דיגיטל וטק

משבר בהייטק? סטארט-אפ ישראלי משלים גיוס של 11.5 מיליון דולר

חברת Briya מכריזה היום (שלישי) על השלמת סבב גיוס (Round A) בסך 11.5 מיליון דולר. Team8 הובילה את סבב הגיוס של החברה, בו לקחו חלק הקרנות Insight Partners, Amiti Ventures, ו-George Kaiser Family Foundation.
מערכת ice | 
מייסדי Briya (צילום דורון לצטר)
הסטארטאפ הישראלי Briya, שפיתח פלטפורמה לשיתוף מידע בין מוסדות רפואיים לגופי מחקר באופן יעיל ומאובטח תוך שמירה על פרטיות המטופלים במטרה להאיץ חדשנות רפואית, מכריז היום (שלישי) על השלמת סבב גיוס (Round A) בסך 11.5 מיליון דולר. Team8 הובילה את סבב הגיוס של החברה, בו לקחו חלק הקרנות Insight Partners, Amiti Ventures, ו-George Kaiser Family Foundation. עד כה, החברה גייסה סכום כולל של 17 מיליון דולר, לא כולל מענקים ממשלתיים.
Briya הוקמה ב-2020 על ידי דוד לזרסון, מנכ"ל החברה (CEO) וגיא טיש, סמנכ"ל הטכנולוגיה (CTO). דוד שירת כקצין ביחידת 8200 והיה מראשוני העובדים בחברת Sygnia, שנמכרה לחברת ההשקעות טמסק ואילו טיש הצטרף ל-Via בתחילת דרכה ושימש כיועץ טכנולוגי לשורת סטארטאפים ישראלים.
החברה מעסיקה כיום כ-30 עובדים במשרדיה בישראל ובארצות הברית. על רקע הגיוס, Briya מתכננת להמשיך לצמוח ולהרחיב את פריסת הפלטפורמה בארגוני בריאות ברחבי העולם, כולל במערכת הבריאות האמריקאית ולסייע למוסדות רפואיים מכל העולם לשתף מידע רפואי עם גופי מחקר למען שיפור איכות הטיפול וקידום חדשנות בתחום הבריאות.
 
החברה פיתחה טכנולוגיה מאובטחת, מבוססת בלוקצ'יין, בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (Machine Learning), שפותרת את אתגרי שיתוף המידע הן עבור המוסדות הרפואיים והן עבור גופי המחקר. באמצעות הפלטפורמה, בתי חולים יכולים לנהל את הגישה למידע הרפואי באופן יעיל ומתקדם, לאחר שעבר סטנדרטיזציה לפורמט מאוחד FHIR או OMOP (הסטנדרטים המובילים בעולם לשיתוף מידע רפואי) ולשתף אותו בצורה אנונימית, דרך חוזים חכמים שאוכפים באופן אוטומטי את הדרישות הרגולטוריות הרלוונטיות, כגון הסכמת המטופל לשימוש במידע. כך, צוותי המחקר מקבלים גישה ישירה ומהירה לדאטה רפואי אנונימי (Real World Data) בו הם יכולים להשתמש לטובת מחקרים רחבי היקף.
החיבור, שמאפשרת הפלטפורמה, מסייע לשפר משמעותית את התוצאות עבור המטופלים בקצה. הטכנולוגיה של החברה עומדת בדרישות הרגולטוריות בתחום הפרטיות, לרבות HIPAA ו-GDPR, ומאפשרת למוסדות הרפואיים לייצר אפיקי הכנסה חדשים משיתוף המידע הרפואי, מבלי לשאת בעלויות התפעוליות הכבדות שכרוכות בניהול ובשיתוף של מידע מסוג זה.
דוד לזרסון, מייסד-שותף ומנכ"ל Briya: "מערכות הבריאות ברחבי העולם בנויות בצורה מבוזרת; מורכבויות בתחום הפרטיות והיעדר הסטנדרטיזציה בתעשייה הקשו על המוסדות הרפואיים לשתף מידע ונתונים עם גופי מחקר, למרות שפע הנתונים הרפואיים שזמינים להם כיום. האתגרים הללו לא רק פוגעים בפעילות המחקר, אלא גם באיכות הטיפול הרפואי. הפלטפורמה שפיתחנו ב-Briya מספקת לבתי חולים פתרון נגיש ומאובטח, שמאפשר להם להפיק ערך רב מהנתונים שנמצאים אצלם ללא מאמץ, לקדם שיתופי פעולה משמעותיים ולייצר אפיקי הכנסות חדשים ומשתלמים".
שרית פירון, שותפה-מנהלת ב-8Team, שהובילה את סבב הגיוס הנוכחי: "הפלטפורמה של Briya היא המוצר היחיד בשוק כיום שמייעל ומשפר את כל תהליך שיתוף המידע בין מוסדות רפואיים לבין גופי מחקר. הפתרון של Briya לא רק מנהל את תהליך גילוי המידע, התאמתו לדרישות רגולטוריות, אבטחתו והעברתו לגורם המבקש, אלא גם פותר אתגרים תפעוליים כגון ניהול החוזים בין הגופים המשתפים מידע, תשלומים והליכי אישור מורכבים. החזון הייחודי הזה, לתת מענה מקצה-לקצה לאתגרי שיתוף המידע הרפואי, יחד עם הטכנולוגיה פורצת הדרך של Briya, תאפשר להם לשפר באופן משמעותי את היכולת של ארגוני בריאות לעשות שימוש חיובי במידע קליני רפואי״.
הובלת סיבוב ההשקעה ע״י Team8 מגיעה לאחר שבשנה שעברה השיקה הקבוצה זרוע חדשה המתמחה בבניית חברות בתחום ה-Digital Health, המנוהלת על ידי מומחים מתחום הטכנולוגיה והרפואה.
פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל בית החולים איכילוב: "הטכנולוגיה של בריאה אפשרה לנו להוביל פעילות מחקר חדשנית ופורצת דרך, כמו גם לטפח שותפויות אסטרטגיות עם האקדמיה והתעשייה – שיעזרו לנו להמשיך ולהישאר רלוונטיים בעידן של טכנולוגיה מתקדמת ובינה מלאכותית. הפתרון של החברה הפך לחלק בלתי נפרד מהמצוינות שמאפיינת את בית החולים, ויש לו תרומה משמעותית לחדשנות הישראלית כולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה