מינויים

לאחר 31 שנה: העיתונאי והסופר גדעון אלון פורש לגמלאות

הכתב הפרלמנטרי של "ישראל היום", הסופר גדעון אלון הודיע כי הוא פורש לגמלאות אחרי 31 שנה ככתב כנסת. בועז ביסמוט: "היה למורה דרך עבור הכתבים הצעירים במערכת"
מערכת ice |  1
גדעון אלון יוצא לגמלאות (צילום דודי ועקנין ישראל היום)
אמש (שבת) הודיע הכתב הפרלמנטרי של "ישראל היום" גדעון אלון על פרישתו לאחר 14 שנים וצאתו לגימלאות. אלון זכה בפרס ראשון בתחרות על שם אליק שומרוני לכתיבת סיפורים מטעם "במחנה נח"ל" על הסיפור "מארב". במלחמת ששת הימים נלחם בשורות חטיבת הצנחנים ששיחררה את ירושלים. במלחמת יום הכיפורים השתייך לפלוגת חרמ"ש בגדוד שריון שלחם בסיני.
 
כזכור, אלון התחיל את דרכו העיתונאית בשנות ה-60 ככתב צעיר ב-"מעריב לנוער". בשנת 1972 החל לעבוד בעיתון "הארץ" ובמשך 35 שנים סיקר מגוון רחב של נושאים.  הוא כתב על עניינים מוניציפליים בירושלים, ולאחר מכן היה כתב לענייני חוק ומשפט, כתב לענייני עלייה ומ-1990 מונה להיות הכתב הפרלמנטרי. בשנת 1994 זכה בפרס סביסלוצקי לכתב הפרלמנטרי המצטיין. בהקמת העיתון "ישראל היום" ב-2007, הצטרף אלון ככתב פרלמנטרי, תפקיד בו יכהן עד סוף חודש אפריל הנוכחי. הוא עד כתב גם מאמרים במדור "דעות" וראיונות במוסף הפוליטי "ישראל השבוע".
מלבד היותו עיתונאי,  אלון היה גם סופר שהוציא שלושה ספרים במהלך  הקריירה: "בחירה ישירה", בהוצאת "ביתן" על הדרמה הפוליטית שמאחורי חוק הבחירה הישירה ששינה את שיטת הממשל בישראל למשך שנים ספורות. "בכוח ההידברות", שסוקר מאבק שניהלה ההסתדרות הרפואית לשיפור שכרם ותנאי עבודתם של הרופאים בישראל. "ארבעים על ארבעים" בהוצאת סטימצקי המביא את הסיפור מאחורי הקלעים של ארבעים שנות עבודה עיתונאית, וכולל ארבעים פרקים שבכל אחד מהם מקופל סיפור על פגישה, ריאיון, זיכרון, חוויה מהקריירה העיתונאית הארוכה שלו.
כמו כן, לפני כ-5 שנים הוקרן לראשונה הסרט התיעודי של אלון "חומות של שתיקה" שהופק על ידי ערוץ הכנסת. הסרט בוחן את תפקודה לאורך השנים של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שהיא הוועדה החשובה והיוקרתית בכנסת.
העורך הראשי של "ישראל היום" בועז ביסמוט אמר: "קוראינו זכו מאז הקמת העיתון לאחד העיתונאים הטובים בתקשורת הישראלית. אני מודה לגדעון אלון על המסירות, היושרה והעדכונים הטובים ביותר מהכנסת עבור קוראינו ועל כל שהיה למורה דרך עבור הכתבים הצעירים במערכת. אנו מאחלים לו בהצלחה בהמשך דרכו ובכתיבת הספר. אנחנו כבר מתגעגעים".
גדעון אלון כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי:  "בסוף החודש אסיים את תפקידי ככתב הפרלמנטרי של 'ישראל היום' ואפרוש לגימלאות. בסה״כ אני חותם 31 שנים בהן הייתי כתב פרלמנטרי - מהן 17 שנים של  'הארץ' ולאחר מכן 14 שנים של 'ישראל היום'. עכשיו אקדיש את זמני לכתיבת ספר על החוויות של כתב פרלמנטרי והצטברו אצלי חוויות למכביר".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא שמעתי עליו. חדש? (ל"ת)
    ברוכי 04/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור