בארץ

ההפרטה של הדואר מתרחקת: ועדת השרים התבטלה בדקה ה-90

למרות הכחשות מצדו של משרד התקשורת, עדיין נדחתה ועדת השרים היום בבוקר (ראשון) שמטרתה לאשר את הפרטת חברת דואר ישראל ואת היציאה למכרז
מערכת ice |  1
דואר ישראל (צילום shutterstock)
בשבוע שעבר דווח כי שר התקשורת, שלמה קרעי, יפתח בהליכים שמטרתם להדיח את יו"ר חברת דואר ישראל, מישאל וקנין. החשש שהמהלך הזה יביא לעיכוב בהפרטת החברה בשבועות הקרובים כנראה מתממשת היום לאחר שנודע כי ישיבת השרים, שהייתה אמורה לאשר את ההפרטה והיציאה למכרז, נדחתה בדקה ה-90.
לפי כלכליסט, היו חששות מדחיית הוועדה כבר לפני הסופ"ש ובמיוחד לאחר שנחשפו כוונותיו של קרעי. יתרה מכך, מנכ"ל הדואר, דוד לרון, אף איים בהתפטרות אם וקנין אכן יפוטר. במשרד התקשורת דווקא טענו כי קרעי לא ביקש לדחות את הישיבה וכי היא תצא לפועל. קאט להיום (ראשון) ועדת השרים שהייתה אמורה להתקיים בשעה 10:00 כאמור לא תתרחש, והתירוץ הרשמי הוא אילוצי לו"ז.
בעת זו, למעט עניין הפיטורים של וקנין, לא ברור איזה סייגים נוספים יש מצידו של קרעי. חברת הדואר על כל עובדיה, משרדי ממשלה והגורמים שלו תומכים בהפרטת הדואר כדי שבעתיד המדינה כבר לא תצטרך לשמור לחברה מיליונים מתקציבה. מנגד, כדי שהליך ההפרטה יוכל לצאת לפועל, וכדי שחברה חיצונית תוכל לרכוש אותה, אישור ועדת השרים תצטרך להתרחש בקרוב, אחרת משרד האוצר לא יוכל לקדם את המהלך בשטח בעזרת 400 מיליון הדולר שנועדו לשם כך.
כמו כן, לאחרונה משרדו של קרעי קיבל אישור על ההסתייגות שציין בערעור על צו האינטרסים של חברת הדואר. על כן, מסתמן כי העיכוב המהותי נובע ככל הנראה מהרצון של קרעי לפטר את וקנין, כשמנגד עומדות ההתנגדויות הרבות של הנהלת הדואר הרחבה ואנשי המקצוע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מצויין, ההפרטה רק תפגע בציבור !!!
    אחד שיודע 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משקיע פרטי ירצה להכניס רווחים לכיסו וזה יהיה חייב להיות באמצעות העלאת מחירי שירותים וצמצום פעילות, החברה כפי שהיא מיוצבת ואף מציגה רווחים ומדובר בשירות שחשוב שיהיה בידי המדינה ולא גורמים פרטיים
    סגור