השוק

רותם אנרגיה סיימה את התסקיר והמניה השלימה ראלי של 11% בשבוע

רותם אנרגיה סיימה את תסקיר ההשפעה על איכות הסביבה של המתקן להשבת אנרגייה מפצלי שמן; הטכנולוגיה של רותם אנרגיה מתעתדת לייצר נפט ממוחזר, חשמל מחום שיורי וכימיקלים  לתעשייה
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
אחת החברות המעניינות בבורסה של תל־אביב היא רותם אנרגיה. החברה עוסקת ביצירת אנרגייה באמצעות שימוש בפצלי שמן. למעשה רותם אנרגיה לוקחת פסולת שהייתה אמורה להיטמן באדמה או להישרף תוך כדי יצירת זיהום אוויר משמעותי, ותוך שימוש בפצלי שמן לייצר ממנה אנרגייה.
בחודשים האחרונים ביצעה השותפות תסקיר משמעותי במטרה לבחון אם היא עומדת ביעדים של יצור מספיק אנרגייה באמצעים לא מזהמים או מזהמים פחות במטרה לסייע לישראל לעמוד בתנאי אמנת פריז שמחייבת לצמצם משמעותית את פליטת גזי החממה.
 
בימים האחרונים סיימה רותם אנרגיה את התסקיר ופרסמה את התוצאות הסופיות שלו שהראו כי השותפות עומדת ביעדים ומכאן המשקיעים שלחו את יחידות ההשתתפות של השותפות לראלי של 11% בשבוע אחד.
לפי התוצאות הסופיות שפרסמה רא"מ (רותם אנרגיה), בכל הנוגע לניתוח מעגל מחזור החיים של פליטות גזי חממה ומזהמים, המתקן של רא"מ יצמצם פליטות של גזי חממה בהיקף שנתי של כ-160 אלף טון, ימנע הטמנה של כ-200 אלף טון פסולת פלסטיק כל שנה ויצמצם פליטות של מזהמי אוויר מסוכנים בהיקף של כ-6,000 טון בשנה.
רא"מ תשקיע כ-35 מיליון דולר בטכנולוגיות מיטביות (BAT) שמהווים כ-10% מסך עלות הפרויקט אשר יסייעו למתקן להיות סביבתי ומתקדם. כאמור, באופן הזה המדינה בעצם נעזרת ביזמים פרטיים שמשקיעים מהונם הפרטי בטכנולוגיות חדשנות ומתקדמות כדי להפוך את המתקנים שלהם לידידותיים לסביבה.
נזכיר כי אמנת פריז קובעת  בין היתר, כי ישראל תפחית 85% מסך פליטות גזי חממה עד שנת 2050 ו-27% הפחתה עד שנת 2030. בנוסף התחייבה ישראל להפחתת 56% מפליטות גזי חממה מהתעשייה עד שנת 2050 ו-30% הפחתה עד שנת 2030. בהקשר של פליטות גזי חממה מפסולות, התחייבה ישראל להפחתת 92% מפליטות גזי חממה מפסולת מוצקה עד שנת 2050 ו-47% הפחתה עד שנת 2030. צמצום היקפי הטמנת פסולת עירונית ב-71% עד שנת 2030.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה