השוק

המניות הישראליות איבדו גובה יחד עם וול סטריט

החשש מאובדן שליטה על הקורונה שלח את וול סטריט לירידות בשבוע שעבר, ירידות שלא פסחו על המניות הישראליות - להוציא צים שממשיכה ליהנות מהמחירים הגבוהים בענף התובלה הימית
ניצן כהן | 
וול סטריט וישראל (צילום unsplash pexels)
השבוע החולף היה שבוע שלילי בוול סטריט והמניות הישראליות לא נותרו מאחור אלא הצטרפו לירידות. הסיבה המרכזית לירידות בשבוע שעבר הייתה החשש מאובדן השליטה על וירוס הקורונה  שיגרור את הכלכלה האמריקאית (הגדולה בעולם) להאטה. ברקע הדברים יש לזכור את הלחצים האינפלציונים ששילוב שלהם עם אובדן שליטה על הקורונה, עלול להיות אסון לכלכלה המקומית.
בעוד שבוע וחצי תתכנס ועידת השווקים הפתוחים (ה-FOMC) של הפדרל ריזרב במטרה לדון במדיניות המוניטרית לחודש הקרוב. אמנם לא צפויה להתקבל החלטה על גובה הריבית אבל בהחלט צפויות להתקבל החלטות בכל הנוגע לצמצום/ הרחבה של הזרמת הכסף לכלכלה, ונזכיר שוב: כרגע קצת האינפלציה השנתי בארה"ב הוא של 5.3% ולכן סביר יותר שוועידת השוק הפתוח תקבל החלטה בסגנון של הקדמת תוכנית הגמילה מהזרמת הכסף הבלתי פוסקת של השנים האחרונות.
אפל הייתה זו שריכזה את רוב העניין בסוף השבוע בניו יורק לאחר פסיקה של בית משפט מקומי כי על החברה לאפשר קבלת תשלומים מתוך חנות האפליקציות שלה, גם ישירות למפתחי האפליקציות. ההחלטה הזו עלולה להביא לאובדן הכנסות משמעותי לחברות שההכנסות שלה משירותים משלימים הולכות ותופסות מקום מרכזי בדוחות שלה.
בגזרת הישראליות: צים ממשיכה ליהנות ממומנטום חיובי בשוק התובלה הימית אבל כאן צריך לזכור כי חזרה להאטה כלכלית תקרין באופן שלילי על החברה אבל בסך הכל היא נמצאת בתקופה מצוינת.
טבע ממשיכה להסתבך עם הרגולציה האמריקאית ובעוד החברה חותרת לפשרה בפרשת האופיואידים היא נתקלת בהסתבכות נוספת. הרשויות בארה"ב טוענות כי טבע שילמה סכומי כסף גדולים (328 מיליון דולר) לשתי קרנות צדקה בין השנים 2006 ל-2015, שהיו אמורות לסבסד למי שידו אינה משגת, את ההשתתפות העצמית ברכישת תרופות של טבע. טבע מואשמת שבמקביל הכפילה פי 4 את מחירי התרופות לחברות הביטוח מה שהופך את החשדות נגדה להונאת ביטוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה