נדל"ן ותשתיות

חברת החשמל הוציאה סכום עתק על פרסום: חגיגת כספי ציבור?

אמנם מדובר במונופול, שלא צריך להילחם על לבו של הצרכן, ועדיין חברת החשמל הוציאה תוך שנה לא פחות מ-16.2 מיליון שקל על פרסומות. לא כולל תשלום למשרד השיווק של אדלר חומסקי וליח"צ של רונן צור. הנתון גבוה משמעותית משל חברות מסחריות וממשלתיות רבות. בחברה מסבירים: "נועד להעביר מידע לתושבים בזמן אמת"
מערכת ice |  1
חברת החשמל (צילום shutterstock)
מסעות הפרסום האחרונים של חברת החשמל, הכוללים בין היתר מסרים כמו "נמשיך לספק חשמל לכל בית בישראל", עלו לציבור הישראלי ביוקר. ב-2023 הוציאה החברה 16.2 מיליון שקל על פרסום, 4 מיליון שקל יותר מאשר ב-2022, כך לפי נתוני יפעת בקרת פרסום. רק ב-2023 הוציאה חברת החשמל כ-13.5 מיליון שקל על פרסום בטלוויזיה.
נוסף על כך, חברת החשמל הוסיפה כ-1.5 מיליון שקל על פרסום בדיגיטל וכ-1.2 מיליון שקל על פרסום בעיתונות, בקולנוע וברדיו יחד. הנתונים האלו אינם כוללים תשלום להפקה של אותן פרסומות ואת התשלום למשרד השיווק של אדלר חומסקי ולמשרד יחסי הציבור של רונן צור, שנותן לחברה שנותן לחברה שירותי "ייעוץ אסטרטגי".
 
לשם השוואה, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, חברת החשמל הוציאה ב-2023 יותר כסף על פרסום מאשר סמסונג ישראל (14.8 מיליון), כ.א.ל (14.4 מיליון), תמי 4 ובזק (13.3 מיליון), ופחות מדלק מוטורס (כ-17 מיליון) וקופת חולים כללית (15.5 מיליון). חברת המים מקורות, מונופול ממשלתי בתחום המים, הוציאה סכום זניח של כ-113 אלף שקל.
 
בשונה מחברות עסקיות, חברת החשמל היא מונופול ממשלתי בתחום הולכת וחלוקת החשמל, ומוגדרת כברירת המחדל לכל בית בישראל כספק החשמל שלו. כתוצאה מכך, הכסף עבור הפרסומות משולם על ידי צרכני החשמל עצמם דרך חשבון החשמל שמשלם כל משק בית. רשות החשמל, שקובעת את תעריף החשמל, מכירה לחברת החשמל בהוצאות פרסום עד גובה של 15 מיליון שקל, במה שמכונה "מתן מידע בטיחותי".
 
בחברת החשמל מסרו בתגובה לפרסום בדה מרקר: "תקציב הפרסום השנתי נועד להעברת מידע שירותי לשלושה מיליון בתי-אב וצרכנים נוספים, באמצעות כל מגוון כלי התקשורת. לעניין זה, דרכי התמודדות עם מזג אוויר קיצוני, בטיחות בחשמל, שימוש מושכל בחשמל וחשיפת פעילות החברה כחלק מהערבות ההדדית בשעת מלחמה".
"לטובת העברת מידע לתושבים בזמן אמת, שחשיבותו התעצמה בעת המלחמה, עלה קמפיין לעידוד הלקוחות לעדכן את נתוניהם באתר החברה, כך שניתן יהיה לתקשר איתם במייל ובמסרונים. התקציב הממוצע נע בין 15 ל-20 מיליון שקל. ישנן התאמות בתקציב בהתאם לצרכים המשתנים ולאירועים כדוגמת הצורך לספק מידע על פעילות קרן הסיוע 'חרבות ברזל', שהוקמה לטובת תושבי העוטף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קשקשת אחת גדולה התגובה שלהם
    מבין עניין 01/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זוכרים מה אמרו על מחיר החשמל שירד אחרי שיתחילו להפיק את הגז? נו הורידו מחיר. לא. ההיפך המחיר עלה. ואיזה סיבה הייתה להם. כרגיל מחרטטים מה שבה להם. מה אנו יכולים לעשות. כלום. ולמה? כי פשוט אותנו לא סופרים באמת. ולא רק בחשמל
    סגור