנינו שהמתלוננת ניסתה לשדל את התחקירנית להגזים בעדותה העתידית במשטרה והביאו לפנינו קטע ערוך בו נשמע שהן מתאמות גירסאות. אלא שההקלטה המלאה של השיחה המקדימה בין המתלוננת לתחקירנית המתחזה הגיעה אלינו, והיא מספרת סיפור אחר".
לבסוף, חשפו: "תחקירנית: תקשיבי, אין בנאדם שאני שונאת בעולם הזה יותר מהבנאדם הזה. אין. מה הכי יכול לגרום לו ולעזור לזה שהבנאדם הזה יכנס לכלא? מתלוננת: פשוט לדבר על זה. תחקירנית: אני אפילו חשבתי אפילו טיפה להגזים. טיפה להגזים כאילו… עוד יותר. כאילו רק ככה זה יקבל במה. מתלוננת: אין לך מה להגזים מאמי שלי. כאילו זה כבר קרה, את מבינה? את כן נפגעת פה ממשהו מאוד מאוד חזק. פשוט לספר איך שזה. כאילו אין גם מה להמציא כי זה באמת קרה. תחקירנית: בעזרת השם באמת אנחנו נגמור אותו. לסיכום, שי יקר, שום מזימה שלך להטיל דופי במתלוננות לא תעזור לך מלתת את הדין, גם על המעשים החמורים שעשית לכאורה בגופן, וגם על מה שאתה מנסה בימים אלו לעשות עם עוזריך, בנפשן".
 
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    זכות הגנה
    דרורית 03/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לכל נאשם יש זכות להגן על עצמו או שנשפוט אותו בכיכר העיר ונגמר
    סגור
  • 12.
    רונן פיגנביום
    מישהו 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רונן זבל והערוץ ההזוי כנל
    סגור
  • 11.
    גיא..יש בעיה? תתייעץ עם גיסתך-מצד אשתך!!!
    חן 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכמה !!! והמבין - יבין....
    סגור
  • 10.
    נו.טראמפ לא צדק?
    שמ 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פייק ניוז במירעו.לקרוא כל דבר עם 99% סקפטיות.
    סגור
  • 9.
    שי אביטל, חלאה אמיתית. (ל"ת)
    גילגמש 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    מה, גם הוא רוצה לרוץ לכנסת ברשימת הליכוד?
    מיכאל 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כאדם תומך ליכוד אני מתחנן בפני מי שאחראי על רישום מתפקדים לא לקבל אנשים כמו נוכל הטינדר, השופטת שמונתה בשחיתות ועוד אנשים מסוג זה, אם אתם רוצים להיות מפלגת שלטון אי פעם.
    סגור
  • למה אתה תומך בליכוד, מה מנטאליות של סמרטוט? (ל"ת)
    מוריס 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 7.
    ברור שהיה שם דברים
    מאיר 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אבל זה שהיא רצתה לשקר ולהוסיף עוד דברים, כמו שרוב המתלוננות עושות, אחרי שקיבלו אורגזמה ונהנו, לא צריך לעשות כלום לנאשם, חוץ מלעשות לו פרצוף, ולהגיד לו נו נו נו...
    סגור
  • 6.
    אין לכם העיתונאים גבולות ואני מקווה שיום אחד יכניסו לכם
    מיחי 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם לא סובלים מעודף
    סגור
  • 5.
    אז למה הוא לא חוזר אם הוא בטוח בעצמו,אפס של בנאדם
    משה 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוא מפחד מהווזלין עם החברה
    סגור
  • 4.
    שי תעשה לי ילד
    נירית 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 3
    איזה חתיך הורס ההיתי איתו מרצוני לפני 4 שנים לילה שלם במלון בתל אביב. איזה אלוף. יודע את העבודה וחבילה ענקית ההיתי בשימחה חוזרת לעוד לילה איתו
    סגור
  • 3.
    אדם שפל שהנפילה שלו תהיה קשה
    רחל 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ברחת ונטשת הורים מבוגרים שאין לדעת כמה זמן יהיו בחיים.. אתה שפל כבן אתה חיה שתוקפת כל מי שנמצא בקרבתה התשלום שלך יהיה קשה מאוד בעיקר מהעצורים בכלא.. הכל יחזור אליך בכפולות
    סגור
  • 2.
    הוא לא פחות מזבל, טינופת, טומאה ומי ביוב מצחינים (ל"ת)
    שי ברלנד 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    הוא לא פחות מזבל, טינופת, טומאה ומי ביוב מצחינים (ל"ת)
    שי ברלנד 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור