בריאות

יום כיפור בפתח: כך תעברו את הצום בשלום

התייבשות מצום, פציעות מרכיבה על אופניים: מנהגי יום הכיפורים המסורתיים והאזרחיים מעסיקים את מד"א מדי שנה. אלה הטיפים של הארגון לחג בטוח
מערכת ice | 
הכותל המערבי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מגן דוד אדום בישראל נערכים ליום הכיפורים שיחול ממחר בערב ועד ליום רביעי בערב, ומפרסמים היו הנחיות לשמירה על בריאות הציבור והתמודדות עם הצום.
בכדי להקל על הצום, יש להקפיד על שתייה מרובה לפני תחילת הצום. יש לשתות לפחות 2 ליטרים של מים עד כניסת הצום, ולהפחית את שתיית המשקאות המכילים קפאין. כמו כן, מומלץ להימנע משתיית משקאות מתוקים, המגבירים תחושת צמא.
כמו כן מגישים כי יש להימנע ממאכלים מלוחים במיוחד, כמו חמוצים ופיצוחים, הגורמים לספיחת נוזלים ולצמא. ההמלצה לתפריט הארוחה המפסקת, היא לשלב מאכלים מכל קבוצות המזון: פחמימות מורכבות עם חלבונים, שומנים וירקות, בכדי ליצור תחושת שובע לזמן רב.
במקרה חירום רפואי בבית הכנסת, ישומון "מד"א שלי", שניתן להוריד בחינם בכל טלפון חכם, כולל במכשירים חכמים כשרים, מאפשר לציבור המתפללים לחייג אל מוקד החירום 101 של מד"א בלחיצת כפתור. עם קבלת השיחה במוקד, ידעו החובשים והפראמדיקים מיד את מיקומו המדויק של המתקשר, מה שיסייע להגעה מהירה של צוותי מד"א למקום
.
במד"א מבקשים להדגיש גם את הוראות הבטיחות לרבבות הילדים ובני הנוער שבוחרים להעביר את החג בנסיעה באופניים ודומיהם.  במגן דוד אדום מבקשים מההורים לבדוק את תקינות האופניים בדגש על הצמיגים והבלמים, להקפיד כי הילדים רוכבים עם קסדות ומגנים וכן להעניק תשומת לב מוגברת לעוברים ולשבים. בכל מקרה של פציעה יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי" שיאתר את מיקום האירוע באופן אוטומטי, ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת צוותי מד"א למקום.
הימנעות משתייה ומזון עלולים לגרום להתייבשות. יש לשים לב במיוחד לתינוקות, ילדים וקשישים. בכל מקרה בו מורגשת חולשה כללית ומופיעים סימני התייבשות (חולשה, סחרחורות, בחילות והקאות) יש להזעיק במהירות את צוותי מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", ולהישמע להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת צוותי מד"א למקום.
עם צאת הצום מומלץ לשבור את הצום עם כוס שתייה מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם ממרח. לאחר כשעה ניתן לאכול ארוחה קלה.
במד"א פונים לציבור המתפללים המגיעים לבתי הכנסת עם ילדים ופעוטות, להעניק תשומת לב מיוחדת ולהשגיח עליהם במהלך התפילה. מדי שנה במד"א נקראים לטפל בילדים ופעוטות שנפגעים בסביבת בית הכנסת בעת משחק במקומות בהם קיימת סכנה, ושאינם מיועדים למשחק ילדים ופעוטות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה