ויראלי

מדוע מוזיאון שילם 84 אלף דולר עבור שני קאנבסים ריקים?

בשל זעם על תשלום 'זעום' לטענתו, האמן הדני ינס האנינג שלח למוזאון בדנמרק שתי יצירות עם קאנבס ריק במחאה וטוען כי זה לא תרגיל זול, אלא המחשה ליצירה שלו "קח את הכסף וברח" שנועדה להציג את השכר כ"כלי למדידת ערך העבודה"
כפיר אדר |  1
היצירה של ינס האנינג (צילום KUNSTEN MUSEUM)
לא תמיד פשוט להבין את המשמעות באמנות קונספטואלית, אבל אמן דני הידוע בביקורת על מבני כוח בחברה, פשוט לימד את העולם כיתת אמן על שימוש באמנות כדי לעורר שיחה. מוזיאון קונסטן לאמנות מודרנית באלבורג, דנמרק, שילם לאמן ינס האנינג 534,000 קרונות, או בערך 84,000 דולר, כדי לשחזר זוג יצירות אמנות ישנות יותר שלו.
על פי ההסכם האנינג היה אמור להשתמש בשטרות בפועל מתשלומו כדי לשחזר שני חלקים, "הכנסה ממוצעת לשנה האוסטרית" משנת 2007 ו"הכנסה שנתית ממוצעת דנית משנת 2010" כדי להשוות את ההכנסות השנתיות הממוצעות של אוסטריה ודנמרק.
במקום זאת, האנינג הכניס לכיסו את הכסף והציג בפני המוזיאון שתי מסגרות לוח לבנות ריקות, ושנו את שמו בסדרה "קח את הכסף וברח". האנינג אמר לתוכנית הרדיו הדנית P1 מורגן בשבוע שעבר כי המשטחים הריקים היו מחאה נגד התשלום הזעום שלו, והצביע על כך שהוא יצטרך להשתמש כמעט ב-4,000 דולר מהאירו והקרונות הדנים ששולמו לו פשוט כדי לשחזר את יצירות האמנות.
הו, האירוניה. היצירות נועדו להציג את השכר כ"כלי למדידת ערך העבודה", מסביר המוזיאון. האמן מתעקש שזה לא פעלול זול. "העבודה היא שלקחתי את הכסף שלהם", אמר בשבוע שעבר לתוכנית הרדיו הדנית P1 מורגן. "הפרת חוזה היא חלק מהעבודה". המוזיאון אומר שהאנינג חייב להחזיר את הכסף. "אם לא יחזיר אותו, נצטרך להגיש כתב אישום נגד האמן".
ושוב, האם המוזיאון יכול לטעון להפרת חוזה לאחר שהחליט להמשיך ולהציג את היצירות הריקות? עד ה-16 בינואר 2022, מבקרים במוזיאון קונסטן לאמנות מודרנית יכולים לראות את המסגרות הריקות של האנינג במבט מלא בתערוכה "Work it Out", תערוכה על עתיד שוק העבודה. האם זה לא מעיד על ההכרה של המוזיאון בכך שהיצירות האחרונות של האנינג הן אומנות?
התערוכה "חושבת מחדש את תפקיד האמנות ומוזיאון האמנות ביחס לחברה", אומר אתר המוזיאון. "הפרויקט מתמקד כיצד האמנות העכשווית יכולה לתרום לוויכוח על חיי העבודה של העתיד."
יתר על כן, מוזיאון קונסטן לא יכול לטעון שהוא לא יודע עם מי הוא עובד. "יצירתו של ינס האנינג הינה חברתית-ביקורתית, מבוססת על רעיונות, התמודדות עם נושאים כגון קפיטליזם, גלובליזציה, דמוקרטיה, גזענות ואי-שוויון מבני", נכתב בביוגרפיה של האמן באתר המוזיאון, המסכם את יצירות האמנות החדשות ביותר של האנינג.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האתר לא זמין
    יש לכם תקלה באתר 10/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשבועיים האחרונים, כשאני משתמש במכשיר הנייד לפתיחת אתרכם, לא ניתן לקרוא את הכתבה ולמעשה מוצג דף לבן וריק (מיד לאחר הצגת פרסומת)
    סגור