תרבות ופנאי

האם האוסקר הישראלי בדרך? ההזדמנות שאסור לפספס

הסרטים של האולפנים הגדולים נזנחו בחלוקת הפרסים של טקס האוסקר האחרון. עם השקעה של המדינה והקרנות השונות, לישראל תהיה הזדמנות להביא את פרס האוסקר הראשון שלה
רועי קורלנד | 
טקס האוסקר (צילום יוטיוב/ Jimmy Kimmel Live)
הטקס מספר 95 של האקדמיה לסרטים היה כמו כל הטקסים שקדמו לו, אמנם המארגנים בחרו להחליף את השטיח האדום המסורתי בשטיח בצבע 'שמפניה'. אבל התמהיל של מצעד כוכבי וכוכבות מסך הוליוודיים  נשמר בקפדנות, מה שהשתנה הערב היו הזוכים. זה היה הלילה שבו איבדו האולפנים הגדולים מהוליווד את אחיזתם בפרסי האקדמיה.
עוד לא היה ערב פרסי אוסקר שבו הזוכות והזוכים היו מכל רחבי העולם, חלקם גם לא דובר אנגלית כשפת אם, וחלקם הגדול של סרטים שזכו שלא הופקו בכלל בארה"ב.  

הסרט הגרמני, דובר גרמנית וצרפתית,  שהיה הפייבוריט לזכייה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר לשנת 2022, גרף עוד פרסים נחשבים מפרס הסרט הזר, ואף היה מועמד לפרס הסרט הטוב ביותר.
הסרט הזוכה בפרס הגדול, ובעוד פרסים  "הכל בכל מקום בבת אחת"  משלב דיאלוגים בשפות אנגלית ומנדרינית. שחקנית המככבת  בו הפכה להיות לשחקנית הראשונה ממוצא אסייתי הזוכה בפרס האוסקר. זוכה גדולה נוספת  השבוע היא מדינת הודו. שזכתה לכבוד לקבל פרס על הסרט התיעודי הקצר המצטיין, לצד פרס פורץ דרך שניתן לשיר המצטיין, שגם הוא בוצע בסרט הודי ממיטב התוצרת של בוליווד. זכיה של צמד זמרים הודי תוסס, שהתפרסמו באמצעות הטיק טוק, והצליחו להביס את השירים ששרו הזמרות האגדתיות האמריקאיות ליידי גאגא וריהאנה, וגם את השיר שכתבה דיאן וורן, זאת שיש לה לפחות 10 שירים שהגיעו למקום הראשון במצעד הבילבורד האמריקאי.
הסרטים של האולפנים הגדולים נזנחו השבוע בחלוקת הפרסים. מפרס הבימוי שנלקח מסטיבן ספילברג, דרך סרטי החידוש של 'אהבה בשחקים' ו'אווטאר' והסרט על אלביס פרסלי  -  הסרטים שנבחרו בסוף ע"י חברי האקדמיה הם סרטים שזכו לתהילה דרך ערוצי שידור טלוויזיוניים , ולא דרך בתי הקולנוע, ובחיזוק מסיבי של  רשתות חברתיות.
 
לנו בישראל יש תעשיית טלוויזיה משובחת שהצליחה להשתלב בצמרת התעשייה הטלוויזיונית בעולם. ברחבי העולם משודרות בהצלחה סדרות ישראליות כ'פאודה' ו'טהרן', או משמשות כבסיס תסריטאי-עלילתי לסדרות המבוססות על תסריטים ישראלים, כמו 'אופוריה' או 'בטיפול'. ואין שום סיבה שהקולנוע הישראלי לא יצליח להשתלב בהצלחה בתוך הקולנוע האמריקאי והעולמי.
מההפקה והמסע שעשינו עם הסרט 'סינמא סבאיא' ברחבי העולם למדנו שהבסיס לסרט טוב הוא תסריט משובח, משחק מדויק ובימוי רגיש ואמין. נכון, הסרט הגרמני שזכה השבוע הוא סרט עתיר תקציב. אבל הקולנוע הישראלי יודע לספר סיפור, יודע לרגש, יודע לחשוב קולנוע.
כאן חייבת לבוא עוד ועוד השקעה של המדינה והקרנות השונות בסרטים ישראלים. בייחוד ברמת ואיכות ההפקה, כדי שהתוצאה תתאים לצופים בכל רחבי העולם,  אלו הצורכים גם את תכני הקולנוע  שלהם דרך מסך הטלוויזיה. ישראלים מעולים בלספר סיפור טלוויזיוני - עכשיו הזמן לתת פוש על הדוושה ולהמשיך, ומתוך היידע והניסיון,  לייצר עוד ועוד סרטים מצוינים. סרטים שיכבשו גם את המבקרים הפסטיבלים וגם את עונות הפרסים הבאות. סרטים שירגשו, סרטים שיצחיקו הן את הקהל בבית והן בבתי הקולנוע. סרטים שאחד מהם  יביא בהקדם לישראל את פרס האוסקר הראשון שלה. 
הכותב: רועי קורלנד, ממפיקי הסרטים 'סינמא סבאיא' ו'לשחרר את שולי'. בעלים ומנכ"ל חברת גרין פרודקשנס

רועי קורלנד. צילום: גבע טלמור
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה