מינויים

שינויים בצמרת אינטל העולמית: קידום שלושה ישראלים לתפקידים בכירים

ממשיכים לטפס לצמרת: פאדי עבוד, ג'קי דואק ומרסלו יופה מונו ל- Intel Fellow, דרגה המקבילה לתואר סגן נשיא (VP), בקבוצת תכנון ופיתוח מעבדים. לראשונה מתמנה מהנדס מהמגזר הערבי לתפקיד
מערכת ice | 
מינויים באינטל העולמית (צילום יחצ)
זמן קצר לאחר שמונתה שלומית וייס למנהלת הראשית של ארגון ההנדסה העולמי של אינטל, מודיעה הנהלת הארגון על סבב מינוי נוסף של שלושה ישראלים לתפקידים טכנולוגיים בכירים בצמרת ענקית השבבים:
פאדי עבוד מונה ל- Intel Fellow בקבוצת ההנדסה העולמית של אינטל, זאת הפעם הראשונה שמתמנה מהנדס ערבי לתפקיד הטכנולוגי הזה בהיסטוריה של אינטל ישראל.
 
עבוד עובד באינטל כבר 31 שנה, הוא מתמחה בפיתוח כלים ומתודולוגיות תכנון חדשנות לטובת שיפור ביצועי המעבדים וייעול תהליך הפיתוח. השיטות שהוא הנחה הם בשימוש אלפי מהנדסים באינטל היום ותורמים  רבות לתחרותיות של מוצרי החברה. לאחרונה עבוד מוביל פיתוח של דור חדש של כלים המשלבים באופן חדשני את טכנולוגיית הבינה המלאכותית לטובת שיפור ביצוע המוצר. לעבוד תואר ראשון בהנדסת חשמל מהטכניון ועל הישגיו הבולטים נמנה מיזם משותף שלו ושל בסמה ח'לף-ג'ובראן ,בתמיכת הנהלת אינטל ישראל, שהקימו את קהילת מהנדסים והמהנדסות באינטל מהמגזר הערבי (AIC) אשר פועלת בהצלחה גדולה עד היום ומונה כבר למעלה מאות עובדים.
המינוי השני הוא של ג'קי דואק שמונה לתפקיד Intel Fellow בקבוצת פיתוח ותכנון מעבדים . דואק אחראי באינטל העולמית על פיתוח סט פקודות וחלק מטכנולוגיות אבטחת המחשוב במעבדי העתיד של החברה ובנוסף מוביל בתחום הגדרת המעבדים שמתוכננים במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה. ב-33 שנות עבודתו באינטל, דואק מילא שורה של תפקידים שונים בתחום ארכיטקטורת מחשבים ואבטחת מיחשוב. הוא היה הארכיטקט המוביל של מעבד Merom שהוכרז ב-2006 והחליף את מעבדי Pentium 4. פרויקט זה, העמיד את מרכז התכנון של חיפה בשורה אחת עם מרכזי התכנון המשמעותיים וחשובים ביותר של אינטל בעולם.  דואק חתום על 33 פטנטים ומחזיק בתואר ראשון בהנדסת חשמל (עם התמחות בהנדסת מחשבים) ותואר שני בהנדסת מחשבים מהטכניון.
 
המינוי השלישי הוא של מרסלו יופה אשר מונה ל- Intel Fellow בקבוצת פיתוח ותכנון מעבדים. יופה מנהל את קבוצת "המעגלים המיוחדים" של ארגון ההנדסה מזה כ-15 שנה. מרסלו החל את הקריירה שלו באינטל לפני כ-32 שנה כמפתח מעגלי O/I שמקשרים חשמלית את המעבד לעולם החיצון שלו, ובמרוץ השנים עסק גם בתכנון האריזה של הרכיב המספק את החיבור הפיזי של המעבד ללוח האם, תכנון ספק הכוח של המעבד, תכנון מערכת השעונים הפנימית של הרכיב, השומרת על המערכת מסונכרנת ובהרמוניה, ועוד. הוא בעל תואר הראשון בהנדסת חשמל בטכניון. 
מהנהלת אינטל ישראל נמסר "כל מינוי בכיר הוא התרגשות גדולה וגאווה ישראלית שמעיד על האמון שרוחשת אינטל העולמית למהנדסים והמהנדסות הישראליות. המינויים הללו המצטרפים למינוי של שלומית וייס, מציבים ישראלים רבים בתפקידי מפתח בהנהלת והנהגת הארגון ומציגים הערכה וחיוניות של ההון האנושי באינטל ישראל ששותף כבר שנים לכל מהפכות המחשוב הגדולות ביותר בעולם ולא פעם עומד בראשון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה