דיגיטל וטק

ויקיפדיה: ישראלים אוהבים מדליות, אבל את רוני דניאל יותר

האולימפיאדה, יחד עם תכני בידור מסוגים אחרים ומועדים בלוח השנה, שלטו בצמרת הערכים הנצפים בוויקיפדיה בחודש החולף – אבל הפרידה מרוני דניאל גימדה כל נושא אחר
יאיר מור | 
רוני דניאל (צילום מתוך פייסבוק)
ויקיפדיה פרסמה הבוקר את סיכום נתוני הערכים הנצפים באנציקלופדיה החופשית בחודש יולי, ומניתוח ice עולה שהערכים שעניינו את הישראלים כללו בעיקר את האולימפיאדה בטוקיו, תכני בידור כמו קולנוע וטלוויזיה ואירועים אקטואליים שונים.
אך הערך שקיבל את מספר הצפיות הרב ביותר, בהפרש עצום של יותר מפי שלושה מהערך הבא בתור, הוא זה של הפרשן הצבאי של חדשות 12, רוני דניאל ז"ל, שנפטר בשבוע שעבר בגיל 73. יותר מ-300,000 פעמים נצפה הערך שלו ביולי, כאשר יותר מ-200,000 מתוכן היו ביום ההודעה על פטירתו, אז התנהלה על הערך מלחמת עריכה. למעשה, נראה שמספר הצפיות בערך של דניאל ביום ההודעה הוא מספר הצפיות היומי הגבוה ביותר בערך כלשהוא בוויקיפדיה העברית מתחילת השנה, אם לא אי פעם.
למקום השני הגיע הזמר ג'קו אייזנברג, שנכנס לבית "האח הגדול" וזכה גם בוויקיפדיה וגם בגוגל לעניין רב בהרבה מהתוכנית שבה הוא משתתף ("האח הגדול" נמצא בוויקיפדיה במקום ה-19 בחודש החולף), עם יותר מ-94,000 צפיות.
במקום השלישי, עם כ-84,000 צפיות, נמצא תשעה באב, שחל לפני כשבועיים, כאשר מעט מחוץ לעשירייה נמצאים ערכים נוספים מלוח השנה שחלו החודש – חג הקורבן במקום ה-13 וימי בין המצרים במקום ה-15 עם מעט יותר מ-50,000 צפיות בכל אחד.
האולימפיאדה בטוקיו זוכה, באופן צפוי, לעניין רב, כאשר הערך הכללי של המשחקים נמצא במקום השביעי עם כמעט 65,000 צפיות, ומעט לפניו נמצאים הערכים של ישראל באולימפיאדה הנוכחית במקום החמישי עם כ-70,000 צפיות והערך על ההיסטוריה של ישראל בכל האולימפיאדות במקום הרביעי עם יותר מ-82,000 צפיות. מעט נמוך יותר נמצאת המדליסטית הראשונה שלנו השנה, אבישג סמברג, במקום התשיעי עם 62,000 צפיות – ולפי בדיקת ice, נראה שבנתוני החודש הנוכחי ידורג המדליסט הטרי ארטיום דולגופיאט גבוה באופן משמעותי, שכן ביום הזכייה שלו זכה הערך שלו למספר צפיות גבוה ביותר מ-10,000 מהצפיות בערך של סמברג ביום זכייתה.
במקום השישי נמצא אדם נוסף שנפטר במהלך החודש – מפקד חטיבת הנחל, אל"מ שרון אסמן, שהתמוטט באת אימון בגיל 42 בלבד.
סרטים וסדרות נמצאים תמיד במקום גבוה ברמת העניין של הישראלים, אך החודש רק אחד נכנס לעשירייה – "לשחרר את שולי", בכיכובה של שלישיית "מה קשור", עם 64,000 צפיות. עם זאת, מחוץ לעשירייה נמצאים עוד ערכים רבים מתחום זה, כמו למשל "בעלת החלומות" במקום ה-11, "מלכת היופי של ירושלים" במקום ה-12, היקום הקולנועי של מארוול במקום ה-16, אתר "סדרות" במקום ה-18, "האלמנה השחורה" במקום ה-20 ועוד.
ובמקום העשירי נמצא ערך הוויקיפדיה של מדינת ישראל, שנמצא באופן קבוע במקום גבוה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה