כסף וצרכנות

גילה סכום עתק שהגיע אליו בטעות, ולא מוכן להחזיר

לקוח אנונימי של בנק הפועלים קיבל לחשבון שלו סכום של 50 אלף שקל, סכום גדול שלא היה אמור להגיע אליו ובעקבות טעות הקלדה נחת אצלו. כעת, הוא מסרב להחזיר את הכסף לבעליו
מערכת ice |  8
מסחר הדולר והשקל (צילום vecteezy, פלאש 90/ נתי שוחט)
עוז עובדיה ובת זוגו ביצעו פעולה בנקאית שגרתית וניסו להעביר סכום של 50 אלף שקלים מהחשבון שלה לחשבון שלו, אך לאחר מספר ימים שהסכום לא אותר בחשבון היעד, התגלתה טעות איומה שגררה העברה של הסכום הבלתי מובטל לחשבון אנונימי אחר. מאז חלפו מספר שבועות בהם השניים חשבו לתומם שבעל החשבון האנונימי ישיב את הסכום אך נאלצו להתבדות, בזמן ש-50 אלף השקלים שלהם עדיין נמצאים בידיים אנונימיות.
עובדיה התארח הבוקר אצל נסלי ברדה בתוכנית חדשות הבוקר בקשת 12, שם סיפר, "נכנסנו לחשבון דרך האפליקציה של בנק מסד כדי לבצע העברה בנקאית. כתבנו את השם שלי, מספר הבנק, מספר הסניף, מספר החשבון - ואישרנו את ההעברה", סיפר הבוקר (חמישי) עובדיה לברדה שהגישה הבוקר את "חדשות הבוקר" בקשת 12, "אחרי יומיים-שלושה ראיתי שהחשבון שלי לא זוכה בכסף והתחלתי לדאוג. נכנסנו לחשבון שלה שוב לבדוק אם חויב בכלל, כי יכול להיות שהייתה תקלה וההעברה בכלל לא בוצעה".
"מיד קלטתי שהייתה טעות בספרה אחת של מספר הסניף. החשבון נכון, השם נכון, הכל נכון - חוץ מספרה אחת. במקום סניף 582, כתבנו בטעות 782. באותו רגע לא דאגתי, אמרתי - בטח אין חשבון כזה, זה ייכנס לשגויים, אודיע לבנק שהייתה טעות והוא יתקן את הטעות. למחרת בבוקר פניתי לבנק".
"התברר שהכסף נכנס, יש חשבון כזה בבנק הפועלים בסניף השגוי. אותו מספר חשבון, אבל בסניף 782. הבנק פנה ללקוח וביקש ממנו שיחזיר את הכסף, הלקוח אמר שהוא לא מוכן. בבנק אומרים, 'נכון, כתבת את שם המוטב, אבל אנחנו לא מסתכלים בכלל על השם אלא רק על המספר'. הלקוח טוען שזאת טעות של הבנק והוא לא מוכן להחזיר".
 
"הבנק אומר שאין לו גישה לרשימת הלקוחות של בנק הפועלים ושהם לא יכולים לוודא מי בעל החשבון. ברגע שהועבר הכסף, הכדור נמצא אצל בנק הפועלים". תגובת בנק הפועלים למקרה בכתבה היתה, "הבנק נעתר לסייע ופנה למוטב וביקש ממנו להשיב את הכספים. לצערנו, הלקוח דחה את פניית הבנק. נדגיש כי לאחר זיכוי המוטב אין ביכולת בנק הפועלים לבטל את ההעברה. אם המוטב מתנגד להחזיר את הכספים, הבנק אינו יכול לחייב את החשבון באופן חד צדדי בסכום המדובר".
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    כסף
    נחליאלי 12/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טעויות קורות וזה יכל לקרות לך ואני מאמינה שהיו מחזירים לך אתה לא יודע למה הבנאדם צריך את הכסף תחזיר יום אחד אתה תיצתער ואים הוא ילך לבית מישפט אתה תפסיד ותיצתרך לשלם הוצאות בית מישפט חבל שתימצא את עצמך משלם הוצאות סתם תעשה מיצווה ותחזיר לבנאדם ותיראה אייך אלוהים יפצה אותך
    סגור
  • 6.
    כן שמענו את המקרה. התברר שגרה אותו מקרה
    א.א.חיפה 03/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והבנק לא מתערב. משאיר ללקוח להחליט אם לוותר על הכסף שבועות העובר. ואילו אם יהיה משפט עוד ישלם את המשפט ולא יזכה. תגידו זאת חוצפה יש נוכחות זהעביר לידיו יש תאריך ודעה למה לתת ללקוח להנות מהומות המצערת לא מובן הפשר הדבר. מדוע לא מחייבים את הלקוח להחזיר. אולי כן לתת את פרטיו של האדם שלא מוכן שכל העולם ידע איזה גנב כי בטעות הגיע לחשבונות. כל אפשר להוכיח מדוע אי אפשר מוזר. מדוע אין פתרון.
    סגור
  • 5.
    עמדה
    לי 03/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפנות לבית דין לתביעות קטנות,עד 50,000 שח,אפשר בלי עורך דין
    סגור
  • 4.
    עתק
    נחום 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סכום עתק
    סגור
  • 3.
    אני מוציא לך את הכסף
    דימה 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם תשיג את הכתובת של הבן אדם תרשום מיתחייבת להחזיר לך את הסכום תמורת חצי מימנו
    סגור
  • 2.
    לחוקק חוק בנושא
    אבי 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כדי לשמור על האפיק הזה ולא א להבריח אנשים מהעברות בנקאיות, חייבים להגן על צדדים ולחוקק חוק שיכריח את הבנקים לאמת את שם המוטב ולאלץ את המקבל להחזיר את הכסף במקרה של ההעברה בטעות
    סגור
  • 1.
    שיתבע אותו יש הלכה משפטית שנקראת עשית עושר ולא במשפט. (ל"ת)
    דוד 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • וגם את הבנק! (ל"ת)
    עודד 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור