בארץ

סדקים בקואליציה: יהדות התורה לא מוותרת על חוק לימוד תורה

המוקש הבא בקואליציית הימין כבר בדרך: יהדות התורה מתעקשת על חוק יסוד לימוד התורה למרות הסערה שחולל, ומבהירה: "הצטרפנו לממשלה לא בשביל הרפורמה המשפטית, אלא להסדיר מעמד בני הישיבות"
מערכת ice |  1
יצחק גולדקנופף (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, יוסי אלוני)
הסערה שעורר חוק יסוד לימוד התורה שהגישה אתמול סיעת "יהדות התורה" לא מרתיעה את החרדים, ויוצרת סדקים בקואליציה.
כזכור, בהצעת החוק נכתב בין היתר כי "מדינת ישראל כמדינה יהודית, רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה", ומבקשת "לעגן כראוי החוק יסוד את החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד התורה, ואת רצונה לעודד לימוד תורה".
עוד נכתב בהצעת החוק כי "אלו שיקבלו על עצמם להתמסר ללימוד תורה, לתקופה משמעותית, ייחשבו כמי שמשרתים, שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי, וכי תהיה לכך השלכה על זכויותיהם וחובותיהם".

אלא שההצעה לא תואמה עם הליכוד, והגיעה בעיתוי הכי גרוע מבחינת הקואליציה – יום אחרי חוק ביטול עילת הסבירות שקורע את העם. בליכוד מיהרו לפרסם הודעת התנערות מהחוק וטענו כי הצעת החוק לא על הפרק ולא תקודם.
יחד עם זאת, חדי העין שמו לב שהליכוד לא שלל את הצעת החוק - אלא רק את עיתויה. למעשה, חוק יסוד לימוד התורה מופיע בהסכמים הקואליציוניים ומטרתו העיקרית היא להסדיר את הפטור מגיוס לתלמידי הישיבות. מאמר מערכת שפורסם הבוקר בביטאון "המודיע" של אגודת ישראל, מלמד כי אין בכוונת המפלגה להתפשר. במאמר נכתב כי "יהדות התורה הצטרפה לקואליציה לא כדי לקדם רפורמה משפטית - אלא כדי להסדיר את מעמדם של בני הישיבות".
 
ב-N12 פורסם כי גורם ביהדות התורה הבהיר שהחרדים לא יוותרו גם על חוק יסוד לימוד התורה, וגם על חקיקת פסקת ההתגברות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבורת חלאות משמרי עוני ובורות
    Master Wunsh 07/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ערפדים מוצצי דם נמאסתם!!! ממשלה שמדברת על אזרחים סוג ב ודואגת להפוך את החרדים לאזרחים מעל החוק, עברתם את כל הגבולות, לכו!
    סגור