דיגיטל וטק

כך יכולים האקרים לפרוץ אליכם לבית דרך השעון החכם

השעונים החכמים מציגים יותר ויותר אפשרויות וחידושים : משליטה בתשתיות הבית ועד מדידת לחץ דם: אולם עם החידושים הם גם הופכים יעד להאקרים ועלולים לפגוע בפרטיות שלנו, אלו הסיכונים שכדאי להכיר
מערכת ice |  1
שעון חכם Ionic של פיטביט (צילום יח"צ)

בשבוע שעבר הודיעה סמסונג על השקת קמפיין המציג פיצ'ר חדש אותו הם מציגים ככזה שעוזר לנו לשמור על הבריאות ע"י פונקציות מדידת לחץ הדם ואק"ג: "אבן דרך משמעותית להנגשת נתוני הבריאות", כינו זאת.

השירות החדש מוצע במסגרת השותפות של החברה עם גוגל, ופיתוח פלטפורמת ה-Health Connect המשמשת לאחסון ושיתוף מידע בריאותי. פלטפורמה המייצרת, מאגר מידע במכשיר הטלפון שיכלול נתונים שיתקבלו מהשעון החכם אודות בריאות המשתמש כמו מעקב שינה, מדידות משקל וגובה, תזונה וכושר, וכו'.
 



אולם חשוב לזכור כי  כשאביזרים לבישים מתחברים לחיי היום-יום שלנו יותר ויותר, כדאי להבין את הסיכונים האפשריים לבטיחות ולפרטיות לפני שמתחילים לרכוש אותם ולהשתמש בהם.


בחברת אבטחת המידע ESET, מסבירים שהנתונים אשר המכשירים אוספים עשויים להיות בעלי ערך רב למפרסמים, והסחר בנתונים כאלה משגשג בשווקים מסוימים. לדברי חברת אבטחת המידע, על אף שהנתונים האלה אמורים לעמוד ברגולציות קפדניות באיחוד האירופי הודות לחקיקה שהוצגה בשנת 2018, דו"ח אחד טען שהרווח ממידע שנאסף ע״י יצרני מכשירי בריאות ונמכר לחברות ביטוח עשוי להגיע ל-855 מיליון דולר עד 2023.



עוד מציינים ב-ESET כי המכשיר אותו אתם לובשים הוא רק חלק אחד מתמונה גדולה. למעשה, ישנם מספר מרכיבים – החל מהקושחה של המכשיר ועד לפרוטוקולי התקשורת בו הוא משתמש, האפליקציה שלו ושרתי הענן המשמשים את פעולות צד-השרת שלו. כל אלו עשויים להיות יעד למתקפה אם היצרן לא דאג לאבטחה ולפרטיות. ·  

המערכות מבוססות-הענן של הספקים עשויות לאחסן מידע הכולל נתוני מיקום ונתונים נוספים. זו מטרה אטרקטיבית במיוחד לתוקפים שמחפשים להרוויח רווח גדול ממתקפה. לא תוכלו לעשות הרבה מהבחינה הזאת, מלבד בחירה בספק אמין שידוע לטובה מבחינת אבטחה.
מה בכל זאת אפשר לעשות ? בחברת האבטחה מונים כמה כללי אצבע: עדכון כל התוכנות באופן קבוע, הגבלת ההרשאות לאפליקציות ושימוש בחנויות אפליקציות לגיטימיות בלבד,  מסכי נעילה מוגנים בסיסמה, שינוי הגדרות למניעת חיבור לא-מורשה, והתקנת פתרון אנטי-וירוס אמין על הטלפון. בפרט, כדאי לשים לב לגאג'טים המאפשרים חיבור ל"בית חיים", ולהימנע מסינכרון בין המכשירים הלבישים ובין דלת הבית.


 ככל שמכשירים לבישים יהפכו להיות יותר נפוצים בחיים של כולנו, הם יהפכו למטרה גדולה יותר לתוקפים. בצעו מחקר לפני שאתם רוכשים מכשיר כזה, וחסמו מספר גדול ככל האפשר של נתיבי תקיפה, רכשו מכשירים לבישים מספקים אמינים, והקפידו לקרוא את האותיות הקטנות ומדיניות הגדרות הפרטיות והאבטחה של החברה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממשלה טובה השיגה המון.שקט בדרום, צמיחה כלכלית ומדינית. (ל"ת)
    אנונימית 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור