טלוויזיה

נטפליקס בבעיה: האם תור הזהב של הסטרימינג הגיע לסופו?

כשהם הגיחו לראשונה לחיינו, אפליקציות הסטרימינג, היו מתחרות ראויות לשירותים שמציעות חברות הבידור המסורתיות, אך כיום תמונת המצב השתנתה. עם עלייה בדמי המנוי ודילול בתוכן החדש שהן מציעות נראה כי הציבור החל לבטל את המנוי
עידו מור |  2
נטפליקס (צילום shutterstock)
שוק הסטרימינג העולמי, נמצא בצמיחה משמעותית כבר שנים, אך בחודשים האחרונים, בשל עליות המחירים וחוסר גיוון בתוכן הנתונים מראים כי בארה"ב, יותר ויותר לקוחות בוחרים לבטל את המנוי האם ניתן לשער כי בהמשך יהיה מדובר במגמה עולמית, ימים יגידו. 
לפי נתונים של Antenna, חברת ניתוח מנויים, בחודש נובמבר האחרון, אחוזי ביטול המנויים בקרב ענקיות הסטרימינג דיסני פלוס, אפל TV+, נטפליקס ועוד הגיע לנתון של 6.3%, נתון המהווה עלייה של 5.1% מהשנה הקודמת.
 
נראה כי המהלך לא בא משום מקום, נראה כי הימים שחברות התוכן היו מייצרות תוכן חדש עברו. הדבר הביא לעליית מחירים ושילוב תדיר יותר של פרסומות. החברות מבצעות מספר שינויים כדי למשוך (או במקרים רבים, למשוך מחדש) צופים, כולל הצעת מסלולי מנוי זולים יותר אשר כוללים שילוב פרסומות ומנוי משותף 
המחיר הגבוה לא מצדיק את המוצר
בעבר הלא רחוק, פלטפורמות הסטרימינג היו מתחרות ראויות לשירות שמציעות חברות הבידור המסורתיות כשהן מציעות מנויים במחירים אטרקטיביים וספריות תוכן עצומות. לצערנו, מאז הן השכילו למנף את הנהירה אליהן והחלו להעלות מחירים בהתמדה מה הפך את המשך המנוי לדבר לא משתלם. בשילוב עם העלייה העולמית ביוקר המחייה, יותר ויותר מפחיתים הוצאות לפי שיקול דעת כמו מנויי בידור.
חברות סטרימינג רבות כמו דיסני, נטפליקס ובקרוב גם אמזון פריים מציעות חבילות מנוי מוזלות עם פרסומות. כמובן, שמנוי עם פרסומות זול בהרבה מזה שללא פרסומות. הנתונים מראים שיותר ויותר אנשים בוחרים בתוכניות הזולות יותר וכיוצא מכך, חברות הסטרימינג מרוויחים יותר מהפרסומות מאשר מדמי המנויי.
ירידה באיכות התוכן
ככל שחברות הסטרימינג התרבו, התחרות גדלה וכיוצא מכך נהיה מאתגר לאתר תוכן איכותי. חברות מסוימות, כמו האחים וורנר דיסקברי ודיסני ועוד מורידות תכנים משירותי הסטרימינג שלהן כדי להימנע מתשלום תמלוגים ודמי רישוי. גם אם תכנית או סרט מפורסמים כמקור עבור פלטפורמה מסוימת, החברה הזו עדיין עשויה לשלם כדי לארח אותם. כאשר האחים וורנר חתך את היצע התוכן שלה בשנה שעברה, זה חסך עשרות מיליוני דולרים.
אבל זה אומר שהצופים עלולים להחמיץ כמה מהתוכניות או הסרטים האהובים עליהם; זה יכול גם לגרום לצרכנים לחוסר אמון בסטרימרים באופן כללי, אומרים אנליסטים. גם אם תוכן עובר לפלטפורמת סטרימינג אחרת. עם זאת, במקרים מסוימים, לצרכנים יש את הבעיה ההפוכה בדיוק, שלמעשה לא חסר תוכן, אבל זה גוזל זמן לנפות בו כדי למצוא את מה שמושך כל משתמש בנפרד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ריבטי אלטרנטיבות וטרנד חולף
    דש 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ויתרתי על הוט ונטפליקס בשביל פריטיוי וסטרמיו וחתכתי עלויות עד לרבע ממה שהייתי משלם. התכנים לא משתלמים כאשר המחיר עולה. בסוף לקוחות ינטשו כשאין תמורה לאגרה.
    סגור
  • 1.
    הייתה שביתה של התסריטאים בסביבות שנה
    זה לא סתם קרה 01/2024/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא יצרו תכנים חדשים ומה שייצרו לא ממש שווה את הזמן צפייה . ותוסיפו לזה שהיום הצעירים צופים בתוכן בטיק טוק בעיקר בעולם .. אז זה מסביר את הירידה .וגם עלית המחירים כמו שרשמתם .. וההתלהבות מהמוצר. ואולי אנשים התחילו להשקיע זמן במפגשים עם בני אדם במקום עם תמונות על המסך
    סגור