בחירות 2022

דני דנון ופייגלין חוזרים להסתער על הליכוד, הפעילים איתם?

את שניהם נתניהו דאג להרחיק ממנו, וכעת שניהם חוזרים לליכוד. לאיזה מקום יצליחו להתברג דני דנון ומשה פייגלין?
מערכת ice | 
משה פייגלין, דני דנון (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, תומר נויברג)
מלבד גדעון סער, משה פייגלין ודני דנון הם השניים היחידים שהעזו להתמודד על ראשות הליכוד בעשור האחרון נגד נתניהו. שניהם, כמו סער, קיבלו פחות משליש מהקולות. לאחר סיבוב מחוץ למגרש הפוליטי, שנתניהו היה רוצה שימשיך עוד, שני הח"כים העצמאיים שבים כעת לפריימריז של הליכוד שיתקיים בעוד כשבועיים.
ההערכות הן שדני דנון יגיע למקום גבוה ברשימה. דנון מעולם לא עזב את הליכוד כמו פייגלין, וגם מגיע היישר מאמריקה, שנתיים לאחר שסיים את תפקידו כשגריר ישראל באו"ם. עוד עמדת כוח חשובה של דנון היא תפקידו כיו"ר הליכוד העולמי. בפעם האחרונה שהתמודד דנון, הגיע למקום ה-9 בליכוד.
 
בריאיון הבוקר (ראשון) לשי גולדן נשאל מדוע הליכוד לא מציג תוכניות לבעיות הקיימות במדינה. דנון ענה, "כרגע מתמקדים בפריימריז, אבל אחרי שהם ייגמרו אתה צודק, צריך להתחיל לפרסם תוכניות ביטחון פנים לגבי המשטרה, וגם בנושאי חינוך, יוקר המחיה. צריך לתת תשובות לאנשים. פעם היה מצע אבל היום אין דבר כזה, נצטרך להציג תוכניות".
משה פייגלין יצא למסע עם מפלגה משלו, "זהות", שנגמר בכישלון מתחת לאחוז החסימה. למרות שהוא ידוע בציבור, פייגלין כיהן למעשה רק שנתיים כחבר כנסת (2013-2015), לאחר שנבחר במקום ה-23 בליכוד. במשך שנותיו במפלגה קרא תיגר על נתניהו ושילם על זה מחיר במקום שלו ברשימה. 
 
כיום עם חזרתו למפלגה הוא אומר בריאיון לערוץ 14, "אני ביחסים מצוינים עם נתניהו. אני מקבל את העובדה שהוא המנהיג הנבחר של הרוב היהודי"
המצע של מפלגת זהות הציג תפיסה קפיטליסטית נרחבת, שבליכוד קשה יותר לקדם אותה בגלל קבוצות לחץ שמפעילות נציגים במפלגה. על כך הוא אומר, "המטרה שלי היא לקחת את אותו מצע מפואר מהקמפיין הקודם של "זהות" ולהביא אותו כעת למחנה הלאומי. אני מאמין שמיקום שלי במקום גבוה בליכוד יביא בשורה שכל כך הרבה אנשים מחכים לה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה