דיגיטל וטק

סם אלטמן לא יחזור: זה המנכ"ל החדש של OpenAI

מאבקי הכוח ב-OpenAI הוכרעו וסופית המנכ"ל המודח סם אלטמן, לא יחזור לחברה. כעת, פורסם כי דירקטוריון החברה מינה את אמט שיר למנכ"ל החדש של החברה
מערכת ice | 
ChatGPT (צילום unsplash)
המאבקים בדירקטוריון ב-OpenAI הוכרעו וכעת מסתמן כי המנכ"ל המודח סם אלטמן לא יחזור לחברה. כמו כן, הנהלת החברה לא חיכתה ומינתה את מייסד ומנכ"ל טוויץ' לשעבר, אמט שיר, כמנכ"ל החדש.
ביום שישי האחרון, דירקטוריון החברה הדיח את סם אלטמן, מי שהיה הפנים הציבוריות של OpenAI, מתפקיד כמנכ"ל החברה בטענה שהיו לו תקלים משמעותיים עם הדירקטוריון. זמן קצר לאחר מכן, התגלה כי המהלך התבצע באופן חפוז וללא כל ידיעתם של המשקיעים הגדולים בחברה ובראשם מיקרוסופט אשר השקיעה בחברה מעל 10 מיליארד דולר. 
לאחר הדחתו של אלטמן, משקיעי החברה בהנהגת מיקרוסופט, החלו לפעול על מנת לבטל את ההחלטה ולהחזיר את אלטמן לתפקידו בשעה שאלטמן עצמו התחיל לבדוק חלופות כמו הקמת חברת חדשה, שככל הנראה לא תתקשה לגייס משקיעים ועובדים יוצאי OpenAI. כמו כן, הלילה, דיווחה בלומברג שהמנכ"לית בפועל, מירה מוראטי, פועלת על מנת לשכור מחדש את אלטמן.
 
במקביל, דירקטוריון החברה ביצע שורה של מהלכים על מנת למנוע את חזרתו של אלטמן לחברה ולפי בלומברג כבר שכר את אמט שיר לתפקיד המנכ"ל החדש. מדובר במהלך שעלול לפגוע ביחסים עם המשקיעים בחברה, ובפרט מיקרוסופט וקרן ההון סיכון Thrive Capital, שהובילו את המאמצים להחזרת אלטמן.
לפי מזכר מטעם הדירקטוריון נכתב כי: "שילוב מיוחד של כישורים, מומחיות ומערכות יחסים. הדירקטוריון עומד מאחורי החלטתו ורואה בה את הנתיב היחיד לקידום של והגנה על המשימה של OpenAI".
עוד נכתב כי: "בפשטות, ההתנהגות של סם וחוסר השקיפות באינטראקציה שלו עם הדירקטוריון ערערו את יכולת הדירקטוריון לפקח ביעילות על החברה בהתאם למנדט שקיבל".
במזכר שנשלח הדירקטוריון לא ציין סיטואציות בעייתיות שבגללן הוא החליט להדיח את אלטמן מתפקידו אלא רק טען כי הוא "איבד את אמון הדירקטוריון" ושהחלפתו: "נחוצה על מנת לשמר את יכולת הדירקטוריון לעמוד באחריות המוטלת עליו ולקדם את משימת הארגון. זה חיוני שכל מנכ"ל יהיה כנה ושקוף עם הדירקטוריון".
על המזכר חתומים ארבעת הדירקטורים שהובילו את מהלך ההדחה: מייסד המשותף והמדען הראשי של החברה אילייה סוצקבר; מנכ"ל Quora, אדם ד'אנג'לו; מנהלת האסטרטגיה של המרכז לאבטחה וטכנולוגיות מגיחות באוניברסיטת ג'ורג'טאון, הלן טונר; ומדענית המחשב והיזמית טאשה מקולי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה