קריירה ולימודים

קבוצת שטראוס בפרויקט מיוחד למען בני נוער מהחברה הערבית

 300 בנות ובני נוער מהחברה הערבית נפגשו במהלך החודש האחרון עם משפיענים, מנהלים בכירים ומבילי דעה מהחברה הערבית, ששיתפו את התלמידות והתלמידים בדרך המקצועית והאישית שלהם, כחלק מתפיסה רחבה של מודלינג להשראה וחשיפה למגוון תפקידים ואפשרויות מקצועיות ואישיות
מערכת ice | 
פרויקט קודואתי
פרויקט "קודואתי" (בערבית: ההשראה שלי, המודל שלי לחיקוי), של קבוצת שטראוס ועמותת "אמאנינא" פועל זוהי השנה השנייה. הפרויקט נולד מתוך רצון לתת מענה למצוקות הנוער בחברה הערבית ולהעצים את תחושת המסוגלות וריבוי ההזדמנויות העתידיות שלהם.
כיום, החברה הערבית סובלת מחוסר גיוון תעסוקתי ותעסוקה נמוכה עם שיעור השתתפות של פחות מ-40% לנשים ערביות בשוק התעסוקה לעומת 77% באוכלוסייה הכללית. 300 בנות ובני נוער מהחברה הערבית נפגשו במהלך החודש האחרון עם משפיענים, מנהלים בכירים ומבילי דעה מהחברה הערבית, ששיתפו את התלמידות והתלמידים בדרך המקצועית והאישית שלהם, כחלק מתפיסה רחבה של מודלינג להשראה וחשיפה למגוון תפקידים ואפשרויות מקצועיות ואישיות.
בין המשתתפים בפרויקט: רמזיה ג'בארין, לשעבר מנהלת סניף בנק מרכנתיל ומנהלת מחלקת ניהול סיכונים בסניף; מר כרם יאסין, דוקטור בהנדסת כימיה; גב' עביר אגבאריה, מתרגמת לשפת סימנים וסטודנטית לתואר שני במדעי הגריאטריה; מר רביע מחאג'ה, מהנדס חשמל עובד גוגל; מר מוסטפא מחאג'נה, מנהל מרכז מעוף בוואדי עארה ; מר מוחמד אבו עז מחאמיד, עיתונאי, מוביל דעה ויוצר תוכן; רנה ג'רבאן עו"ד וחברת הנהלה בעמותת אמאנינא, ד"ר פאטימה ג'רבאן, רופאת שיניים ; מר סאאיד עמאש אח לסיעוד ואקטיביסט חברתי ; עבד פהמי מייסד ומנכ"ל חברת הנדל"ן אקארי גלובל; איאד ג'רבאן, אמן; אחמד שהאב, מנהל רכז פעילות נוער בעלי צרכים מיוחדים בג'סר אל-זרקא ; ודאניה מסאלחה, עיתונאית ומומחית לכלכלה וטכנולוגיה.
 
שי ביאליק מנהלת הקיימות והאתיקה בקבוצת שטראוס: "הפרויקט נולד בהשראת פורום אחריות תאגידית בחברה הערבית בשטראוס. כשחשבנו על קידום שוויון הזדמנויות בחברה הערבית הבנו שלא מספיק לפעול בתכניות תעסוקה, אלא יש לפגוש את בני ובנות הנוער עוד לפני הכניסה לשלב הקריירה ולחשוף אותם למגוון רחב של אפשרויות תעסוקתיות. רצינו לעורר חלומות חדשים מתוך המפגש עם הדמויות המרשימות האלו שיכולות להוות מודל לחיקוי וזה מה שיצרנו בתוכנית".
אמנה אבו גומעה, מנכ"לית אמאנינא: "תלמידים מהחברה הערבית בדרך כלל נחשפים למגוון מצומצם מאוד של אפשרויות אקדמיות ותעסוקתיות, ולרוב הוריהם בוחרים להם תחום לימודים או מחליטים עבורם. מה ששונה בקודואתי זו הנגשת התהליך לתלמידים שמוביל אותם לקבל החלטה בעצמם דרך חשיפתם למגוון אפשרויות ולאו דווקא אלה שהם מכירים. והכי חשוב, תחושת המסוגלות שהתוכנית מקנה להם, אתם גם יכולים ויכולות!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה