השוק

דירוג מנהלי הכסף: זה מנהל ההשקעות הטוב בישראל ביולי

בחודש יולי חזר הצבע ללחיים של המשקיעים בשוק ההון וכל מנהלי הכסף השיגו תשואות חיוביות שמחקו מעט מההפסדים של המחצית הראשונה של השנה; בכל זאת, יש מנהלי כסף שהשיגו תשואה טובה יותר ויש כאלה שפחות; זה הדירוג המלא לחודש יולי
ניצן כהן | 
קרנות ההשתלמות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik)
חודש יולי האיר פנים לשחקנים בשוק ההון. הרבה כסף מסתובב בשוק ומנהלי הכסף סופגים סכומים לא קטנים מידי חודש. נכון שהמשחק בשנים האחרונות היה משחק של דמי ניהול אבל הדירוג האיכותני אמור לקבל ביטוי בתשואות שהם משיגים עבור הלקוחות שלהם, שהרי מדוע לשלם דמי ניהול גבוהים אם מנהלי ההשקעות לא מצליחים להשיג תשואות טובות.
את הדירוג בחרנו לפי התשואות בקרנות ההשתלמות במסלול כללי שכן הן האפיק הפופולרי בישראל, הן פטורות ממס, יש השתתפות בהפקדה של המעסיק ומכאן הן סופגות את ההפקדות השוטפות שהן משמעותיות בכל קנה מידה.
מדוע בחרנו במסלול הכללי למרות שבשנה שעברה המסלול הפופולרי היה המסלול המנייתי? מסיבה פשוטה, המסלול הכללי נותן גמישות אינסופית למנהלי ההשקעות ולכן, מבלי לבלבל את הציבור, מנהל ההשקעות ימדד בתשואה שיניב כשידיו אינן קשורות לאפיק כזה או אחר. אם הוא חושב להיחשף לאג"ח קונצרני לא מדוג - בבקשה, אם הוא רוצה מניות צמיחה - בבקשה וכן הלאה.
באופן עקרוני בשנה שעברה היה המסלול המנייתי המסלול הפופולרי בישראל. כולם רדפו אחרי התשואות של שוק המניות ונראה היה שהציבור לא הקשיב לאזהרות שהחגיגה עלולה להסתיים בקרוב כשהאינפלציה מתחילה לעלות ותוואי הריבית מתחיל לעלות.
בטעות נהוג לחשוב (ולהימכר ככזה) ששוק האג"ח הוא שוק סולידי, אבל נראה במחצית הראשונה של השנה כולם, מבינים ששוק האג"ח רחוק מלהיות בטוח והוא חשוף להפסיד הון ולרווחי הון - אנחנו כעת בצד הפסדי ההון.
את ראש דירוג מנהלי הכסף מוביל החודש אלטשולר שחם שחשוף משמעותית למניות ההייטק שהתאוששו יפה ביולי. אינפיטי במקום השני וכלל ביטוח במקום השלישי. כלל, נזכיר, מובילה את טבלת התשואות ב-5 השנים האחרונות וזה משמעותי. צריך לראות היטב את הדירוג הזה כי נראה שאלטשולר שחם מתאוששים מההפסדים של התקפה האחרונה, אינפיניטי מככבת כבר תקופה בדירוגי התשואות ואילו כלל ביטוח מובילה את ההשקעות בקרנות שלה והיא חברת הביטוח הדומיננטית בעולם ניהול הכסף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה