דיגיטל וטק

גוגל בעסקת ענק בישראל: זו החברה שקנתה

ענקית האינטרנט רכשה בחצי מיליארד דולר חברת סייבר ישראלית, ומתכוונת להקים בארץ חטיבת סייבר שתפעל תחת חטיבת שירותי הענן שלה
יאיר מור |  2
גוגל (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
אקזיט ענק: גוגל רכשה היום את חברת הסייבר הישראלית Siemplify בסכום של כחצי מיליארד דולר – אחת הרכישות הגדולות שלה בישראל אי פעם, וככל הנראה האסטרטגית ביותר.
לפי דיווח בכלכליסט, סיימפליפיי, שהמשרד הראשי שלה נמצא ברמת גן ומחזיקה שני משרדים נוספים בניו-יורק ובלונדון, תהפוך לבסיסה של חטיבת סייבר חדשה תחת חטיבת הענן של גוגל, וכל 200 עובדיה, כולל המייסדים, יהפכו לעובדים מן השורה בענקית האינטרנט.
מדובר באקזיט אדיר. החברה נוסדה ב-2015 על ידי המנכ"ל עמוס שטרן, שהגיע מאחת מיחידות הסייבר של חיל המודיעין בצה"ל, ושותפיו שפגש כאשר עבד באלביט, גרי פטחוב (סמנכ"ל התפעול) ואלון כהן (סמנכ"ל הטכנולוגיות). מאז הושקעו בה 58 מיליון דולר בארבעה סבבים, כאשר המשקיעות הבולטות שחזרו שוב ושוב היו הקרנות הישראליות 83North ו-Capri Ventures, לצד הקרן האמריקאית G20 Ventures.
הפיתוח של החברה מיועד לייעל את מנגנון הגנת הסייבר בחברות, לא על ידי החלפת פתרונות הגנה קיימים, אלא על ידי מערכת מרכזית שמשלבת את המידע מכל המנגנונים הקיימים ומסוגלת לבצע אוטומציה של תהליכים כדי להפנות את המידע הרלוונטי לכל צוות ועובד כדי לפתור כל דבר במהירות האפשרית.
בשנה החולפת הודיעה גוגל כי היא מתכוונת להשקיע מיליארדי דולרים בהרחבת חטיבת הענן שלה, שכיום נמצאת בפיגור מול שתי המתחרות הגדולות, אמזון וגוגל, שמחזיקות בנתחי שוק של כ-40% וכ-20%, בהתאמה.
גוגל כבר רכשה בישראל מספר חברות בשנים האחרונות, כאשר הרכישה היקרה ביותר היתה אפליקציית הניווט ווייז, שעליה שילמה ב-2016 כ-1.1 מיליארד דולר. ב-2019 היא רכשה את Elastilife ב-200 מיליון דולר ואת Alooma ב-100 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בהצלחה עם המעבר לכרום בוק
    פלורה פלפורה 01/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב העובדים יקבלו סכום נאה של כסף, אבל ללא ספק יתחילו בקרוב לחוש שנגמר החלום. אותו חלום שמניע סטרטאפים להגיע לכאלה השגים. דיי למדוד הכל בכסף. זה לא הכל בחיים.
    סגור
  • 1.
    2 המתחרות של גוגל: אמזון וגוגל
    אבי 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשנה החולפת הודיעה *גוגל* כי... שכיום נמצאת בפיגור מול שתי המתחרות הגדולות, אמזון ו*גוגל*, שמחזיקות בנתחי שוק..
    סגור