זכויות בקליק - המתחם למיצוי זכויות בעבודה

מרגישים לא טוב ונאלצים להיעדר מהעבודה? יש מי שמגן עליכם

חוק דמי מחלה מאפשר לכם לצבור יום וחצי מחלה מדי חודש ועד 18 ימי מחלה בשנה. מאיזה יום מחלה זכאי העובד לתשלום, ואיך מתבצע התהליך? המתחם למיצוי זכויות בעבודה עושה לכם סדר

בשיתוף ההסתדרות | 
שפעת (צילום pexels, freepik)
  • עובד במשרה מלאה זכאי ליום חצי מחלה עבור כל חודש בו עבד, עד 18 ימי מחלה בשנה ולצבירה של 90 ימים.
  • מיום השני להיעדרות בגין מחלה, זכאי העובד לתשלום מצד המעסיק.
  • במקרים המחייבים טיפול בבן משפחה קרוב ניתן להשתמש בימי המחלה.

חוק דמי מחלה נועד להגן עלינו במקרה של מחלה, ולהסדיר את התשלום לעובדים שעקב מצבם הבריאותי אינם יכולים להגיע לעבודה. החוק קובע כי עובד זכאי ל-18 ימי מחלה בתשלום מדי שנה – וזאת בכפוף להצגת אישור רפואי בפני המעסיק. לפי החוק, המעסיק אינו יכול לפטר עובד אשר עקב מחלתו נאלץ להיעדר מהעבודה בתקופה בה הוא זכאי לדמי מחלה. 
 
@histadrut תייגו חבר שתמיד חולה וחברה שלא חולה אף פעם כדי שידעו על הזכויות שלהם: #זכויותעובדים #מחלה #ההסתדרות ♬ original sound - ההסתדרות
עוד ראוי להוסיף, כי לפי החוק ניתן להשתמש בימי המחלה – לרבות (אך לא רק) לצורך מחלת בן משפחה, טיפול בילדים עם צרכים מיוחדים, בן זוג שתרם איברים ואף לבדיקות הקשורות בהריון (בהתאם לתנאים שנקבעו בחוק) ועוד.
"כל עובד המועסק במשרה מלאה, זכאי לצבור יום וחצי של מחלה בכל חודש – ובהתאם לכך, ניתן לצבור 18 ימי מחלה בשנה ועד 90 ימי מחלה בסה"כ", מסבירים בהסתדרות. "מי שלא מרגיש טוב יכול להיות רגוע ולדעת שיקבל תשלום בהתאם לתנאים בחוק".
איך מתבצע התשלום הלכה למעשה? בהסתדרות מפרטים: "על פי חוק דמי מחלה, ובהיעדר הסכם קיבוצי או הסדר מטיבי אחר – יום המחלה הראשון הוא על חשבונכם, ביום השני וביום השלישי תקבלו את מחצית מהתשלום, והחל מהיום הרביעי תקבלו תשלום מלא".
 
• • •

יש לכם שאלות נוספות? רוצים לדעת עוד על הזכויות שלכם? ניתן לפנות לאחד ממרחבי ההסתדרות הקרובים למקום עבודתכם – כפי שמפורט באתר או ליצור קשר עם "המוקד לכל עובד" בטלפון 2383*.
למתחם המלא למיצוי זכויות בעבודה לחצו כאן
המידע בכתבה ובסרטונים הוא מידע כללי, אינו מחייב ואינו מהווה תחליף לקבלת ייעוץ ו/או טיפול משפטי או מקצועי אחר.
(בשיתוף ההסתדרות)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה