בחירות 2022

גנץ הסתודד עם החרדים במליאה על רקע האיומים נגדו

ההסתודדות של גנץ עם נציגים חרדים כמו גפני, פינדרוס, אייכלר תועדה באותה יממה בה השמיעו אותם נציגים ביקורת נוקבת על גנץ בשל צירופו של מתן כהנא ואף איימו כי צירופו של כהנא הוא מכשול עתידי להרכבת קואליציה
דוד זולדן |  1
משה גפני בני גנץ (צילום אלכס קולומיסקי פול יונתן זינדל פלאש 90)
מליאת הכנסת התכנסה אתמול לדיון פגרה בכדי לאשרר כמה חוקים בסוגיות בוערות. חדי עין יכלו לשים לב כי בשיחה ממושכת שקיים יו"ר 'המחנה הממלכתי' שר הביטחון בני גנץ עם חברי הכנסת משה גפני, יצחק פינדרוס וישראל אייכלר לצד ח"כ מישל בוסקילה מ'תקווה חדשה' שהצהיר אמונים כח"כ חדש.
ההסתודדות של הנציגים החרדים עם גנץ מעוררת סקרנות לאור העובדה כי רק אמש החרדים איימו כי צירוף מתן כהנא הוא מכשול עתידי להרכבת קואליציה. משמעות אמירתם של גפני וארבל בנוגע למתן כהנא היא רמז לבאות והצטרפותו עלולה להציב מכשול לצירוף אפשרי של יהדות התורה לממשלה עם גנץ. מה שמחזק את המחנה הלאומי ומרחיק את השותפים מהמרכז ושמאלה ומקרב עוד יותר את המפלגות החרדיות לגוש הימין ול - 61 שמייחל נתניהו כדי להרכיב את הממשלה הבאה.
 
כאמור, ח"כ משה ארבל (ש"ס) בראיון ל'ערוץ בכנסת אמר אמש כי': "מי שמייחלים לאיזשהו שיתוף פעולה עתידי עם הסיעות החרדיות - לקחת את מתן כהנא זו טעות".
דבריו של ארבל מצטרפים לפארסה שלשום כאשר דוברו של גפני העלה הכחשה על הפרסום בשמו נגד ח"כ כהנא שעלה בתקשורת במהלך הבוקר. חדי עין שמו לב כי הדובר צהל ושמח על נוסח ההכחשה החריף שפרסם, בצירוף גיף שמח ומוז. לאחר מכן, מחק את הגיף. הצטרפותו של ח"כ מתן כהנא למחנה הממלכתי מעוררת ביקורת חריפה בקרה המפלגות החרדיות על המהלך שרקם גנץ עם כהנא. 
כהנא נחשב לאחד הפוליטיקאים השנואים על המגזר החרדי בשל הרפורמות שהעביר במשרד לשירותי דת בכהונתו כשר ולאור זאת שמניעיו הם אידיאולוגים ולא טומנים בחובם רק מהלכים פוליטיים מובנים. הצטרפותו ל"מחנה הממלכתי" הגבירה עליו את עוצמת האש מכיוונם של המפלגות החרדיות. גם בש"ס וביהדות התורה מקבלים את הצטרפותו של כהנא בזעם גלוי.
משמעות אמירתם של גפני וארבל היא רמז לבאות והצטרפותו עלולה להציב מכשול לצירוף אפשרי של יהדות התורה לממשלה עם גנץ. מה שמחזק את המחנה הלאומי ומרחיק את השותפים מהמרכז ושמאלה ומקרב את המפלגות החרדיות לגוש הימין ול - 61 שמייחל נתניהו כדי להרכיב את הממשלה הבאה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גפני אמר שהוא הולך רק עם ביבי ולכן אין לגהץ עם מי לדבר (ל"ת)
    ישראלי 08/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור