השוק

בנק הפועלים בעקבות התפרצות האומיקרון: צופים האטה בצריכה

בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים מעריכים שהתפרצות האומיקרון תביא לחשש של הישראלים מהתקהלויות מה שיביא להאטה בצריכה הפרטית שהיא מנוע הצמיחה של כלכלות מודרניות
ניצן כהן |  1
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום unsplash, יחצ גדי דגון)
"מספר הנדבקים בקורונה רשם עלייה חדה וצפוי להוסיף ולעלות. אנו מעריכים שנראה האטה משמעותית בצריכה של שירותים בחודשים הקרובים, בעיקר בגלל החשש מהתקהלויות.
"מספר הנדבקים בקורונה רשם עלייה חדה לרמה של יותר 5,000 ביום. ההערכות הן שהמספרים יהיו גבוהים בהרבה כבר בימים הקרובים. לא נוספו הגבלות על פעילויות, אך החשש מהתקהלות עושה את שלו, ויותר עובדים בוחרים לעבוד מרחוק" כותבים כלכלני החטיבה הפיננסית של בנק הפועלים.
 
"אנו מעריכים שנראה האטה משמעותית בצריכה של שירותים בחודשים הקרובים, בעיקר בגלל החשש מהתקהלויות. מדד הפדיון ברשתות השיווק ירד בחודש נובמבר ב- 0.7% בניכוי עונתיות, נתון שמראה אולי על חולשה יחסית במכירות בעונת ה"סיילים"".
עוד מעריכים בחטיבה הפיננסית של הבנק כי יצוא שירותי ההיי-טק בחודשים ספטמבר-אוקטובר היו גבוהים במיוחד עם יצוא בהיקף של 3.8 מיליארד דולר לחודש – עליה של כ- 20% לעומת החודשים המקבילים ב- 2020. העלייה החדה ביצוא השירותים שומרת על עודף בחשבון השוטף של מאזן התשלומים, ויותר ממקזזת את השפעות עליות המחירים של הסחורות בעולם.
ההערכה המרכזית בבנק הפועלים כי ישראל נכנסת לחודשים של מדדי מחירים גבוהים מאוד ביחס לעונתיות. "מדדי המחירים לצרכן בחודשים הראשונים של השנה הם בדרך כלל נמוכים מאוד, או שליליים במקרה של חודש ינואר, אך השנה זה צפוי להיות שונה: מספר יצרניות מזון הודיעו על כוונה להעלות מחירים.
"המס על משקאות ממותקים נכנס לתוקפו, מחירי החשמל צפויים לעלות בפברואר ב- 4.9%, ואנו צופים עליות מחירים נוספות במחירי שירותים שונים, בהם רכיב שכר העבודה הוא גבוה. יש גם גורמים שממתנים את האינפלציה כמו הייסוף, הפחתה צפויה במחירי התקשורת של בזק, והפחתה במס רכישה לדירות יחידות. אנו מותירים את תחזית האינפלציה על 2% לשנה הקרובה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    הלום קרב 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים פרטים בפייסבוק
    סגור