השוק

מאנדיי מציגה: זינוק במכירות ובהפסדים; המניה מזנקת בטרום ב-14%

ההכנסות של מאנדיי זינקו ב-75% וההפסדים התפעוליים זינקו ב-68%; אם כן, למה המשקיעים כל כך אוהבים? חלומות גדולים; מאנדיי מעדכנת את תחזית ההכנסות לרבעון השלישי -יסתכמו ב-131 מיליון דולר
ניצן כהן | 
ירידות בבורסה (צילום shutterstock)
מאנדיי, אחת מחברות ההייטק המבטיחות בישראל עושה את הדבר שהמשקיעים הכי אוהבים: מגדילה את המכירות ומגדילה את ההפסדים. מיד נסביר את הדברים אך בשורה התחתונה: ההכנסות של מאנדיי עלו ב-75% וההפסד התפעולי זינק ב-68%. החברה עידכנה במקביל את התחזיות לרבעון השלישי של השנה.
השורה התחתונה: ההכנסות של מאנדיי הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-123.7 מיליון דולר לעומת הכנסות של 70.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכמו ההכנסות של החברה ב-232.2 מיליון דולר לעומת 129.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
 
ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השני של השנה ב-46.2 מיליון דולר לעומת 27.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה הסתכם ההפסד התפעולי של החברה ב-113.7 מיליון דולר לעומת 65.3 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021.
במקביל לפרסום הדוחות הכספיים עדכנה החברה את התחזיות שלה לרבעון השלישי של השנה. כך למשל עדכנה שתציג הכנסות של 130 עד 131 מיליון דולר והפסדים תפעוליים (NON-Gaap) של 25 עד 24 מיליון דולר. באשר לשנה כולה, אומרים במנדיי, כי היא תציג הכנסות של 498 עד 502 מיליון דולר והפסדים תפעוליים NON-Gaap) של 112 עד 108 מיליון דולר.
נסביר לרגע מה קורה כאן. מאנדיי היא אחת מחברות ההייטק שהונפקו ב-2021, המבטיחות בישראל. החברה פיתחה מערכת באמצעותה ארגונים יכולים לסנכרן את העבודה שלהם בין צוותים ומחלקות שונות. בתוך המערכת ישנן אפשרויות שונות של אוטומציה, קישור לתוכנות אחרות (למשל סלייספורס או מייל) וכל משתמש, צוות או חברה יכול לבנות את תהליך העבודה שלו באופן שמתאים לו.
למשל אם עוסקים בניהול פרוייקטים וצריכים במקביל לתת שירות לקוחות – בפועל כל צוות שמחובר למאנדיי יכול לעבוד על הממשק שלו תחת אותה מערכת הפעלה כך שניתן לעבוד בסנכרון ובשקיפות.
המודל של החברה הוא של תשלום מינוי חודשי (על פי מספר משתמשים שנמכר בחבילות מובנות כמו דרופבוקס וכד') ובתוך הדשבורד הזה יש מגוון רחב של תוכנות כשאם רוצים משהו נוסף, ניתן לרכוש אותו במערכת.
כך למשל אם אתם עוסקים בניהול פרויקטים וצריכים במקביל לתת שירות לקוחות, הרי שבפועל כל הצוות שיהיה מחובר למנדיי יעבוד על שני ממשקים שונים תחת דשבורד אחד וזה משמעותי לארגונים.
מנדיי כמו כמעט כל חברות ההייטק, עובדות בשיטה של צמיחה ומכאן הן נקראות חברות צמיחה. הן מעוניינות להגדיל את המכירות למקסימום האפשרי במחירים קשים של הפסדים. האמונה הרווחת היא שככל שתחדור עמוק יותר לשוק, תוכל במעלה הדרך להעלות מחירים ולהמציא את המודל שלך מחדש באמצכות הגדלת הגבייה מלקוח ממוצע.
האטרטגיה הזו עובדת נפלא בימים שהכסף זורם חופשי לכל הכיוונים אבל הדוחות של מנדיי אומרים את המובן מאליו: חברות כאלה, מוגבלות ביכולת הצמיחה שלהן וביכולת העסקית שלהן ככל שהנטל על העסקים הקטנים והבינוניים גדל ולכן בימים כמו שאנחנו נמצאים בהם של ריבית עולה ואינפלציה עולה הרי שנטל ההוצאה על העסקים (שהם הלקוחות של חברות מסוגה של מנדיי) הולך וגדל וכך התיאבון שלהן להוציא עוד כסף על מערכות שהן הסתדרו מצויין גם בלעדיהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה