השוק

חברות האנרגיה המתחדשת חותמות על הסכם שת"פ פורץ דרך

מספר חברות אנרגיה חתמו היום על מזכר הבנות חדש לשיתוף פעולה אסטרטגי. המיזם עתיד לאפשר דו-שימושיות של הקרקע, לחקלאות ולייצור אנרגיה מתחדשת, ומבטיח את עתיד החקלאות הישראלית
מערכת ice | 
מערכות אגרי וולטאיות (צילום הדמייה שיכון ובינוי אנרגיה)
החברות שיכון ובינוי אנרגיה ורימון מודיעות היום (שני) כי חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי עם תאגיד גרנות. במסגרתו יוקמו פרויקטים סולאריים בשטחי החקלאות של קיבוצי גרנות. המיזם עתיד לאפשר דו-שימושיות של הקרקע, לחקלאות ולייצור אנרגיה מתחדשת, ומבטיח את עתיד החקלאות הישראלית.
עד לשנת 2030, 30% מייצור החשמל במשק צפוי להתבסס על אנרגיות מתחדשות, וזה היעד שהוצב בישראל. מזכר ההבנות עשוי לקדם השגת יעד שאפתני זה. חברת שיכון ובינוי אנרגיה, יצרן החשמל הפרטי המוביל במשק האנרגיה הישראלי, חתמה על מזכר לשיתוף פעולה ולהקמת מיזם משותף עם קבוצת "גרנות" וקבוצת התשתיות והאנרגיה "רימון". במסגרתו יפעלו הצדדים לצורך פיתוח והקמה של פרויקטים אגרי-וולטאים לייצור אנרגיה מתחדשת בשטחי החקלאות של קיבוצי גרנות ובאזורים נוספים שלגרנות זיקה אליהם.
מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי יוצא דופן בין שלושה גופים מובילים בתחום האנרגיה והחקלאות, אשר צפוי להגדיל באופן מהותי את היקף פעילותם בתחום האגרי-וולטאי, שהינו אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בסגמנט הדו-שימוש. עתודות הקרקע הפנויות והזמינות בישראל הן מוגבלות ומצומצמות, דבר אשר מציב אתגרים משמעותיים לפיתוח מיזמי אנרגיה מתחדשת בקנה מידה גדול. לכן, לשיתוף פעולה זה חשיבות רבה - משקי גרנות מונים כ-35 אלף דונם של מטעים. קרקע חקלאית זו, תשרת בצורה מיטבית את המטרה הכפולה של ייצור אנרגיה לצד גידול יבולים ותייצר עבור החברות תשתית לפיתוח פרויקטי אנרגיה בהיקף ניכר.
גיורא מרום, מנכ"ל חקלאי גרנות, מסר כי תחומי החקלאות והאנרגיה הולכים יד ביד, אינם באים אחד על חשבון השני ועם האיזון הנכון תומכים, משלימים ומשרתים זה את זה: "בזכות שיטת הדו-שימוש במערכות אגרי-וולטאיות, בהן ניצול הקרקע נעשה באמצעות פאנלים סולאריים שמפיקים אנרגיה מאור השמש והם מיועדים גם לצורכי חקלאות, נפתח אופק חדש בפני החקלאים. שיתוף הפעולה בין החברות משלב ידע בתחום האנרגיה, ידע בתחום החקלאות, יכולות תכנון והקמה וניסיון שיביאו לביטחון כלכלי לחקלאים לאורך שנים".
לדברי כרמל יוגב, משנה למנכ"ל קבוצת רימון: "מאחר וכיום כבר כמעט ולא נותרו שטחים פתוחים בישראל וגגות מתאימים להתקנות משמעותיות, פוטנציאל ההתפתחות העתידי של השוק הסולארי בישראל יהיה ברובו דו שימוש  בדגש עלשטחים חקלאיים, וכחברת בת של גרנות אנחנו רואים פוטנציאל גדול גם בצד החקלאי וגם בצד הסולארי ויכולתנו להציע פתרון משולב ויחודי גם לצד האנרגטי וגם לצד החקלאי . כחלק מהחשיבות והראיה הכוללת שלנו את נושא איכות הסביבה ושימור החקלאות, אנחנו מאמינים בשיתוף הפעולה של 3 חברות מובילות בתחום ואת היתרונות שכל צד מביא למיזם".

אירוע החתימה על מזכר ההבנות. צילום מירב בורמד
מור יגאלי, ראש תחום אגרי-וולטאי בשיכון ובינוי, הוסיף: "בכל פרויקט אנו מנטרים ומיישמים היתכנות של דו-שימוש בקרקע חקלאית לייצור חשמל, יחד עם שמירה על חקלאות מיטבית. החברה מנהלת כיום 37 אתרי מחקר בפריסה ארצית באיזורי אקלים שונים על גידולי חקלאות שונים בהם אבוקדו, הדרים, גידולי שדה ועוד, וזאת בליווי 6 מכוני מחקר שונים. בנוסף לכך אנו מקדמים פרויקטים אגרי-וולטאים בשלבים מתקדמים על שטחים של מאות דונמים. אנחנו רואים פוטנציאל משמעותי בשיתוף הפעולה עם גרנות ורימון ומאמינים שהידע והניסיון שלנו בתחום האנרגיה יחד עם הידע והניסיון של השותפים שלנו בתחום החקלאות יניב פירות בעתיד הקרוב ויתמוך במעבר של מדינת ישראל לאנרגיה מתחדשת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה