מדדים ומחקרים

יום זיכרון בצל בחירות מפלגות: זה הנושא המדובר ברשת השבוע

לאחר מערכת בחירות שרבים קראו לה "מפלגת", הגיע יום הזיכרון של יצחק רבין, אשר כמדי שנה הביא פוליטיקאים רבים לקרוא לאחדות. העצרת לזיכרון הרצח הייתה הנושא החם ביותר השבוע, אבל האחדות לא בהכרח הושגה
מערכת ice | 
יצחק רבין ז"ל (צילום דובר צה"ל)
בשבועות האחרונים עסקנו בעיקר ביוקר המחייה והבחירות לכנסת ה-25, בתקווה שזו אולי תוכל למגר את הבעיה הזו. כעת, לאחר תוצאות בחירות שהפחידו את השמאל במדינה ואולי גרמו לפילוג גדול אף יותר במדינה, הגיע יום הזיכרון לאיש, אשר מותו איחד את כולנו בחזרה.
יום הזיכרון לרה"מ יצחק רבין היה הנושא החם ביותר ברשת השבוע והביא ל-10,355 דיונים ברשתות. במסגרתן התקיימו 31,978 שיחות ו-128,302 לייקים וזאת על פי נתוני סקופר. פוליטיקאים רבים, ביניהם גם אלו הימין הקיצוני, קראו לאחדות אך היו גם אלו שקראו ליום הזיכרון של 2022 מהול יתר על המידה בפוליטיקה.
טרם החל יום הזיכרון, שר הביטחון היוצא בני גנץ היה בין הראשונים לכתוב על יום הזיכרון ולרצח ולא נמנע מלערב קצת פוליטיקה.
ביום העצרת ראש הממשלה יאיר לפיד ספד גם הוא לרבין בפוסט וקרא לממשלה החדשה שתקום לשמוע את הקריאות שאמרו בעת הירצחו של רבין וגם לאחר הבחירות האחרונות שזו סופה של המדינה ולקחת אותן ברצינות. 
למרות הקריאה לאחדות, היו אלה שביקשו לדבר על נושאים אחרים במסגרת רצח רבין. בצלאל סמוטריץ' נאם בפני הכנסת ובפני משפחתו של רבין ותקף במפתיע את שירות הביטחון הכללי באומרו כי הם "כשלו בשמירה על רבין". 
אמרותיו של סמוטריץ' הכעיסו רבים שיצאו לגנותו ברחבי הרשת. בין אלו היו ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר. סמוטריץ' לעומת זו מיהר להגן על עצמו אך איכשהו הצליח שוב לומר: "היה מחדל גדול של המחלקה היהודית בשב״כ". 
כאמור לא רק פוליטיקאים קראו לאחדות ביום הזכירון שהגיע בתקופה מפולגת, ביניהם "הצל" שספד לרבין וקרא לו "הרמטכ"ל שלי". 
חנוך דאום פרסם כיממה לאחר יום הזיכרון פוסט איתמר בן גביר והופתע מכך שחבר הכנסת לעתיד קורא לאחדות בין השמאל לימין וטוען שלא יכפה דבר על אף אזרח ישראלי. 
לבסוף, יום הזיכרון ננעל עם פרסום תמונה משעשעת למדיי של נשיא המדינה הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד בטקס הזיכרון בהר הרצל. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה