קריירה ולימודים

הסכם קיבוצי בענף הטיפול הסיעודי: מה ירוויחו 145 אלף העובדים?

איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות יחד עם איגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל חתמו על הסכם שמעגן את תנאי העבודה של המטפלות והמטפלים הסיעודיים. יזכו לתוספת שכר לפי ותק ותשלום על זמן המעבר בין מטופלים
כפיר אדר |  5
חתימה על הסכם קיבוצי (צילום דוברות ההסתדרות)
איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות ואיגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי כללי שמעגן את תנאי עבודתם ואת שכרם של המטפלות והמטפלים הסיעודיים. ההסכם נועד להסדיר את תנאי העבודה, הרווחה והזכויות הסוציאליות של העובדים והעובדות בענף.
ההסכם נחתם בבית ההסתדרות במעמד יו"ר איגוד עובדי האבטחה, ניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות יוסי ברבי ויו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל דורון רז. בישראל כ-145 אלף מטפלות ומטפלים סיעודיים שמסייעים יומיומית לכ-260 אלף קשישים וזכאי חוק הסיעוד החיים בביתם. איגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל אחראי על כ-60% מפעילות הסיעוד בארץ. עוד לקחו חלק בגיבוש ההסכם: מ"מ יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי חגי הראל, וכן עו"ד דן פרידמן ממשרד עוה"ד פרידמן יונגר ושות', המלווה משפטית את איגוד נותני שירותי הסיעוד.
בין הסעיפים הבולטים בהסכם: תוספת שכר מדורגת לפי ותק בענף, תשלום על זמן המעבר בין מטופל למטופל, הרחבת ההשתלמויות והקורסים המקצועיים שיסופקו לעובדים הסיעודיים ועיגון העובדים תחת חברות ועמותות מוכרות, והפרשה לקרן רווחה. 
יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות, יוסי ברבי: "זו בשורה חשובה לכל העובדים בענף הטיפול הסיעודי. לאחר מו"מ של שנים הגענו להישגים חשובים למען ציבור העובדים והעובדות בשיפור תנאי העסקתם ותנאי שכרם. עבודת הטיפול הסיעודי היא חשובה מאין כמוה, ולכן עיגון תנאי ההעסקה בהסכם מביא להסדרה של הענף כמקצועי, חיוני ומוביל. האיגוד וההסתדרות ימשיכו לדאוג לכך שהענף יהיה בראש סדר העדיפות הלאומי במטרה שיופנו אליו יותר תקציבים ומשאבים שיאפשרו לשמר על כוח האדם המקצועי. אני קורא לכולם להצטרף למהלך זה".
יו"ר איגוד נותני שירותי הסיעוד בישראל, דורון רז: "שיפור תנאי המטפלות והמטפלים הסיעודיים הוא אינטרס לאומי. אני שמח שלאחר שנים של מאמצים מצד האיגוד במטרה לשפר ולעגן את תנאי המטפלים, הצלחנו להגיע להבנות עם ההסתדרות. עבודתם של המטפלים קשה ומאומצת, פיזית ונפשית, וחשיבותם הגדולה הוכחה שוב במהלך משבר הקורונה. כאשר כולנו לא יכולנו לבקר את ההורים, את סבא וסבתא או את השכנים המבוגרים, המטפלים הסיעודיים טיפלו בהם באופן מסור ואפשרו לקשישים ולבני משפחותיהם להמשיך בשגרת החיים".
"לצערי, התנאים שקבעה המדינה למטפלים אינם משקפים את עבודתם הקשה. אני מקווה שההסכם הקיבוצי שנחתם היום יהווה את הצעד הראשון בדרך הנכונה, ויגרום להטבות נוספות של המדינה כלפי המטפלים והמטפלות ולגידול במספר הפונים למקצוע. אני מבקש להודות להסתדרות ולצוות המו"מ באיגוד נותני שירותי הסיעוד; וכן למאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, על שיתוף הפעולה לו זכינו עד כה, ובמיוחד בתקופת הקורונה – ופונה אליו בבקשה לאמץ את ההסכם".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה חתיכת בלוף. אמא שלי עובדת סיעודית ואמרו לה שזה בלוף.
    ירון 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המעסיק שלה אמר לי שהכללית נלחצה בגלל שההסתדרות הלאומית איגדה את עובדי מטב שהם 30000 עובדים, והפחד שלהם שהלאומית תעשה הסכם ענפי אז הם מוציאים הודעות פייק על הסכם ענפי משלהם אפילו שהם לא יכולים לעשות הסכם כזה...
    סגור
  • 2.
    מה נחתם
    עליזה 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה התנאים החדשים של? למה לא מפרטים?
    סגור
  • 1.
    שכר מטפלים
    דניאל זיגפריד קאהן 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני עבדתי כמטפל סיעודי בכיר עם ותק של 16 שנים בתחום היגעתי עד לרמה של אח מעשי ותחום היתמחות שלי מיקרים קשים פיצעי לחץ אלטצהיימר וכן פרקינסון ומחלות נפש.עקב הקורונה פרשתי לפנסיה מוקדמת עם הכנסה משולשת.
    סגור
  • מתי זה מתחיל
    מאלק 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי זה יוצא לפועל ונראה את בשכר?
    סגור
  • סיעוד
    שב 08/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכול באוויר
    סגור