שיווק ופרסום

מוזס ושוקן יאבדו מיליונים? חברת חשמל מבקשת 'פטור' מפרסום מכרזים בעיתונות

הדיון על פרסום מכרזים ציבוריים באינטרנט במקום בעיתונות מקבל רוח גבית מחברת חשמל. "לעיתונות הכתובה ירידה בחשיפה; זה בזבוז כספי ציבור"
שר התקשורת הבא? יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה הכהן (צילום: יח"צ) (צילום יח"צ)
הדיון היום (יום ה) בוועדת הכלכלה בנושא \"בחינת החובה להטיל בחקיקה פרסום באינטרנט במקום בעיתונות\" פותח לחברת החשמל דלת אליה היא דוהרת בסערה. לדברי החברה שתומכת בביטול החוק המחייב פרסום מכרזים בעיתונות הכתובה: \"מחקרים מצביעים על ירידה משמעותית בהיקף החשיפה לעיתונות הכתובה, לעומת עלייה חדה בחשיפה וביעילות הפרסום באינטרנט\".
האינטרס הכלכלי של חברת החשמל, לביטול העלויות הכרוכות בפרסום מכרזים בעיתונות הכתובה הוא ברור, והיא אף מציינת אותו במונחים מספריים. לדבריה, במכתב אותו העבירה ליו\"ר ועדת הכלכלה ח\"כ כרמל שאמה הכהן \"עלויות הפרסום בעיתונות הן עצומות - עלויות פרסום מודעות מכרזים בלבד של החברה בעיתונות, עמדו אשתקד על כמיליון שקלים, והפעלת המערך דורשת הקצאת כח אדם ועיסוק רב סביב הנושא\".
בחברה יבקשו מוועדת הכלכלה לבטל את הדרישה לפרסם בעיתונות, ולהותיר רק את הדרישה הקיימת לפרסום מכרזים באתרי הגופים הציבוריים לרבות זה של חברת החשמל.
בחברת החשמל מצביעים על נגישות המכרזים המפורסמים באינטרנט, כמו גם על יכולות העדכון השוטף והמיידי. זאת, בנוסף לעובדה ש\"המדיה האלקטרונית זמינה ונגישה לכלל הספקים והעוסקים, בכל תחומי הרכש בארץ\".
לסיכום עמדתה אומרת חברת החשמל כי \"כיום אין כל תועלת בפרסום מכרזים בעיתונות - מחד, וכי האינטרנט מהווה כלי נגיש ואפקטיבי - מאידך. לאור עלויות הפרסום העצומות בעיתונות משמעות דרישת הפרסום בעיתונות הינה אחת ויחידה - בזבוז כספי ציבור לריק\".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    בזבוז כספי ציבור שמעשיר שתי משפחות. חרפה (ל"ת)
    אכן צודקים 08/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    לבטל מייד גם את חובת פרסום מודעות תכנון ובניה
    עמי 08/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם ועדת הכלכלה רוצה לעשות צדק חברתי שתבטל מייד את חוק פרסום מודעות תכנון ובניה בעיתונים !!! זה לא עניין של בזבוז אלא אשכרה למנוע ,החבאת" המודעות האלה העיתונים שאף אחד כבר לא קורא ואז זה שהולכים לבנות ליד הבית שלו לא יודע על זה בכלל!!! אם היו מקימים אתר ייעודי לכך שחובה על כל מי שרוצה לבנות לפרסם שם ..המערכת תדע לחלק את המודעות לפי איזורי מגורים ואז הכי צודק שיכול להיות!!! אחד שגר בעפולה וכמובן לא קורא מעריב/הארץ/ידיעות יוכל להכנס לאתר להגדיר היכן הוא גר עד לרמת הרחוב והמערכת תוכל להציג בפניו את כל הפרוייקטים באיזור שלו ..אם זה לא צדק חברתי אז אני לא יודע מה זה
    סגור
  • 3.
    לתת פטור גם לגופים ציבוריים אחרים
    יצחק לוינסון 08/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על בעלי העיתונים ליצור מודל עסקי מתאים לעידן הדיגיטל. האמת, הם די מטומטמים. כבר לפני 15 שנים הציעו להם עובדיהם בסוכנות הידיעות עתי"ם ז"ל , שהייתה בבעלותם המשותפת, להיערך לעידן האינטרנט ולהשתמש לשם כך ביכולות של עתי"ם. הטייקונים והמנכ"לים שלהם זלזלו כמובן בדעת העיתונאים ובסופו של דבר סגרו את עתי"ם, במקום למנף באמצעותה את ההיערכות לדיגיטל. עכשיו הם אוכלים חצץ וזה מגיע להם בצדק.
    סגור
  • 2.
    אם הולכים המכרזים - יכולים לסגור העיתונים (ל"ת)
    מכירה 08/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    צודקים ב- 100%
    צוקי 08/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיתונות מיותרת - רק האינטרנט הוא המלך החדש
    סגור