שיווק ופרסום

לאחר עשור: תקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי בדרך למכרז

תקציב הפרסום של הבנק הוא אחד מהעוגנים החשובים בגליקמן שמיר סמסונוב הן מההיבט הכספי והן התדמיתי. ב-2017 עמד התקציב על כ-12 מיליון שקלים במחיר ריאלי
משה בנימין |  5
גליקמן שמיר סמסונוב. הבנק הבינלאומי (צילום יח"צ/ צילום מסך)
לאחר תקופה ארוכה שבה שוק הפרסום הישראלי התנהל במין סטגנציה, נראה ששנת 2018 מביאה עימה רוחות של שינוי ודברים מתחילים לזוז. 
לאחר היציאה של תקציב הדואר למכרז ובקרוב, כפי שפורסם לראשונה באייס, גם תקציב הטוטו-ווינר, כעת גם תקציב הפרסום של הבנק הבינלאומי בדרך למכרז - כך נודע לאייס. מי שלרוע מזלו כל התקציבים הללו מטופלים על ידו מזה שנים רבות וכעת הוא נאלץ להילחם כדי להשאיר אותם, או חלקם בידיו, הוא משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב שעבורו ועבור קבוצת פובליסיס ישראל מדובר בסוג של רעידת אדמה. 
היציאה של הבנק למכרז מרחפת ברקע בשנתיים האחרונות, אך נדחתה שוב ושוב וכעת נראה כי השעה כשרה לכך וההודעה הרשמית על כך תצא לפועל בשבועות הקרובים. לאייס נודע עוד כי בימים אלו צוותי העבודה של הבנק כבר עמלים על בניית המכרז בעזרת יועצים חיצוניים.  
תקציב הפרסום של הבנק הוא אחד מהעוגנים החשובים בגליקמן שמיר סמסונוב. מעבר להיבט הכספי שנאמד בכ-12 מיליון שקלים (ריאלי ב-2017) בשנה שרובם מופנים לטלוויזיה מדובר באחד התקציבים שבנו את תדמיתו של המשרד מן ההיבט המקצועי-קריאייטיבי ומיתגו אותו כאחד המשרדים המובילים בתחום. לצד הביקורת על כך שהמשרד משתמש בשטאנץ קבוע שמבסס על שימוש בכותבים מארץ נהדרת וטאלנטים של התכנית המככבים בפרסומת עצמה - סרטי הפרסומת של הבנק נחשבים מזה שנים לאהובים מאוד על ידי הקהל הישראלי.
הידיעה על יציאת התקציב למכרז לא אמורה לעניין את 5 המשרדים הגדולים בישראל פרט לבאומן בר ריבנאי שנשאר היחיד מבין הגדולים שאינו מחזיק בתקציב בנק. בעוד שמקאן מטפל בבנק לאומי, אדלר וגיתם מטפלים בבנק הפועלים וראובני פרידן מטל במזרחי-טפחות, באומן נראה כמו יורש מתאים לתקציב הבינלאומי אחרי גליקמן, מה גם שמדובר בנתח מתוך קבוצת פובליסיס ישראל שתנסה בכל כוחה להשאיר בידיה כדי לשמר את כוחה בשוק רכש המדיה. 
מנגד, יש לא מעט משרדי פרסום שיעמדו בתור כדי להילחם על אחד התקציבים הגדולים, שאינם ממשלתיים שיצאו לאחרונה לשוק. במידה ותנאי הסף שיקבע המכרז לא יציבו רף גבוה מדי משרדים רבים יוכלו לראות עצמם כראויים לטפל בו. 
קריאייטיבית, מתוך 10 שנים של פעילות משותפת עם גליקמן שמיר סמסונוב בבנק הבינלאומי יכולים להיות שבעי רצון בשורה התחתונה. הסרטים בכיכובו של הפרזנטור אסי כהן היו מהמוצלחים בברייק הפרסומות הישראלי. לאחר התחלה מגומגמת משהו, אי שם ב-2008, משרד הפרסום מצא את המסלול הנכון, שנתיים מאוחר יותר, כשנקודת המפנה הייתה פרסומת להשקעות בלבד. 
 
 
ב-2015 השיק הבנק באמצעות גליקמן שמיר סמסונוב סדרת רשת מוצלחת, גם היא בכיכובו של אסי כהן, בה הוא מגלם את דמותו של איתן פרצלינה, בעליו של בית דפוס. שילוב קומי שמזכיר דמויות של כהן מעברו בפרסומות לבנק הבינלאומי (התמימות/טפשות הנוגעת ללב של אשר) וכן דמויות מארץ נהדרת (שחצנות ריקה מתוכן שמזכירה את שאולי). סדרת הרשת, מהראשונות בישראל בתחום התוכן הממותג, עלתה לאוויר תחת הכותרת "משקיעים בך" וכללה 6 פרקים בכיכובו של כהן-פרצלינה. 
 
מהבנק הבינלאומי נמסר בתגובה: "אחרי למעלה מעשור עם פרסום מצויין ופורץ דרך של גליקמן שמיר סמסונוב נתקבלה בבנק החלטה לעשות מכרז פרסום כפי שנהוג עם מרבית ספקי הבנק".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)
    גם זה יעבור... 05/2018/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    גליקמן סמסונוב
    אלי בר 05/2018/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי אולי לקוחות מתעוררים משיטת העדר. משרד שמעולם לא סיפק חשיבה אסטרטגית אלא עבד בשיטת הדאחקה... הפטנט היה לחבר לכל לקוח לכל קמפיין סלב,בין אם הוא מתאים או לא, כמובן של רוב המנכלים של הלקוחות זה התאים לאגו.. אולי עכשיו צפויה התפכחות למשרד שהגיע גבוה מידי ביחס ליכולות שלו
    סגור
  • 2.
    נו ברור
    עינת 05/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהרגע שפתחי עזב, כל הטיפול בבנק רק הידרדר, הקמפיין האחרון שפשוט חיכה קמפיינים של הוט מלפני 5 שנים רק מוכיח את זה.
    סגור
  • 1.
    שיעשו חכם
    פרסומאי 05/2018/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיגדלו ביצים ויעשו את הדבר הנכון, לא צריך פוזה ומשרדים גדולים. יש נבחרות מדהימות של אנשי מקצוע בחוץ (חלקם כמשרדים קטנים) שאוכלים בלי מלח את היכולת המקצועית שהמשרדים הגדולים יכולים לתת ללקוח. אם יבחרו לתת להם צאנס, יקבלו עבודה טובה יותר, שירות הרבה יותר טוב ויחסכו כסף.
    סגור
  • משרדים קטנים/פרילנסרים לא יכולים לעשות את זה
    יעשו את המתבקש 05/2018/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עם כל הכבוד, צריך מערכת גדולה שתדע להעניק טיפול 360. מקמפיינים גדולים ל-always on בדיגיטל, btl מייגעים ומשעממים, מיתוגים בסניפים ובמטה ועד עיצוב הזמנת יום הולדת לבן של הסמנכ"ל.
    סגור