בריאות

גאווה ישראלית: שיתוף פעולה מיוחד בין "כללית" לאוניברסיטת הרווארד

יו"ר דירקטוריון כללית, יוחנן לוקר: "המיזם המשותף ממצב את כללית כארגון בריאות מוביל בחדשנות רפואית מבוססת מדע"
מערכת ice |  1
שרותי בריאות כללית (צילום freepik ויקיפדיה)
אירוע להשקת מעבדה ייחודית שהוקמה במסגרת שיתוף פעולה יוצא דופן בין מכון כללית למחקר ובית הספר לרפואה של הרווארד התקיים ביום א'. באירוע השתתפו נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו מיכל הרצוג, וכן בכירים מאוניברסיטת הרווארד ומכללית – רקטור אוניברסיטת הרווארד לעניינים בינלאומיים מארק אליוט, יו"ר דירקטוריון כללית מר יוחנן לוקר, דיקן בית הספר לרפואה בהרווארד, דיוויד רוברטס, פרופ׳ אייזק (זאק) כהנא, ראש המחלקה לאינפורמטיקה ביו-רפואית בבית הספר לרפואה של הרווארד, פרופ' רן בליצר שעומד בראש מערך החדשנות בכללית ומכון כללית למחקר, ונציגים נוספים מובילים משני הגופים.
המעבדה הוקמה בזכות תרומה של משפחת איוון ופרנצ'סקה ברקוביץ', שמממנת את הזרוע הקלינית והמחקרית של המיזם. באירוע, פרופ' בליצר ופרופ' כהנא הציגו יחד את המעבדה הייחודית שהוקמה, אשר נתמכת על ידי מחקר פורץ דרך ומשותף להרווארד וכללית.
נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "המסורת היהודית מלמדת כי כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא. במובנים רבים, הצלת חיים של אנשים רבים באמצעות תרופות גנריות וניתוחים שגרתיים, זהו החלק הקל, אך לקיים נפש אחת — לרתום את המדע כולו למען טיפול ייעודי לאדם אחד בלבד, ולעשות זאת תוך גיוס העולם כולו למענו — זהו האתגר הקשה ביותר, וזהו אתגר בו כולכם עומדים".
 
יו"ר דירקטוריון כללית, יוחנן לוקר: "המיזם המשותף ממצב את כללית כארגון בריאות מוביל בחדשנות רפואית מבוססת מדע. ההישגים עד כה של המעבדה לחיים ע"ש ברקוביץ", בעיקר בתקופת הקורונה, הם יוצאים מגדר הרגיל ומשקפים מובילות עולמית בתחום המחקר והרפואה שהושגה הודות למוחות המבריקים מהרווארד ומכללית".
פרופסור רן בליצר, מנהל מערך החדשנות בכללית וראש מכון כללית למחקר: "שיתוף הפעולה מהווה הזדמנות אדירה למנף את הסינרגיה הייחודית בין כללית והאקו-סיסטם הישראלי שמוביל בתחומי הרפואה המנבאת ומחקר תרגומי, לבין היכולות המתקדמות של מדע הנתונים ובינה מלאכותית בבית הספר לרפואה של הרווארד. סינרגיה זו מייצרת כר פורה לתגליות. אנו מצפים לממש את הפוטנציאל הזה, שישנה את הטיפול בחולים בישראל, בארה"ב ובעולם כולו".
הייעוד של המיזם המשותף הוא לשנות באופן עמוק את עולם הרפואה המוכר היום, כך שכל מטופל יקבל מענה רפואי המותאם לו באופן אישי, לפי מכלול המאפיינים הגנטיים, הקליניים והביולוגים האישיים שלו ושל מחלתו - זאת בשונה מהגישה הרווחת למתן טיפול דומה לכל חולה באותה מחלה ובאותו שלב. הובלת מחקר משותף של מכון כללית למחקר והמחלקה לאינפורמטיקה ביו-רפואית בבית הספר לרפואה של הרווארד יוביל לפריצות דרך בהבנת הבסיס למחלות שונות ולהתאמת טיפולים רפואיים. במסגרת המעבדה המשותפת פועלת גם תכנית עמיתים להכשרה של חוקרים, מדעני מידע רפואי וביולוגים חישוביים במסגרת פוסט-דוקטורט ייעודי בהרווארד, להכשרת מדעני העתיד המובילים בתחום. שיתוף הפעולה הייחודי והראשון מסוגו בין בית הספר לרפואה של הרווארד עם מוסד ישראלי בתחום הבריאות - התאפשר הודות לתרומה של איוון ופרנצ'סקה ברקוביץ'. מכון המחקר של כללית כאמור, הוא מרכז מדע ומחקר מהמוכרים בעולם ובשנים האחרונות הוא ממלא תפקיד משמעותי ומוביל בעולם בחקר מגיפת הקורונה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יפה מאוד, אבל למה תמיד מסתמכים על תרומות?
    ציפי 01/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה לא יכולה לתקצב מחקר רפואי?
    סגור