השוק

עם נכסים של 27 מיליארד שקל, מור גמל יוצאת להנפקה

חברת הגמל של בית ההשקעות מור היא הכוכבת של שוק ההון בשנים האחרונות והיקף הנכסים שלה זינק לכמעט 27 מיליארד שקל; החברה הגישה טיוטת תשקיף חסוי לרשות לני"ע, שלב ראשון לפני הנפקה בבורסה
ניצן כהן |  1
יוסי לוי מנכ"ל מור השקעות (צילום בועז צרפתי)
חברת הגמל של בית ההשקעות מור היא הכוכבת של שוק ההון בשנים האחרונות. החברה שצברה נכסים מנוהלים של כמעט 27 מיליארד שקל הגישה טיוטת תשקיף חסוי לרשות לניירות ערך כשלב ראשון לפני הנפקה ראשונה בבורסה.
מהדוחות הכספיים של בית ההשקעות מור עולה כי ההכנסות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עמדו על כ-243 מיליון שקלים, עליה של כ-53% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות הרבעון השלישי של השנה עמדו על כ-86 מיליון שקלים – עליה של כ-72% ביחס לרבעון השלישי אשתקד.
הרווח הנקי (המיוחס לבעלים של חברת האם) בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם בכ-18.4 מיליון שקלים, עליה של כ-52% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עם פרסום הדוחות עדכנה החברה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-5.1 מיליון שקלים.
היקף הנכסים המנוהלים על ידי בית ההשקעות עמד נכון חודש נובמבר על כ-62 מיליארד שקלים, ביחס להיקף נכסים של כ-32.6 מיליארד שקלים בסוף 2020. הגידול בהיקף הנכסים נובע מהמשך מגמת גיוון תמהיל הנכסים והקטנת התלות בפעילויות להן זיקה ישירה לתנודות בשוק ההון, לצד המשך צמיחה משמעותית בחברת הגמל ובחברת ניהול התיקים.
היקף הנכסים המנוהלים בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות עומד על כ-26.7 מיליארד שקלים, צמיחה של כ-180% בהיקף הנכסים המנוהלים מתחילת השנה. 
ההכנסות מתחום הגמל וההשתלמות עמדו ברבעון השלישי של 2021 על כ-34.6 מיליון שקלים, צמיחה של פי 4.5 ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מהעלייה המשמעותית בהיקף הנכסים המנוהלים.
יחד עם זאת, אומרים במור, הצמיחה המתונה יותר בתוצאות הפעילות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 נובעת מכך שמדובר במגזר בשלבי פיתוח (מלווה בגידול בהוצאות בעקבות הצמיחה המשמעותית בהיקף הנכסים והכניסה לפעילות הפנסיה). הגידול המתון ברבעון השלישי של השנה מיוחס גם למיעוט ימי עבודה בשל חגי תשרי.
היקף הנכסים בקרנות הנאמנות עומד על כ-22.7 מיליארד שקלים, מתוכם כ-3.5 מיליארד שקלים בקרנות סל ומחקות. הכנסות המגזר ברבעון השלישי עמדו על כ-42.2 מיליון שקלים – צמיחה של כ-33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהכנסות מגזר ניהול קרנות הנאמנות, נובע בעיקר מעליה בהיקף הנכסים הממוצע לתקופה, בין היתר בעקבות כניסה לתחום פעילות קרנות הסל והמחקות החל מתום הרבעון השני אשתקד.
בתחום ניהול תיקי ההשקעות ממשיכה החברה להציג צמיחה משמעותית והיא מנהלת כ-12.3 מיליארד שקלים – עליה של פי 2 ביחס להיקף הנכסים בסוף 2020. הכנסות הפעילות עמדו על כ-5.9 מיליון שקלים ברבעון – עליה של כ-62% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה נובעת מעלייה בהיקפי הפעילות, לצד גידול מתון יותר בהוצאות.
היקף הנכסים המנוהלים בפעילות תחום ההשקעות למשקיעים כשירים – קרנות גידור וקרנות השקעה – עומד על 253 מיליון שקלים. הגידול בהיקף הנכסים המנוהלים נובע מהקמת קרנות חדשות לקראת סוף שנת 2020 ובמהלך הרבעון הראשון של שנת 2021.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זהירות גנבים
    בעלים מפוקפק מאוד 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא דעתי הכסף יעלם לחוסכים בתוך מספר שנים, עדיף להעביר את הכסף מייד למקום בטוח יותר ואמין יותר....
    סגור