מדדים ומחקרים

מודי'ס בהודעה דרמטית: "ממשיכים להעריך, לא ביצענו שום שינוי"

בשל המלחמה והמצב המורכב במדינת ישראל, סוכנות דירוג האשראי מודי'ס פרסמה כי דירוג האשראי של ישראל ישאר כרגע ללא כל שינוי.  בכיר במודי'ס: "ממשיכים להעריך את השפעת המצב על הדירוג, לא ביצענו שום שינוי בשלב זה"
מערכת ice | 
דירוג האשראי של ישראל (צילום shutterstock)
סוכנות דירוג האשראי מוד׳יס הודיעה אתמול (שישי) לחשב הכללי יהלי רוטנברג שהיא לא תפרסם את הודעת דירוג האשראי במועד הפרסום הנוכחי. כמו כן, המועד המתוכנן הבא לפרסום הודעת דירוג על ידי הסוכנות הוא בעוד כחצי שנה.
כידוע, סוכנויות הדירוג רשאיות לפרסם כל הודעה ולבצע פעולות דירוג בכל עת, ללא קשר למועדי פרסום הרשמיים של הדוחות החצי שנתיים. על כן, למרות שמועד הבא לפרסום הודעות דירוג על ידי הסוכנות הוא רק בעוד חצי שנה אין חובה שהיא תמתין עם פרסום ההודעה. 
בתחילת ספטמבר ביקרה בארץ משלחת של הסוכנות, בראשות קטרין מוהלברונר, לקראת סדרה ארוכה של פגישות לצורך כתיבת הדו"ח החצי-שנתי של המדרגת שאמור היה להתפרסם החודש.
כזכור מודי'ס הייתה סוכנות האשראי הביקורתית ביותר כלפי השפעות הרפורמה המשפטית על כלכלת ישראל וכבר הספיקה לפרסם שתי "הערות מנפיק" שלא מן המניין ואף הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מ"חיובית" ל"יציבה באפריל השנה.
בפרסום נכללו הערות קשות לגבי המסלול שמובילה הממשלה הנוכחית. על רקע ההתפתחיות האחרונות, גם הפעם היה צפוי דו"ח קשה והפסימיים יותר אך סברו כי תיתכן הורדת תחזית דירוג נוספת לרמה מסוכנת של תחזית שלילית.
לאחר ביטול עילת הסבירות בחודש יולי האחרון, פרסמו מודי'ס דו"ח חריג על כלכלת ישראל וציינה כי "קיים סיכון משמעותי שמתחים פוליטיים וחברתיים סביב הסוגיה יימשכו, ולדבר יהיו השלכות שליליות על כלכלת המדינה וביטחונה".
כמו כן במודי'ס טענו כי: "הממשלה והכנסת הפכו למוסדות פחות צפויים אשר מוכנים ליצור סיכונים משמעותיים ליציבות הכלכלית והחברתית של ישראל". לאחר פרסום הדברים ראש הממשלה, בנימין נתניהו נפגש עם חברי המשלחת של מודי'ס ובמהלך הפגישה נתניהו נתן לחברי המשלחת הסברים על המשך החקיקה. 
דחיית פרסום הדו"ח החדש להחברה יאפשר לחברה לבחון את כלכלת ישראל נוכח המצב הבטחוני ועל רקע המלחמה וההערכה היא שגם המשך כהונת הנגיד פרופ' אמיר ירון תילקח בחשבון על ידי מודי'ס. במידה וסעודיה תחדש את המגעים הדיפלומטים לכינון הסכם שלום עם ישראל לאחר תום המלחמה הדבר עשוי אף הוא להשפיע על הדירוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה