השוק

גולדמן זאקס מוכר את חטיבת 'ניהול העושר להמונים'

על פי דיווח בארה"ב, גולדמן זאקס מעוניין להתמקד בניהול עושר של עשירי העולם ומכאן הוא יוצא למכירת החטיבה שנרכשה לפני 4 שנים ב-750 מיליון דולר; החטיבה הנמכרת מנהלת נכסים בשווי כספי של 29 מיליארד דולר
ניצן כהן | 
בורסת ארה"ב (צילום vecteezy)
בנק ההשקעות גולדמן זאקס מוכר את חטיבת ניהול העושר להמונים. כך לפי דיווח בכלי התקשורת הכלכליים בארה"ב. על פי הדיווח, גולדמן זאקס מעוניין להתמקד בניהול כסף של עשירי ארה"ב והעולם ופחות בניהול עושר של הקהל הרחב ומכאן המכירה.
חטיב ניהול העושר להמונים של גולדמן זאקס מנהלת נכסים בהיקף כספי של 29 מיליארד דולר. החטיבה נרכשה לפני 4 שנים בתמורה ל-750 מיליון דולר. על פי הדיווח, המכירה תניב לגולדמן זאקס רווחים אך לא צוין בכמה כסף תימכר החטיבה ומה גובה רווחי ההון ומתי הם יבואו לידי ביטוי בדו"חות של הבנק.

באופן עקרוני אחד הענפים משמעותיים בעולם הכסף הם ניהול עושר, תחום מפותח מאוד ברחבי העולם אולם בישראל הוא יחסית צעיר. גם ניהול העושר מחולק לקטגוריות כשלא כל אחד יכול לקבל את השירותים האלה אלא צריך להחזיק ולהעביר לניהול סכומים ו/ או נכסים בהיקפים לא מבוטלים שאין לכל אחד.
יחד עם זאת יש את עולמות ניהול העושר הקטן של כמה מיליוני דולרים ולאחריו יש ניהול העושר הבינוני ומעל לתחום הזה יש את עולמות ניהול העושר הגדול. עולמות ניהול העושר רווחיים אבל הם דורשים לא מעט התעסקות עם עורכי דין, רואי חשבון, נאמנים וכן הלאה ומכאן שצריך לפתח התמחויות לפי הסוגים השונים של הלקוחות.
באופן עקרוני כל בנק שמכבד את עצמו מחזיק חטיבת ניהול עושר כשהתחום הזה מפותח מאוד בארה"ב, בלונדון ובשוויץ. כשהתחום הזה רוצה לפנות לקהלים רחבים יותר הוא צריך להוריד את רף הכניסה לחטיבה וזה כבר דורש את ההתמחות בניהול מספר גדול של לקוחות ואת זה גולדמן זאקס, לפחות לפי הדיווח, לא מעוניין לעשות יותר.
כך או אחרת, תחום ניהול העושר הוא תחום רווחי מאוד בכל סיגמנט שלא מסתכלים עליו כשקסמו הגדול הוא בכך שהוא "טס תחת הרדאר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה