השוק

בנק הפועלים: מאגרי הגז מונעים ממשבר האנרגיה להגיע לישראל

בבנק הפועלים מעריכים שהאינפלציה לטווח של 12 חודשים קדימה תגיע לרמה של 1.6% למרות שכל גורמי הסיכון פועלים לאינפלציה גבוהה יותר; למרות ששיעור האבטלה עדיין גבוה, יש לחצים להעלאות שכר
ניצן כהן |  3
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
בבנק הפועלים אומרים כי מאגרי הגז הטבעי מונעים ממשבר האנרגיה להגיע לישראל שכן מחירי הגז הטבעי קבועים ואינם תלויים בשינויים במחיר העולמי של הגז הטבעי.
"עליית האינפלציה והציפיות לאינפלציה הביאה לירידה חדה בריביות הריאליות, ואלו מעודדות את הפעילות הכלכלית במשק. זה בולט בתחום הבנייה למגורים, אך ניתן לראות גם עלייה מהירה באשראי של המגזר העסקי, שמאותתת על השקעות חדשות, ואולי גם על עלייה בהיקפי הבנייה.
"הקורונה הביאה לשינוי בתפיסת העבודה בקרב עובדים, ונדרש עתה תמריץ כלכלי גדול יותר בכדי להשיב אותם לעסוק בעבודות מסוימות. למרות ששיעור האבטלה גבוה במידה ניכרת מזה שהורגלנו אליו טרם הקורונה, הביקוש לעובדים גבוה, וזה יוצר לחצים לעליות שכר.
"תחזית האינפלציה שלנו עומדת על 1.6% ל-12 החודשים הקרובים, אך אנו מדגישים שרוב גורמי הסיכון פועלים כעת לאינפלציה גבוהה יותר" אומרים בפועלים.
עוד אומרים בבנק הפועלים כי בנק ישראל צפוי לשנות את ההכוונה המוניטרית ביום חמישי. "ההכוונה לפיה המדיניות תיוותר מרחיבה לאורך זמן צפויה להישאר, אך אנו מעריכים שנראה שינוי בהתייחסות לאפשרות של הפחתת ריבית ושימוש בכלי מדיניות נוספים".
ירידה חדה במספר הנדבקים היומי צפויה להביא לירידה בחששות הציבור מפעילות שכוללת התקהלות. "אנו עדיין נמצאים בשלב שבו חסכונות גבוהים של הציבור מתקופות הסגרים מתורגמים לעלייה בצריכה הפרטית, ובעיקר של שירותים, שצריכתם נמנעה בשנה שעברה, כמו נופש ופנאי. העליות בשוקי המניות תרמו אף הם לתחושת העושר של הציבור ועודדו צריכה. השפעות אלו צפויות לפוג בהדרגה והצמיחה ברבעון הרביעי תהיה כבר מתונה בהרבה מאלו של רבעונים קודמים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    נכה צהל הלום קרב 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים תביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב , הבנק הגיש בקשה לסילוק התביעה אך חומר שהוגש לבית המשפט הוכיח שבנק הפועלים שילם חלק מהכסף אחרי 9 שנים השופט גונטובניק דחה את דרישת הבנק לסילוק התביעה בושה לבנק הפועלים פרטים נוספים בפייסבוק "בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים , פרטים בדף הפייסבוק " בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    סגור
  • 2.
    תודה לנתניהו
    מישהו 10/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמרות כל העליהום של המטורללים להשאיר את הגז בים,לא שמע להם.מזל גדול שהיה שם.
    סגור
  • 1.
    אז מי הגאון שאמר להשאיר את הגז באדמה? (ל"ת)
    rubh 10/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור