דיגיטל וטק

אינטל משיקה מעבדים חדשים בדגש על AI - ויש גם קשר ישראלי

אינטל משיקה רשמית את מוצרי הדגל שלה ל-2023: מעבדים חדשים ללפטופים ולדאטה סנטרים - Intel Ultra Core ו-Intel® Xeon® מהדור ה-5. רכיבים חשובים במעבדים, בהם מאיץ ה-AI המובנה של מעבד Xeon החדש והליבות של שניהם, פותחו באינטל ישראל
מערכת ice | 
אינטל בבשורה לעובדים (צילום unsplash)
באירוע בנושא "בינה מלאכותית בכל מקום" שנערך בניו-יורק, הכריז פט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, על השקתו הרשמית של פורטפוליו המוצרים החדשני ביותר של החברה שמיועד לספק ללקוחות פתרונות AI בכל מקום – במחשב האישי, במרכזי הנתונים, בענן, ברשת ובמחשוב קצה.
"אנו פותחים עידן חדש של AI PC הכולל עוזרים אישיים ומודלי שפה קטנים LLMs, הפועלים על המכשירים האישיים שלנו. ככל שהעולם מתקדם לעבר יותר אפליקציות המשלבות בינה מלאכותית, יש משמעות ניכרת למעבר לעיבוד AI על המחשב ולא בענן", הסביר גלסינגר.
 
ההשקה כוללת את משפחת מעבדי Intel® Core™ Ultra mobile (שם קוד "מטאור לייק") המיועדת ללפטופים ואת משפחת מעבדי Intel® Xeon® מהדור ה-5 (שם קוד "אמרלד רפידס") לדאטה סנטרים, המציגה קפיצה מדרגה בביצועי בינה מלאכותית עבור שוק הענן.

צילום: INTEL
רכיבים וטכנולוגיות במעבדי אולטרא קור, ליבות המחשוב של שני המעבדים החדשים והמאיצים המובנים ל- AI של מעבדי Intel® Xeon® מהדור ה-5 פותחו בישראל; מעבדי Intel® Xeon® מיוצרים במפעל בקרית גת.
מחשבים אישיים המבוססים על Intel Core Ultra ושרתי Intel® Xeon® מהדור ה-5 זמינים כעת למכירה בשוק הרחב. במהלך השנה הבאה, Intel Core Ultra ישולב ביותר מ-230 סוגי לאפטופים שונים של יצרני מחשבים ניידים ומחשבים אישיים ברחבי העולם. באינטל ציינו כי מחשבים אישיים שיתנו מענה לפתרונות AI יהוו 80% משוק המחשבים האישיים עד 2028 ויספקו כלים חדשים לדרך שבה אנו עובדים, לומדים ויוצרים.
גלסינגר הציג לראשונה פרוסת סיליקון של שבב Intel® Gaudi®3, מאיץ הבינה המלאכותית של הדור הבא המיועד ללמידה עמוקה ומודלים ג'נרטיבים בקנה מידה גדול, שצפוי להגיע לשוק בשנה הבאה. עם הביקוש הגובר לפתרונות בינה מלאכותית גנרטיביים, אינטל מצפה לתפוס נתח גדול יותר משוק המאיצים בשנת 2024 עם חבילת מאיצי הבינה המלאכותית שלה בראשות גאודי.
"אנו מפתחים יכולות ופתרונות בינה מלאכותית כדי להגדיל את הפוטנציאל האנושי לשפר את הכללה ואת הנגישות", אמר גלסינגר. "הגיוון של אקו סיסטם פתוח לצד המוצרים החדשים והחזקים האלה שאנו משיקים היום – מהווה ספקטרום מלא של פלטפורמות חומרה ותוכנה משולבות יכולות AI מתקדמות, והוא יביא את הבינה המלאכותית לכל מקום". עוד הוסיף גלסינגר כי חדשנות בתחום בבינה מלאכותית צפויה להעלות את ההשפעה של הכלכלה הדיגיטלית עד לשליש מהתוצר המקומי הגולמי העולמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה