השוק

חברת אגירת האנרגיה נוסטרמו גייסה כ-14 מיליון דולר

נוסרמו שהתמזגה לתוך סמוטו פיתחה מערכת המבוססת על תאי קרח שטוענת אנרגיה בשעות בהן ביקושי החשמל בשפל ופורקת אותה בשעות השיא; החברה חתמה על הסכם עם מלון הילטון בוורלי הילס
ניצן כהן | 
אנרגיה ירוקה (צילום freepik)
חברת אגירת האנרגיה נוסטרמו גייסה 13.6 מיליון דולר במהלך הכולל מיזוג עם סומוטו. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מספקת מרכיב חיוני במעבר לרשת חשמל נקיה שניתן לטענתה ליישום באופן מיידי. 
נוסטרומו פיתחה טכנולוגיית אגירת אנרגיה המבוססת על תאי קרח מודולרים הניתנים להתקנה במבנים שונים. 
ממחקר שביצעה סוכנות האנרגיה העולמית (EIA) עולה כי בזמן ביקושי השיא של רשת החשמל, צריכה של אמצעי מיזוג אוויר מהווה נתח של כ- 40% מכלל הצריכות. על פי ההערכות, עד שנת 2050 הביקוש לחשמל הנובע מדרישות מיזוג אוויר צפוי לזנק פי שלושה. עד היום לא הייתה טכנולוגיה זמינה, בטוחה וידידותית לסביבה שתוכל להסיט ביקושי מיזוג אויר משמעותיים משעות העומס. 
חברת נוסטרמו פיתחה את מערכת אגירת אנרגיית הקור. המערכת מבוססת תאי קרח המאפשרים התקנה מודולרית בבניינים מסחריים ומפעלים. המערכת "טוענת" אנרגית קור בשעות בהן ביקושי החשמל בשפל או שיש עודפי ייצור של אנרגיה מתחדשת, ו"פורקת" את האנרגיה בשעות צריכת השיא, שעות שבהן הדרישה למיזוג אוויר מהווה נתח עצום מכלל הצריכה ברשת. 
בחודש אפריל 2021 חתמה החברה על הסכם למשך 20 שנה עם מלון הילטון בוורלי הילס (אחד מהמלונות הידועים והיוקרתיים ביותר של הרשת) במסגרתו תותקן מערכת בקיבולת של כ-1.5 מגה-וואט שעה, בנוסף להסכם עם חברת הנדל"ן Sandstone Properties להקמת מערכת בקיבולת של כ-800 קוט"ש בבניין משרדים בלוס אנג'לס ומזכר כוונות עם Westfield, רשת קניונים מהגדולות בארה"ב, להתקנת מערכות באתריה.
לנוסטרומו גם פרויקטי מחקר ופיתוח עם שחקנים אסטרטגיים, כמו ענקית האנרגיה Royal Dutch Shell, עם חברת החשמל בישראל (לפיתוח כלים לניהול ביקושים של מנהל הרשת), ועם חברות הנדסה מובילות בארה"ב להקמת מערכות בקליפורניה. בנוסף, בפברואר השנה, יו"ר ענקית האנרגיה האמריקאית אקסלון, מאיו שאטוק, הודיע על השקעה אישית של חצי מיליון דולר בחברה. בחודש יולי הקרוב, צפוי להתקיים אירוע ׳גזירת סרט׳ והפעלה של המערכת השניה של נוסטרומו בישראל. המערכת הותקנה על גג חברת המכשור הרפואי מדינול בפארק ההיי טק הר-חוצבים, ירושלים. המערכת מסוגלת להסיט ביקושי חשמל בהיקף של כ-600 קוט״ש.
"על מנת שניתן יהיה להמשיך את המעבר לאנרגיות מתחדשות יש צורך בפתרונות אגירת אנרגיה מתקדמים ובהיקפים אדירים. טכנולוגיית אגירת האנרגיה של נוסטרמו מציעה אלטרנטיבה חדשנית, נקיה, ברת-קימא, ובטוחה לאגירה מבוססת ליתיום", אומר יורם אשרי, מנכ"ל נוסטרומו. "הטכנולוגיה שלנו מספקת מענה לדרישות  האנרגיה של מערכות המיזוג האוויר שהן המשמעותיות ביותר בשיאי הביקוש ומהוות אתגר מרכזי במעבר לרשת חשמל נקיה".
ירון בן נון, מייסד ונשיא נוסטרמו והמנהל הטכנולוגי שלה מוסיף: “המעבר של נוסטרומו מחברה פרטית לציבורית מהווה אבן דרך חשובה שתאפשר לחברה להאיץ את חדירתה לשוק ולהביא להטמעה נרחבת של הטכנולוגיה. אנו מאמינים שהפתרון שפיתחנו יסייע במאבק בהתחממות הגלובלית ויבטיח עתיד טוב יותר, ולכן צירוף הציבור כשותף לדרך נראית כמו הצעד הטבעי והנכון". 
אילנה שושן, מנהלת פעילות החברה בחוף המערבי: "נוסטרומו נותנת מענה לאחת הבעיות הבלתי נתפסות במאה ה-21. בקליפורניה לדוגמא, חברות החשמל נאלצות לבצע הפסקות חשמל יזומות ונרחבות באלפי בתי אב בשעות העומס בקיץ. הטמעה נרחבת של מערכות נוסטרומו במבנים מסחריים ותעשייתיים יכולה לסייע במניעת התופעה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה