טלוויזיה

ישראל ניסתה לחסל את נסראללה ב-2006? הפרטים המלאים נחשפים

"אויבים", הסדרה המצליחה של כאן 11 שהביאה יותר מ-4.5 מיליון צפיות בדיגיטל לשתי העונות הקודמות וצברה הדים גם בעולם הערבי, חוזרת לעונה חדשה. בפרקים הקרובים: ניתוח דמותם של מזכ"ל חיזבאללה, המנהיג הרוחני של איראן ונשיא סוריה באשר אסד. מתי ניתן לצפות?
מערכת ice |  1
חסן נסראללה (צילום shutterstock)
אחת מסדרות הדוקו הנצפות ביותר בכאן 11 עם יותר מארבע וחצי מיליון צפיות בדיגיטל לשתי העונות הקודמות, חוזרת לעונה חדשה ונפתחת עם ניתוח דמותם של מנהיג איראן עלי ח'אמנאי ומנהיג חיזבאללה נסראללה. בסדרה, יחשפו סיפורם של הקצין הישראלי שפגש את נסראללה, האיש שישב באותו תא בכלא עם מנהיג איראן, מבצע הטרור הענק שתכנן חאמנאי וסוכל ברגע האחרון; הצצה נדירה לרגע בו נבחר המנהיג העליון של איראן והאירוע בו צה"ל יכול היה לחסל את הנהגת החיזבאללה.
"אויבים", המציגה את דמותם של מנהיגי ערב דרך עיני המודיעין הישראלי, עולה בעונה חדשה לאחר מאורעות השבת השחורה, ב-7 באוקטובר, המתקפה הקשה בתולדות ישראל, והמלחמה שפרצה בחזית הדרומית והצפונית, ומחדדת מה עומד מאחורי כוונותיהם האמיתיות של אויבינו, כשהם מצהירים שברצונם להשמיד, לפגוע ולמחוק את הישות הציונית.
הסדרה, שזכתה למיליוני צפיות ולחשיפה גם בעולם הערבי, עוסקת בכל פרק בדמות המנהיג האויב ועוינותו לישראל ובשאלה - כיצד המודיעין הישראלי מפרש את אישיותו, כוונותיו, ופעולותיו. העונה החדשה של "אויבים" מביאה את תולדותיהם של שישה מנהיגים אזוריים, החל מילדותם, וחושפת את סיפור חייהם, הלך מחשבתם ואת הפעולות שהמודיעין הישראלי ביצע על מנת לסכל את פעולותיהם.
 
מנהיגה העליון של איראן, עלי חאמנאי, שנחשב לאויב מספר אחת ואחראי לכל ההתקפות נגד ישראל. חסן נסראללה שהפך לאיום הישיר הגדול ביותר על ישראל. נשיא סוריה, באשר אסד. מנהיג החזית העממית ג'ורג חבש, שהביא לטרור הבינלאומי את חטיפות המטוסים. מייסד הג'יהאד האיסלמי, פתחי שקאקי, שדגל בהרס חסר פשרות של ישראל, הרבה לפני החמאס, ומרואן ברגותי, מנהיג התנזים של הפת"ח, היושב בכלא הישראלי, שעולה לאחרונה לכותרות תחת השאלה - האם ייבחר למנהיג הבא של העם הפלסטיני.
הפרק הראשון שיפתח את העונה החדשה יעסוק בדמותו של "התמנון מטהרן", עלי ח'אמנאי, המנהיג העליון של איראן. הפרק חושף את מבצע הטרור הגדול בהיסטוריה שתכנן עלי ח'אמנאי וסוכל ברגע האחרון על ידי המוסד ומגלה ראיות חדשות למעורבות איראנית בפיגועים נגד ישראל בארגנטינה. הפרק נותן הצצה נדירה לדמותו של המנהיג המסוכן והמסקרן הזה, דרך ראיונות עם אנשים שהכירו אותו אישית ודרך אנשי מודיעין מהארץ ומהעולם, שעסקו בניתוח אישיותו.
 
הפרק השני יעסוק ב"שליח האיראני" חסן נסראללה, מי שעומד בראש ארגון הטרור החיזבאללה. דמותו של נסראללה, האויב שמהווה את האיום הישיר הגדול ביותר על ישראל, נחשפת בפרק כפי שלא נחשפה מעולם. הפרק יענה על השאלה, כיצד ילד עני מדרום לבנון הופך ארגון טרור קטן לארגון הטרור המסוכן בעולם וכיצד ידע, כבר בגיל 9, שהוא רוצה להנהיג את השיעים בלבנון?
 
בפרק יחשפו הקשרים האישיים של נסראללה עם ההנהגה באיראן, המרדף לחיסולו במלחמת לבנון השנייה והמבצע המדהים לחיסול הבכירים בחיזבאללה המקורבים מאוד לנסראללה. בנוסף, ייחשף האירוע בו צה"ל יכול היה לחסל את הנהגת החיזבאללה ונעצר ברגע האחרון. "אויבים" תשודר מה-12 בדצמבר, בימי שלישי, אחרי החדשות ב- כאן 11 וב- כאן BOX
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ישראל רוצה בטחון
    גבריאל קייש 12/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מפלצת נסראללה צריך לחסל מקבל הוראות נציגי מפלצות אסור יהיה אייום בצפון לפציץ את בונקר של נסראללה עומק אדמה צהל יודע לעשות את פעולה כול תושבי הצפון תומכים בצהל מדינה
    סגור