השוק

ראם נכנסת לאגירת אנרגיה: תתמודד במכרזים של רשות החשמל

ראם חתמה עם הסכם עם איי סטורג' להקמת מתקן אגירת חשמל במישור רותם; ראם מתכוונת להתחיל להתמודד במכרזי אגירה של רשות החשמל; ראם עוסקת במיחזור פסולת והשבתו כאנרגיה באמצעות פצלי שמן
ניצן כהן | 
חשמל (צילום pexels)
ראם (שמוכרת יותר בשם רותם אנרגיה) חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת איי סטורג' אנרג'י להקמת מתקן אגירת חשמל בסוללות בשטח המתקן שראם מתכננת להקים במישור רותם.  
במזכר ההבנות נקבע כי ראם ואיי סטורג' יקימו תאגיד משותף בחלקים שווים שמטרתו תהא קידום הקמת מערכת אגירה מול הרשויות (השתתפות בהליך תחרותי שצפוי להיות מפורסם על ידי רשות החשמל, קידום האישורים הרגולטורים וכדומה).   
 
מערכת אגירת אנרגיה סינרגטית מאוד לפעילות ראם וצפויה לשפר ולייעל את ניהול משק החשמל בפרויקט של החברה, תשפר את ההכנסות והרווחיות מכלל הפרויקט ותהווה דריסת רגל בתחום חדש בו החברה לא הייתה פעילה עד כה ומקדום על ידי המדינה.
איי-סטורג' אנרג'י היא חברה פרטית, יזמית ויבואנית של ציוד של מתקני אגירת אנרגיה בטכנולוגיות ליתיום ובעלת ידע וניסיון רגולטורי וכלכלי בתחום האנרגיה ופעילה בשוק האנרגיות המתחדשות.
חברת ראם משתמשת בטכנולוגיה סינרגטית, המאפשרת שימוש בפסולת הפלסטיק שכיום תופסת נפח הטמנה יקר בדרום. באמצעות הטכנולוגיה של החברה המבוססת על תהליך הפירוליזה, פסולת פלסטיק שיועדה להטמנה תשוב כאנרגיה למשק, בעזרת פצלי שמן, וכך תספק רותם אנרגיה אלטרנטיבה סביבתית-כלכלית שתעשה שימוש ב- 20% מפסולת הפלסטיק בישראל ותהפוך אותה לאנרגיה.
המתקן המתוכנן יפעל בהתאם למדיניות של האיחוד האירופי המקדם הקמת מתקנים להשבת אנרגיה מפסולת (Waste to Energy), ובהתאם לאסטרטגיית כלכלה מעגלית עד שנת 2050 של המשרד להגנת הסביבה, ויהווה מרכיב חשוב בתשתית הלאומית לטיפול בפסולת בתהליכי השבת אנרגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה