קריירה ולימודים

כ-40% מהמהנדסות הערביות לא מצליחות להיקלט בהייטק

לפי נתנונים של ארגון צופן, נכון להיום, למעלה מ-58% הלומדים את מקצועות ההייטק וההנדסה באקדמיה מקרב החברה הערבית הן נשים, אולם בתעשיית ההייטק עצמה נשים ערביות מהוות פחות מ-1% מכלל העובדים בהייטק
מערכת ice | 
כנס נשים של ארגון צופן (צילום מירב בועז, ארגון צופן)
כ-40% מהמהנדסות הערביות שסיימו לימודיהן במקצועות ההייטק בהצלחה, אינן מצליחות להיקלט בתעשיית ההייטק - כך עולה מנתונים המתפרסמים לרגל אירוע נשים של ארגון צופן לסטודנטיות ממקצועות ההייטק ומהנדסות ערביות ויהודיות, במטרה לעודד את הישגיהן של נשים בטכנולוגיה וליצור קהילה של תמיכה לנשים מקצועניות. האירוע, שנערך בסוף השבוע במלון לאונרדו פלאזה בחיפה, כלל הרצאות ושולחנות עגולים אותן הובילו מהנדסות מנוסות מחברות מובילות בתחום בהן Intuit, Boston Scientific, KLA, Apple, Meta.
נכון להיום, למעלה מ-58% הלומדים את מקצועות ההייטק וההנדסה באקדמיה מקרב החברה הערבית הן נשים, אולם מספר זה אינו משתקף בתעשיית ההייטק עצמה ומחקרים מראים כי נשים ערביות מהוות פחות מ-1% מכלל העובדים בהייטק. על רקע זה ולאור מצב תעשיית ההייטק, המצויה במיתון הולך ומעמיק, והמצב החברתי-כלכלי בישראל, קיים ארגון צופן הפועל לקידום גיוון והכלה בתעשיית ההייטק ולשילוב החברה הערבית בהייטק, את האירוע, שנועד לצקת תוכן בצורך של הנשים בתעשייה לביסוס קהילה ולתת להן הזדמנות להכיר, להתחבר ולטוות יחד את החוטים ליצירת רשת.
 
"כנס המהנדסות הערביות והיהודיות של צופן הוא הבסיס לבריאתה של קהילת נשות הייטק; קהילה מחוברת, מקושרת וממנפת שאנו בצופן מבקשות להקים יחד עם חברות ההייטק והמהנדסות עצמן", אמרה מייסם ג'לג'ולי מנכ"לית ארגון צופן, "הכנס הזה הוכיח עד כמה המהנדסות צמאות להשתייך לקהילת נשים מעצימה, קהילה בה הן משתפות, מתייעצות, מכירות, חולקות קשרים והופכות לכוח נשי מוביל. יש מעט מידי נשים הייטקיסטיות ועוד פחות מכך הייטקיסטיות ערביות. מדובר בקריירה תובענית שאינה נעדרת אפליה, חוסר פירגון, ולעיתים גם חוסר אמון ביכולותיהן. נוכחות של נשים בתפקידי מפתח בתעשייה תסייע במציאת הדרכים לשמירה על איזון עבודה-בית שממנו ייהנו גם גברים. צופן, כארגון המקדם חיים משותפים, גאה בנוכחות המרשימה של מהנדסות ערביות ויהודיות, גאה על השיח המקרב, המעשיר, המלמד שנוצר בכנס, שללא ספק מוכיח את כוחו של הביחד".
באירוע נערכו הרצאות בנושאי ענן, AI, סייבר ונטוורקינג על-ידי מהנדסות מנוסות מחמש חברות KLA, Apple, Meta, Intuit, Boston Scientific. בין השאר עסקו הפאנלים באתגרים העומדים בפני נשים בהייטק וסיפקו למשתתפות אסטרטגיות מעשיות להתגבר עליהם. הן דנו גם בניהול אבטחת סייבר בחברה גדולה, אבטחת מידע ופרטיות, בינה עסקית, ניהול מוצר, מסע לקוח, טרנספורמציה דיגיטלית, רשתות חברתיות, בניית המוניטין שלך ביעילות ועוד. בין המשתתפות, מהנדסות צעירות וותיקות מהחברות:Intuit, Boston Scientific, KLA, Apple, Philips, Amdocs, BMS Software, Western Digital, Personetics, Cadence, Taro Galil software  ועוד.
צופית זזון, מהנדסת תוכנה בחברת Intuit, האיצה במשתתפות ש"לא לפחד לעשות את מה שהן חולמות כי אין זמן טוב יותר מעכשיו להחליט על הצעד הבא במסע שלה. תמיד אמרו לי מה אני לא יכולה לעשות וזה דווקא גרם לי לרצות יותר. והצלחתי. היה קשה ומאתגר אבל לא ויתרתי לעצמי ואני קוראת לכן לא לוותר".
הילה בקשי, יזמת, מייסדת ומנהלת קהילת "המיטאפיסטיות", סיפרה למשתתפות כיצד עושים נטוורקינג ועד כמה הוא חשוב. היא שיתפה בסיפור האישי שלה שהביא אותה לעסוק בתחום ולחבר בין אנשים. "יש לכן הרבה הזדמנויות לעשות נטוורקינג, גם אם לא הייתן בצבא ואין לכן חברים משם. נטוורקינג עושים במעלית, בגן השעשועים, בכל מקום. כל אחת צריכה לדעת את הסיפור שלה, אבל הכי חשוב להיות אותנטית". לסיום, הציעה בקשי לנשים להצטרף לקהילת נשים הייטקיסטיות ערביות ויהודיות כי "קהילה מקדמת ומעצימה. וקשרים הם חשובים ביותר ומתחילים בקהילה לפי תחומי העניין וכמובן הצטרפו למיטאפיסטיות שהקמתי".
מירב (בוזי) בועז, סמנכ"לית צופן, אמרה: "הביטו סביב - באולם הזה יש מנועים רבי עוצמה; נשים חזקות בכל גיל וממגוון תחומים, שהן חזקות לבד אבל חזקות פי מיליון - יחד. זו גם הסיבה המרכזית שאנחנו כאן – לבסס קהילת נשים מהנדסות ערביות ויהודיות. נשים שתפתחנה את הלב אחת כלפי השנייה. נשים שיחד תרקומנה את החוטים ליצירת רשת הקשרים והחיבורים שכולנו זקוקות להם כדי לצמוח, לפרוח ולהגשים את החלומות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה