בריאות

חוק פסולת בנייה עבר בקריאה ראשונה: זו תמונת המצב בארץ

חוק פסולת בנייה של המשרד להגנת הסביבה עבר בקריאה ראשונה. המשרד מפרסם את תמונת המצב בנושא וחושף בה כי ישנה עלייה בהיקף הפסולת הנקלטת באתרים מוסדרים בשנים האחרונות. כמו כן, פעילות ענף הבנייה בארץ מייצרת 6.85 מיליון טונות פסולת בנייה בשנה
מערכת ice | 
פרויקט בנייה במרכז הארץ (צילום ליטל גואלמן)
היום עבר בקריאה ראשונה חוק פסולת בנייה של המשרד להגנת הסביבה ולפני שיגיע לוועדת הפנים לקריאה שנייה ושלישית, המשרד מפרסם את תמונת המצב בנושא וחושף בה כי ישנה עלייה בהיקף הפסולת הנקלטת באתרים מוסדרים בשנים האחרונות. כמו כן, פעילות ענף הבנייה בארץ מייצרת 6.85 מיליון טונות פסולת בנייה בשנה.
פסולת הבנייה נוצרת ממספר מקומות, בהם בנייה חדשה, שיפוצים, הריסות בניינים ועוד. הנתונים מעידים כי בשנת 2021 נקלטו 5.9 מיליון טונות פסולת בנייה באתרים המוסדרים. לגבי 900 אלף טונות (13% מכמות הפסולת שנוצרה) עולה כי הם כנראה טופלו באופן לא חוקי או הושלכו באזורים פתוחים. 
כמו כן, כ-66% מסך הפסולת באתרים הועברו להליכי מחזור שונים ומתוך נתון זה כ-61% הפסולת שווקה כחומרי בנייה ממוחזרים לענפי הבנייה והסלילה. כ-17% הועברו להטמנה. משמע, מדובר על מגמת גידול בפעילות המחזור מאז שנת 2015. לצד כל אלו, ניכרות גם פעילויות של המשרד עצמו ואלו כללו תמיכה בהקמה של מערכי איסוף ובקרה, הקמת מתקני מחזור, קידום תקנים לשילוב חומרים ממוחזרים ועוד.
במסגרת החוק המוקדם תוטל חובה על יצרני הפסולת להתקשר ישירות עם אתר קצה המורשה לקלוט פסולת בנייה ורק אליו יהיה אפשר לפנות את הפסולת.
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מסרה: "דוח תמונת המצב לטיפול התופעה בפסולת בנייה לשנת 2021 מציג את התקדמות המשרד בטיפול בפסולת. ניתן לראות מגמה ברורה בשנים האחרונות של עלייה בהיקף הפסולת הנקלטת באתרים מוסדרים ושל צמצום השלכות הפסולת בשטחים הפתוחים, עם זאת תופעת ההשלכות עדיין משמעותית. על מנת להילחם בתופעה החמורה, אנחנו במשרד להגנת הסביבה מקדמים את חוק פסולת בניין, לצד מהלכים נוספים להגברת האכיפה והחמרת הענישה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה