בחירות 2022

סמוטריץ' מוותר על האוצר בתמורה לתיק הביטחון

דרעי הזהיר בעבר את נתניהו שלא לקבל מרה"מ שרון את תיק האוצר והתבטא כך: "שרון מלביש עליך חגורת נפץ ונותן לך ללחוץ על מתג ההפעלה". כעת הוא ניגש בצעדים מהוססים לתיק הנפיץ
דוד זולדן |  1
בצלאל סמוטריץ', אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מבקש לתת לאריה דרעי את משרד האוצר ובצלאל סמוטריץ' מצדו לא אוחז בקרנות המזבח. דרעי חושש מתיק האוצר ולא ממהר לסגור וסמוטריץ' מבין שיקבל בתמורה את הביטחון. דרעי הזהיר בעבר את נתניהו שלא לקבל מרה"מ שרון את תיק האוצר והתבטא כך: "שרון מלביש עליך חגורת נפץ ונותן לך ללחוץ על מתג ההפעלה".
מחלוקת נוספת ומהותית מעוררת פליאה נוכח התנגדות נתניהו לקדם את פסקת ההתגברות. יו"ר יהדות התורה משה גפני, איתמר בן גביר וסמוטריץ' שואפים להכניס את הפסקה באופן מיידי ושתהיה רחבה ככל האפשר בעוד דרעי המתואם עם נתניהו לא ממהר לשם. מסתמן כי מבחינת נתניהו יקודם הליך החקיקה בנושא תוך כדי תנועה וכי אין דחיפות לבצע עכשיו. 
סעיף נוסף מעורר ויכוח ציבורי כאשר ''הציונות הדתית'' והמפלגות החרדיות דורשים מראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במשא ומתן הקואליציוני לשנות את חוק השבות. שאיפתם לבטל את סעיף הנכד שקובע כי גם אדם שהוא דור שלישי ליהודי יוכל לעלות לישראל.
מחר המשא ומתן יואץ וביהדות התורה מגבשים מסמך של דרישות אתו הם יגיעו לפגישת צוותי המו"מ. בין הסעיפים שמופיעים: פסקת ההתגברות, חוק גיוס בני ישיבות בהסכמה, חוק גיור שיסדיר את הסוגיה כך שהסמכות הבלעדית תישאר אצל הרבנות הראשית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהלה יעקב 11 רחובות
    יצחק 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם החרדים וסמוטריץ' לא יעמדו על כך שיש לחוקק את פסקת ההתגברות שרבים מאזרחי ישראל משוועים לה נתניהו עשוי בהחלט למסמס זאת בשל חששו ממערכת המשפט ומשפטו הפרטי ואילו לא התערבה המערכת המשפטית בנושאים פוליטיים חוק הגיוס חוק המסתננים חוק דירה שלישית וכד' ומעל לכל הפכה חוק יסוד שהתקבל ברוב של 34 נבחרים בכנסת ל"חוקה" לא היינו זקוקים לאותה פסקה מדוברת אגב שרבים בשמאל אף מחייבים אותה
    סגור