השוק

האבטלה בארה"ב יורדת: הסקטור הפרטי גייס 807 אלף עובדים

סקר התעסוקה האמריקאי מגלה שבחודש דצמבר גייס הסקטור הפרטי האמריקאי 807 אלף עובדים חדשים, הרבה מעל התחזיות המוקדמות שצפו תוספת של 375 אלף עובדים במגזר הפרטי
ניצן כהן |  1
יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול (צילום Sharon Farmer / Brookings Institution, flickr)
שוק העבודה האמריקאי ממשיך להתאושש. סקר התעסוקה מגלה שבחודש דצמבר התווספו למגזר הפרטי 807 אלף עובדים חדשים, הרבה מעבר לתחזיות המוקדמות שצפו תוספת עובדים של 375 אלף עובדים ובהמשך לתוספת של 505 אלף עובדים בחודש נובמבר.
כאן המקום לציין שהנתונים עוסקים בחודש דצמבר טרם ההתפרצות המשמעותית של משבר האומיקרון שעלול להביא להאטה בקצב גיוס העובדים במגזר הפרטי האמריקאי (וגם הישראלי).
 
יש לציין שהכלכלה האמריקאית נמצאת בתחילתו של תהליך צמצום מוניטרי או נכון יותר, האטה בקצב ההתרחבות של הזרמת הכסף למערכת הכלכלית. באופן עקרוני, היעד המרכזי של מדיניות ההרחבה המוניטרית שהחל אי שם בסוף שנת 2008, היה למנוע את השיבושים בשוק העבודה. משבר הקורונה שיבש את השיקום של השוק הזה והוא הצריך הזרמה נוספת של כסף.
ההזרמה הבלתי פוסקת של כסף הביאה להתפרצות אינפלציונית (שמוכחשת) מה שמחייב את הפדרל ריזרב לצמצם את קצב רכישות האג"ח, בשלב השני להעלות ריבית ואז להתחיל לצמצם את המאזן המפלצתי שלו שנמצא ברמה של 8.8 טריליון דולר, רמה שכנראה היא הגבול שהכלכלה האמריקאית יכולה להכיל עד שהחלה האינפלציה לעלות. אגב, התנפחות כזו של מאזן הפד מצביעה על עומק המשבר אליו נכנסה הכלכלה האמריקאית החל מסוף 2008, משבר הסאב פריים ועד למשבר הקורונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בדיוק כמו שטראמפ עדין הנשיא, ככה זה שמסתירים נתונים
    Bengely 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מייצרים שום דבר ,חוץ מכסף, הדפסות כל היום.
    סגור