משפט

הוט חוטפת מכה: החלטה דרמטית בתביעה נגד FREETV

הקרב החם של שוק הטלוויזיה הגיע להכרעה דרמטית: בג"ץ דחה את עתירת הוט נגד freetv: "לאחר ששקלנו את מכלול טענות הצדדים הגענו לכלל מסקנה שדין העתירה להידחות"
כפיר אדר |  2
HOT, קשת (צילום Magma Images, דר' אבישי טייכר מתוך פיקיוויקי)
בג"ץ הגיע היום (שלישי) להחלטה דרמטית בעתירת הוט לרשות השנייה נגד Freetv, הסטרימינג מבית היוצר של קשת ו-RGE, כאשר ברקע הדברים גם סכסוך בין של קשת על שידורי הוט וקבלת בית המשפט לצו המניעה של קשת נגד השידורים.
נזכיר: לאחר אישור הרשות השנייה של שירות הסטרימינג של קשת שרק לאחרונה עלה לאוויר, נשמעו ביקורות קשות מהוט בכך שהדבר נוגד את ההסדר הכובל לכלי תקשורת ויצירת מונופול בתחום התקשורת.
בכך התגלגל הדיון לבית המשפט העליון שהכריע כי: "התרשמותנו היא שאין לומר בעת הזו כי תהליכי קבלת ההחלטות או תוכנן היו פגומים, באופן שמצדיק את התערבותנו". עוד נכתב בפסק הדין: "לאחר ששקלנו את מכלול טענות הצדדים הגענו לכלל מסקנה שדין העתירה להידחות".
"ההיבטים היישומיים הנוגעים להבטחתה של התחרות ולשמירה על הגיוון הם במידה לא מבוטלת תולדה של בחינה מקצועית הנעשית על-ידי הגורמים האמונים על כך," נכתב בפסק הדין. "העתירה נדחית".
 

כזכור, הקמת freetv אושרה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, בהם רשות התחרות בספטמבר 2021 והרשות השנייה ביוני 2022. רשות התחרות קבעה כי "זירת התחרות בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית עודנה נשלטת על ידי שני שחקנים עיקריים (הוט ויס), כאשר הוט היא השחקן המרכזי מבין השניים, והיא גם מוכרזת כבעלת מונופולין בתחום. לעמדת הממונה, לעותרת אינטרס ברור בשימור המצב התחרותי הקיים ובהרחקת מתחרים חדשים מכניסה לשוק."
באוגוסט 2022 עתרה הוט לבג"ץ בדרישה לפסול את אישור הרשות השנייה לעליית השירות לאוויר. באפריל השנה, הרשות השנייה ורשות התחרות תיקפו את עמדתן הברורה לבג"ץ, כאשר רשות התחרות מסרה כי "לעמדת הממונה, ההסדר נושא בשורה תחרותית. לעיכוב כניסת ההסדר לתוקף, לא כל שכן לביטולו, צפויה להיות השפעה שלילית על התחרות ועל רווחת הצרכן." כמו כן קבעה רשות התחרות כי "העותרת בחרה שלא להגיש ערר על החלטת הממונה.... סיכומם של דברים, ואף לאחר בחינת הטענות שהועלו בעתירה, לעמדת הממונה, המיזם אינו צפוי לדחוק מתחרים, או לפגוע בתחרות בשווקים הרלוונטיים".
לפני כחודש עלתה לאוויר Freetv במחיר מבצע של 29.90 לכל החיים, מחיר נמוך משמעותית מיתר השחקנים בשוק, זאת על אף ההליך המשפטי שהוט פתחה במטרה למנוע ולעכב את התחרות בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, ובזמן שלא היתה  מניעה משפטית מ-freetv לפעול.
מחברת HOT נמסר: "בג״ץ מותח ביקורת על הרשות השנייה וקובע באופן חד משמעי כי יש להמשיך לבחון את ההתפתחויות בשוק והתנהלות המיזם. על פי ההחלטה, "הרישיון שניתן אינו בגדר עובדה בלתי הפיכה ויש לבחון באופן נמשך את השלכותיו כמו גם את עמידתה של קשת בתנאים שנקבעו לפעילותה החדשה.״ יחד עם זאת משמעות החלטת בג"ץ מהיום כי האסדרה בשוק התקשורת בכלל ובתחום השידורים בפרט הינה חסרת משמעות, וכי בפועל כל שחקן יפעל כראות עיניו ולפי מיטב שיפוטו ושיקול דעתו. משמעות ההחלטה הינה פירוק מוחלט של המבנים הקיימים בשוק השידורים, HOT לומדת את ההחלטה ותפעל בהתאמה".
מfreetv נמסר: מברכים על החלטת בית המשפט העליון, כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, freeTV הביאה לפתיחת התחרות בטלוויזיה ובחודשים האחרונים היא מעוררת מהפכה צרכנית של שקיפות, הוגנות והורדת מחירים לכל צרכני הטלוויזיה בישראל. 
לצערנו, מה שעומד לנגד עיניו של מונופול הוט הוא  האינטרס הכלכלי  בלבד - לשמר את המחירים שהיא גובה מהצרכנים בישראל״.
הרשות השנייה בהתייחסות להחלטת בג"צ לדחיית הערעור של הוט על אישור מיזם Free TV:  "פסק הדין שדחה את עתירת הוט ואישר את החלטת הרשות השנייה מוכיח כי הרשות פעלה באופן מקצועי כמתחייב על פי הוראות הדין ולמען הציבור הישראלי. כידוע, החלטת הרשות השנייה לאישור המיזם כללה תנאים המגנים על היצע ערוצי הטלוויזיה לציבור, התחרות לציבור הצופים והיצירה הישראלית. בעידן של יוקר המחייה, הגברת התחרות פועלת לטובת הצרכן הישראלי".
הרשות השניה יוצגה על ידי עוה"ד יוסי לוי, עופר קורלנדר, אסף הדני וירדן ליכטמן - יוסי לוי ושות'.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ככה זה שיש שופטים
    שי 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם הרפורמה הייתה עוברת יכול מאד להיות שפוליטיקאים היו עושים שתהייה החלטה אחרת . בלי שום קשר אני נמצא בפריי טי וי והאמת שמאד משתלם ונותן פתרון לצרכיי
    סגור
  • 1.
    החלטה צודקת
    אבי 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד צעד חשוב לצמצום כוחם של המונופולים העושקים את הצרכן ללא הצדקה . הלוואי גם בתחומים אחרים .
    סגור