השוק

מגדל ביטוח ופיננסים מפרסמת את דו"ח האחריות התאגידית ל-2022

מגדל ביטוח ופיננסים מפרסמת זו השנה השנייה דו"ח אחריות תאגידית הסוקר את פעילות החברה בתחומי ESG בשנה שעברה ומפרט את פעילותה במגוון תחומים כגון מעורבות חברתית, השקעות אחראיות, התייעלות אנרגטית ועוד
מערכת ice | 
רונן אגסי (צילום אורן דאי)
מגדל ביטוח ופיננסים מפרסמת זו השנה השנייה דו"ח אחריות תאגידית. הדו"ח סוקר את פעילות החברה בתחומי ESG בשנת 2022 ומפרט את פעילותה בין היתר בתחומים הבאים:
מעורבות חברתית – אסטרטגיית ההשקעה החברתית והתרומה לקהילה של החברה מיושמת בחמישה אפיקים מרכזיים: נושאי ליבה עסקית – מינוף עולם התוכן והמומחיות המקצועית של מגדל לקידום מטרות חברתיות שבהן יש לה יתרון ייחודי ויכולת לתת ערך מוסף; הגיל השלישי והרביעי – מיקוד הנובע  לאור היכרותה העמוקה של החברה עם האוכלוסייה הרלוונטית ועם הצרכים והאתגרים עמם היא מתמודדת ומתוך מטרה לשפר את רווחתם הגופנית, הנפשית, החברתית והכלכלית.

"לעשות טוב, טוב יותר" – השקעה בחיזוק יכולות הניהול המקצועי והפיננסי של עמותות וארגונים חברתיים, מתוך אמונה כי תשתיות ובסיס ניהולי מקצועי הם הכרחיים עבורם, בדיוק כמו בעולם העסקי; קהילות מקומיות – מגדל מעורבת במרקם החברתי-כלכלי בערים שבהן נמצאים משרדיה – פתח תקווה, אשקלון, ירושלים וחיפה – מתוך שאיפה לתרום לחוסנן של הקהילות המקומיות ולטפח יחסי שכנות טובים ותרומות כלליות – מגדל מעניקה סיוע פילנתרופי עבור שלל צרכים חברתיים, בהתאם להחלטות ועדת התרומות הבוחנת את מטרת התרומה, נחיצותה והיקף אוכלוסיית היעד, וכנגזרת מכך – פוטנציאל השפעתה.
כך, בין היתר, הקימה מגדל את "מרחב היזמות 60+-" – מרחב היזמות בחיפה הוקם ב-2015 כמיזם חדשני פורץ דרך בשיתוף עמותת "ציונות 2000" ועיריית חיפה המאפשר לאנשים מבוגרים שיצאו לפנסיה למצוא משמעות וערך בתקופה החדשה, להתחבר לחלומות ישנים או לחלום חדשים, לפעול באופן אקטיבי למען עצמם, לעצב את חייהם וגורלם ולקיים חיי קהילה פעילה ומשמעותית וכן את בית העמותות - מרחב עבודה שיתופי המקדם עשייה חברתית, שיתופי פעולה ועזרה הדדית של עמותות וארגונים חברתיים. המקום מאפשר היכרות, למידה הדדית, מפגשים ושיתופי פעולה בין ארגונים חברתיים מסוגים שונים.
השקעות אחראיות – בשלהי 2020, מגדל הייתה החברה הראשונה בישראל שאימצה מדיניות ESG לניהול ההשקעות. מגדל הטמיעה שיקולי ESG בכל תהליך חדש של בחינת השקעות, מתן אשראי ומימון פרויקטים – וכן בבחינה של כל התקשרות בעבר. ב-2022, מגדל השקיעה 1.9% מתיק ההשקעות (יותר מ-4.9 מיליארד שקל) בהשקעות "Net Positive". מגדל התחייבה ב-2022 להפחית 10% מאחזקותיה בהשקעות שאינן תואמות קריטריונים של ESG ועמדה ביעד. ב-2022 נרשמה ירידה של כ-16% בהשקעות מגדל בחברות בעלות ציון ESG שלילי ביחס ל-2021. 
מגדל שואפת להשקיע סכום של 10 מיליארד שקל עד 2030 בהשקעות  "Net Positive" כאשר אחד התחומים הבולטים בהשקעות מסוג זה, שמגדל מעורבת בו באופן אקטיבי, הוא מעבר לשימוש באנרגיות מתחדשות במקום במקורות אנרגיה פוסיליים מזהמים. מגדל השקיעה בשנת 2022 למעלה מ-1.7 מיליארד ש"ח במיזמים פורצי דרך בתחום זה. 
התייעלות אנרגטית – בשנת 2022 חלה ירידה של 24% בצריכת החשמל של מגדל לעומת שנת 2019. ב-2022 היקף הצריכה של חשמל מהפאנלים הסולריים על גגות המשרדים הסתכם ב-11,080 קוט"ש, ובשנים הבאות צפוי היקף זה לגדול משמעותית. העצימות האנרגטית של מגדל היא 241.51 קוט"ש למ"ר  – ירידה של 20% לעומת 2019. בנוסף, מגדל פועלת על פי מתודולוגיות מקובלות בעולם למדידת טביעת הרגל הפחמנית שלה, וטביעת הרגל הפחמנית של מגדל ב-2022 הסתכמה ב-9,302 טונות של שווה ערך פחמן דו-חמצני – ירידה של 35% לעומת שנת הבסיס 2019.
מגדל גם פועלת לצמצום השימוש במשאבים. השימוש בדלק לנסועה הסתכם ב-872,689 ליטר ב-2022 – ירידה של 23% לעומת 2019. הפסולת האלקטרונית שיצרה מגדל הסתכמה ב-9.5 טונות, ו-100% מתוכה הועברה למחזור. צריכת הנייר הצטמצמה ב-70% ביחס ל-2019, והסתכמה ב-42 טונות של נייר.  

רונן אגסי, מנכ"ל מגדל ביטוח ופיננסים, מסר: "כגוף פיננסי מוביל בישראל, מגדל ביטוח פועלת ללא לאות להעניק לכ-2.5 מיליון לקוחותיה שירות איכותי וליצור עבורם ועבור כולנו עתיד טוב יותר. מחויבות זו עוברת כחוט השני בכל הפעולות המצויות בליבת העשייה שלנו, ולא בכדי היינו החברה הראשונה בישראל שהכריזה על מדיניות ESG בבחירת ההשקעות שלה (מדיניות הלוקחת בחשבון היבטי סביבה, חברה וממשל תאגידי).
בנוסף, אנו נוקטים במגוון פעולות למען החברה הישראלית, לרבות שורה ארוכה של יוזמות חברתיות, תרומות כספיות ועידוד מנהלים ועובדים להתנדב ולתמוך באוכלוסיות שונות. מגדל ביטוח מחויבת לממשל תאגידי תקין והתנהלות הוגנת ושקופה בפני ציבור לקוחותיה. 
בנוסף, אנו רואים ערך חברתי חשוב בקידום אנשים עם מוגבלות ובשילובם בשוק התעסוקה, ופועלים לקבלם אל שורותינו. מגדל דוגלת בשוויון מגדרי ובמתן הזדמנות שווה לכל עובד ועובדת. אנו גאים בכך שכ-76% מעובדי מגדל הם נשים, כמו גם 40% מההנהלה הבכירה וכ-38% מחברי הדירקטוריון".
 
ענת עופרי, מנהלת אחריות חברתית בקבוצת מגדל, הוסיפה: "אני גאה להיות חלק מחברה שדוגלת באחריות תאגידית בפעילות העסקי שלה. מגדל הייתה הגוף המוסדי הראשון שהכריז על מדיניות ESG בחטיבת ההשקעות, שלה השפעה על השקעות בשווי של יותר מ-300 מיליארד שקל. זאת, מתוך דאגה, בראש ובראשונה, לחסכונות המבוטחים – כמו גם לסביבה שבה אנו חיים ופועלים ולדורות הבאים .אני מאמינה כי לגופים חזקים ובעלי השפעה כמו מגדל יש מחויבות להשתמש במשאבים שעומדים לרשותם גם במטרה לקדם אג'נדות חברתיות וסביבתיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה